I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bästa album hittils 2009

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-05-09 22:35

Bästa album hittils 2009

Vilket album tycker ni är bäst so far 2009? Hittils måste jag nog säga Asher Roths Asleep in the Bread Aisle. Diggar även DOOMs platta, men de två går ju inte att jämföra. :)

Vad säger Whoa-folket?

TURN IT UP!

2009-05-10 00:15
dj paul - scale-a-ton
Vila I Frid Tony Snow

2009-05-10 00:34
så jävla bra
Vila I Frid Tony Snow

2009-05-10 02:26
Relapse helt klart!

2009-05-10 04:46
Inte kommit ut än men Fat Joe's J.O.S.E 2 ser jag fram emot!
..ima shoot down the propaganda stuck in yo brain like the military did to the fourth terrorist plane!

2009-05-10 05:00
Jag kan hålla med om "Asleep in the bread aisle" Men RELAPSE är ju lätt en bättre mer varierande skiva. Det enda tråkiga med Asher är att han är rätt enkelspårig... Men eftersom Relapse inte är officiellt släppt får jag väl säga asleep in the bread aisle. :)

2009-05-10 11:47
It aint no mixtape!
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2009-05-10 12:49
DOOM, Joe Budden, K'naan, Zion I och Brother Ali är nog de 5 bästa.

Nästan alla hiphop släpp detta året är bättre än Asher Roths.
people have hated me, people do hate me, and people will hate me!

2009-05-10 14:56
P.O.S- Never Better utan tvekan. DOOMs var inte vad jag hoppats på, Brother Alis Ep var visserligen go, men lite ojämn med tanke på hur kort den var, Zion Is var bra men absolut inte bättre än Never Better.

2009-05-10 15:13
Relapse

2009-05-10 19:25
Zion I - The Take over
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2009-05-11 11:55
hur har alla fått tag på Relapse?
TURN IT UP!

2009-05-11 12:13
Relapse, därom råder inga tvivel.

2009-05-11 12:46
Måste också säga Relapse, blir bättre för varje lyssning!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-05-11 13:01
Relapse

2009-05-11 13:12
Relapse helt klart.

2009-05-11 13:22
Märkte nu att det inte var så svårt att hitta Relapse. Låtarna jag hört är riktigt bra och ska lyssna igenom resten nu.

Kan passa på att visa denna video, sjukt underhållande:

TURN IT UP!

2009-05-11 14:12
Cam'Ron - Crime Pays
UGK - 4 Life
Slim Thug - Boss Of All Bosses
Jadakiss - The Last Kiss
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-05-12 18:04
K'naan - The troubadour
givet!

2009-05-12 18:29
Joe Budden - Padded Room
Saigon & Statik Selektah - All In A Days Work
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ

2009-05-12 18:34
Termanology-If Heaven Was a Mile Away

rip stephen perry
A.S.N.O.M
Skribent

2009-05-13 01:10
Finale - Pipe Dream and A Promise
beatheartsblog.com - freshness!

2009-05-15 12:59
5 bästa:

Playboy Tre - Liquor Store Mascot (mixtape)
Cam'Ron - Crime Pays
UGK - UGK 4 Life
Lil Boosie - Thug Passion (Mixtape)
Outsider efter bara en lyssning: Blackout 2

Om jag bara får välja en så vinner Playboy Tre.

2009-05-16 12:21
Relapse och Sickology 101 ?

2009-05-16 12:42
Relapse!

2009-05-17 18:17
Återfallet får mig att falla.. RELAPSE KOMMER ATT HÅLLA DEN TITELN, TILLS 2AN KOMMER! :D

2009-08-12 18:08
DOOM - Born Like This
Tanya Morgan - Brooklynati
Drake - So Far Gone
Mos Def - The Ecstatic
Blaq Poet - Tha Blaqprint

Rätt besviken på detta året än så länge. Men det är fortfarande många album som är på väg som kan ändra på de!
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-08-12 19:24
Jag tycker själv att det är för tidigt att säga vilket album som är bäst 2009 eftersom att de bästa albumen kommer ut nu efter sommaren.

Maino - If Tomorrow Comes (till Sverige)
Jay-Z - The Blueprint III
Lil' Wayne - Rebirth
50 Cent - Before I Sefl Destruct
Eminem - Relapse II
Chamillionaire - Venom

OCH enligt Dr. Dre och flera andra rappare som är med i Detox album, så släpps Detox i 2009, antagligen under vintern.

MEN, bästa album HITTILLS:

EMINEM - RELAPSE
The only time you feel alive is when you're dead

2009-08-12 19:24
Blaq Poet - Tha Blaqprint
Wu-Tang - Chamber Music
Eminem - Relapse
DOOM - Born Like This
J Dilla - Jay Stay Paid

mina 5 favorit-släpp i år, men än väntar jag på Cormega, Raekwon, M.O.P. och Jay-Z i september.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2009-08-12 20:35
Termanology-If Heaven Was a Mile Away
Joe Budden - Padded Room
Marco Polo and Torae - Double Barrel (verkar som att jag är ganska ensam om den åsikten dock) :)
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-08-12 21:35
Slaughterhouse - Slaughterhouse
Eminem - Relapse
Joe Budden - Escape Route

2009-08-12 21:56
Relapse och The Ecstatic. Life in marvelous times sprängs i högtalarna...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-08-12 23:30
Marco Polo & Torae - Double Barrel
J Dilla - Jay Stay Paid
Asher Roth - Asleep In The Bread Aisle
Tanya Morgan - Brooklynati

Har bara köpt dessa fyra album hittills detta år,
och som favorit måste jag säga Brooklynati, har kört den rätt ofta och kör den fortfarande.
Sedan kommer Double Barrel. J Dillas har jag inte lyssnat på så ofta och Asher roths har jag väl tröttnat lite på.

Sen har jag även skaffat Alchemists Chemical Warfare men den är väl bara bra typ, hade högre förväntningar av den. 1st Infantry e fetare i alla fall.
Annars på svenska så är Organism 12, eller Organismens senaste riktigt bra,
men den släpptes ju gratis på nätet.

Jag hoppas på mer grymma album senare i år.
Ser fram emot:

Jay-Z - The Blueprint 3 (Run This Town e riktigt fet)
Skyzoo - The Salvation

Kommer inte på nå mer, annars på svenska ser jag fram emot Ison & Filles nya!

2009-08-12 23:55
när man ser folks listor här så förstår man rätt snabbt att man är inne i Whoa.se lite tragiskt är det faktiskt!
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2009-08-13 01:30
Relapse, Double Barrel, Slaughterhouse och The Blaqprint
PS. Your cunt is in the sink

2009-08-13 09:40
Curren$y - This ain't no mixtape
Pac Division - Church League Champions
UGK - UGK 4 Life
The Dream - Love vs Money
Joe Budden - Padded Room

... är et som jag kommer på just nu.

Har precis lyssnat igenom Curren$y & Wiz Khalifa - How Fly och det låter tungt men vi får se hur bra den håller. Sen ser jag fram emot Wale, Drake, Ghostface Killah och självklart Jay-Z's kommande skivor.
http://www.twitter.com/michaelcrackson

2009-08-13 11:41
Rebel-Ape P25

och med det menar du? droppa dina så kan vi ju jämföra me de andra plattorna som nämnts...

2009-08-13 12:58
Sean-Price P19

Jag är ingen som kan säga att min smak ä bättre än ngn annans. Musik är som lösviktsgodis man väljer själv sina favoriter. Men det tar inte ut faktumet att man blir aldrig förvånad över de två olika campen mellan den unga ultra kommersiella kidsen och den lite äldre backpacker bangern. Relapse skivan i sig var juh rent utsagt skit, hatar att vända mig till skribenter som recenserat skivan men här har de fan rätt. 99/100 av recensionerna har juh sagt som mest att det är en medelmotta till skiva och ligger i den undra halvan av Eminems alla skivor, viket i mitt tycke stämmer ganska bra. Sedan såg jag att double barrel nämndes mkt och det är väl ok antar jag. Men jag tyckte skivan mer medioker som mest under hela lyssningen. Eftersom jag har lyssnat rätt mkt på Marco Polos tidigare grejer så tycker jag att jag har en rätt bra koll på hans produktioner. De levde inte upp till förväntan eller hans allmäna kaliber. Torae var väl ok, men inget att höja ögonbrynet för. Och när det kommer till min smak, ja du faktumet är att jag tycker ingen skiva iår har varit bra och nämnas som årets hittills bästa platta. Men hade jag nämnt de som har gjort ett gott intryck så hade jag nog valt The Tones - Dreamtalk. Den släpptes iofs i Dec förra året, men släpptes om igen i Jan/Feb och tog fart iår. En skiva som inte många har hört men som är en riktigt grym platta.
"Hiphop är som lösviktgodis, man plockar sina favoriter " <br>

2009-08-13 13:42
Jendor - Grandmaster

och

Lava Unit - Pa/Lava Eruption

Yep.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2009-08-13 14:49
La Coka Nostra - A brand you can trust. visserligen inte ren hiphop, men fan så grymm skiva!

än så länge, men på fredag släpps juh cypress hills nya, har höga förväntningar!

2009-08-13 15:54
blackout 2 och relapse

2009-08-13 16:21
Joe Budden - Escape Route
Slaughterhouse - Slaughterhouse
Eminem - Relapse

2009-08-13 18:03
Relapse

2009-08-13 19:38
Cunninlynguists - Strange Journey Vol 1 Fetast i år
Sick Jacken - Stray Bullets

2009-08-13 19:54
Hmm vågar inte svara riktigt än för innan september är över så hinner de komma mycket, t.ex så släpper raekwon sitt: only built 4 quban linx 2 och jay-z släpper blueprint 3, 2pac - shakurespeare, M.o.p - the foundation , ghostface, the wizard of poetry, saigon - warning shots 2. så de finns ju mycket att se fram emot också.
värsta sommarjobbet.

2009-08-13 21:02
Rebel-Ape.

mycket möjligt att vi alla älskar relapse för att vi är så glada att em är tillbaka. Personligen tycker jag att det är en jämn platta med guldkorn som Underground och Beautiful.
Att det blir camp är ju iofs typiskt whoa, men det är väl så vad det än handlar om?
Producent

2009-08-14 04:14
Bästa:
Wu-Tang Chamber Music
CunninLynguists - Strange Journey Vol. 1
Chali 2na - Fish Outta Water
Atmosphere - LEAK AT WILL
Del Tha Funkee Homosapien - Funk Man
Mr. Lif - I Heard It Today
Jag har säkert glömt något, men det får vara så.

Sämst:
Mos Def - The Ecstatic - Jag blev riktigt besviken, då det här albumet verkligen var värdelöst, medan "Black on both sides" är ett av mina favoritalbum genom tiderna.

Sen avskyr jag Lil Wayne och alla andra fjollrappare som kan kopplas ihop med honom. Dessa ligger så klart under Mos släpp, men förtjänar samtidigt inte ens att nämnas.
Stressin' how hardcore & real she is, but she was really the realest before she got into showbiz

2009-08-17 13:30
tame one - acid tab vocabs!

2009-08-17 14:03
Relapse var nog den sämsta plattan och största fortsatta besvikelsen från eminems håll. Men to each his own antar jag, men det hindrar mig inte från att bli förvånad hur folk kan hylla den och inte ens nämna Jay Stay Paid. :/

2009-08-17 17:55
K'naan - The troubadour. Går på repeat om och om!

2009-08-17 19:30
Som sagt de stora släppen har inte kommit än som t.ex. Kid Cudi : Man on the Moon, Jay-Z - Blueprint 3, The Game R.E.D Album osv. så det e nog lite för tidigt att uttala sig men hitintills får nog bli Fabolous - Losos Way för min del men har knappast hunnit lyssna igenom allt som släppts detta år :)