I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

U-Rock Posse In Effect (Urban Rock, 1988)

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2009-07-02 23:10

U-Rock Posse In Effect (Urban Rock, 1988)



Fick den här plattan av en vän då jag nämnde att de flesta av mina favorithiphopalbum var från 1988. Hade egentligen inga förväntningar då jag inte rör hiphop längre så jag tackade som sig bör och satte i hemlighet albumet åt sidan bland de andra bortglömda albumen den får dela fack med. Sedan glömde jag bort den i ngt år tills jag såg omslaget medan jag flippade bland skivorna efter en gammal Ghetto Boys 12" (Be Down från '88 på Rap-A-Lot). Tänkte att jag medan jag letade lika gärna kunde lyssna på den. Jag blev oerhört positivt överraskad. Det är ingen superklassiker men definitivt en bortglömd juvel som har otaliga av de kännetecken som gör att jag älskar den periodens hiphop så mycket.

Problemet är dock att jag inte kan någonting om U-Rock Posse och det skulle vara kul att veta mer om dem. DJ Red Alert har mixat en låt och Chuck Chillout har producerat lite ... det är väl de enda namnen jag känner till. Vilka är Dismasters (hårda!), Freak-L, Mr X & Mr Z, The DBL Crew?

Skivan finns på discogs men den infon har man ju redan iom att allt är hämtat från omslaget.
http://www.discogs.com/Various-U-Rock-Posse-In-Effect/release/327247

V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request
www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth