I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Big L's bästa "freestyles"?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-06-21 03:10

Big L's bästa "freestyles"?

Här är två som jag gillar väldigt mycket.

Fyll på!

(Visste inte om jag skulle posta i audio & video eller här, men jag testar här.)

2010-02-25 17:07
Man kan inte tycka att en rappare har en bättre delivery etc. Fungerar inte. Antingen har de bättre delivery eller inte. Och L' hade inte någon speciell delivery och jämföra med Rakim, haha.. Sweet

Håller med till en viss del. Alltså man kan ju tycka t.ex. Celph Titled är skön och har en skön röst men då är det bara subjektivt, eftersom hans delivery rent _generellt_ sätt är dåligt, och man behöver inte vara någon expert för att förstå sig på det. Sedan handlar inte bara om tonläge och röst, det handlar om _hur_ mycket känsla man har för melodin/beatet också. T.ex. så vore det ju väldigt dåligt delivery om man rappade aggressivt till ett glatt beat och en glad sommarlåt.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Poet

2010-02-25 17:40
Dock så tycker jag att just Celph Titled får fram det han vill, han har ju en otrolig "punch kraft" i sin röst, så att säga. Jag menar kolla bara på låten Diablos, med Celph och Louis Logic.
Hans röst och aggressiva rap passar ju perfekt till hans texter, kan man inte kalla det för en bra delivery?
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2010-02-25 17:47
Celph´s delivery är gjutet för hans "våldsironi", man tror nästan på honom:)
 9-1
Producent

2010-02-28 17:43
men vafan, man kan väl inte bedömma L's skills på beatsen han rappa på?
ja tycker de är helt ok, men det är ju fakta att han inte hade någon beat-budget på sin debut som dessutom fick han petad från bolaget.

https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950

2010-02-28 20:48
Hehe ja klart att Celph från fram det han vill ha, det är ju inga vidare avancerade setups och/eller avancerade rimstrukturer när han kör på med sitt simpla "förmedlande" av skryt, skryt och skryt. Och visst, det är humoristiskt, men att ha rappat i över 10 år och aldrig switcha flow eller delivery och ligga på med sitt pratande genom bars och verser, vet inte riktigt på vilket sätt det är skickligt. Ni får gärna förklara det för mig.

Jämför det med t.ex. Eminem som har rappat ungefär lika länge. Allt från sorgsna seriösa låtar som låter hur äkta som helst, till meningslösa humoristiska låtar och aggressiva självbiografier, och det mesta där emellan.
you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Poet

2010-03-01 00:30
Sen så är ju Eminem typ en av de top 5 bästa rappare of all time också.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2010-03-05 07:30
Håll koll på Philiflava hemsidan, där hittade jag ett mixtape med bara hans Unrealesed grejer osv..

"I'm smoother than velvet, my lyrics are well writ, you sayin' L's this and .... My game is, vicious and cool,Fuckin chicks is a rule,If my girl think I'm ... and my pockets are thick,I need surgery to get chicks removed from my dick"

RIP To the Rhymorator Big L!
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns