Jay-Z - Största trendriddaren där e?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Jay-Z - Största trendriddaren där e?

Kom att tänka på en sak. Det började redan vid Reasonable Doubt. Han var början på slutet på hela mafiosorap trenden.

Sen släppte han 3 av hans minst älskvärda album och gjorde en stor comeback med The Blueprint. Men alla som var med under den tiden vet att Ghostface Killah var den som kom med soul-baserade samples först iochmed Supreme Clientele.

Han red på Lil Waynes våg när han släppte American Gangster och nu är det rykten att han ska ha Drake på singeln som kommer efter DoA. Och hela DoA är ett skämt då han först tänkte ha autotune på Blueprint 3 sedan för en halvomvändning och nu dissar det. Samt autotune är på väg att dö ut och han söker endast efter propsen som den som tog död på trenden.

Vad tycker ni?

Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
jay-z is the best rapper ever
Ja fast hans top10 status är inte en del av denna diskussionen. Hur ser ni att han kopierar dom hetaste trenderna och inte kommer på dom själv?
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
Smart rappare bara. Han säljer ju eller hur? Finns många som är mycket värre. Sen kan man ju påpeka att det heter ryttare eller att han rider på trender inte riddare.

klart man kan coppa trender, annars skulle väl yttrycket wannabe inte funnits. De e ju dom som kommer me nya unika saker som verkligen borde ha propps egentligen, de varier ju också så klart.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Imalamp

Haha det har du så rätt i, tror mer att det skulle vara trendridaren. Att han rider på alla trender :)

mahbanda

tanken var ju först att han skulle använda autotune på BP3. Sen nu när hela anti-autotune rörelsen har börjat så känns det väl mest som att han gör det för props? Att han ska få propsen för att ha dödat av trenden. Vi vet ju alla att Jay-Z ser sig själv som en trendsetter

kohler

Det har du rätt i, de som kommer på nya saker ska ha sina props. Men vad dessa unga Jay-Z fansen inte vet är att Jay-Z inte har satt alla trender han påpekar att han har gjort!
Jag tycker att dina tre minst minnesvärda albumen är dom bästa:)

Men jag håller med om att han rider trenderna bättre än skapar dom.. Kan dock inte minnas så många andra som va före med Cristal-sippin dock
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Det största av allt throwback killer.........

Hur red han på wayne's våg på american gangster

vol 1 är förresten ett av hans bästa
Känns livet hårt?.. använd gillette
king tee

stämmer.
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
jay z har skapat trender på egen hand också, han var ju bland de första som gjorde hela platina racet stort, sen är han ju en ikon och ikoner skapar trender, kan va bilar han kör etc. sen är det väl inte alltid klart vem som var först med vad eftersom hiphopen lånar trender från andra genrer, autotune är ju gammalt som gatan, 80-talet, sen som ngn skrev följer man ju trender för det just är trender. han vore ju en idiot om han inte gjorde det, särskillt när han gör det bättre än de flesta.

Kan dock inte minnas så många andra som va före med Cristal-sippin dock

Hans farsa? Biggie Smalls..
Steve Rifkind must of been sniffing!

Haha! Hans farsa... grymt fel informerad.
life is still a bitch....
but sometimes to unwind she lets me feel her tits.
EL_Pres.. Ja, Biggie nämnde det oxå:)
Jag hade egentligen ingen poäng mer än att Jay-Z inte bara snor andras shit. Sen kan det ju även vara så att man "snor" nåns shit o gör det större än det skulle blivit annars, där tycker jag att Jigga e kung
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!!
Givetvis gratis
usershare.net/orismusik
Förstår inte hur han tror att han kan döda autotune egentligen, Faktiskt fet låt men haha det är ju en trend också.. Han ger det ju bara uppmärksamhet med en sån låt, Småkids som inte visste vad autotune var tog reda på det eftersom dom ville veta vad han dödade och började använda det istället.
king_tee P25

Jay-Z hade aldrig tänkt o ha autotune på Blueprint 3. Det var bara vaga rykten.
Jag är en Grym producent! - http://www.myspace.com/deadlykanha
Kanye West sa det i en intervju förra året då BP3s releasedatum var juldagen

"vaga rykten"