I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Kanye West musikaliskt död nu?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Manager

2009-07-10 15:56

Kanye West musikaliskt död nu?

Har Kanye lagt av med musiken och kör bara Audio tune?
Kommer han tillbaka för håller med Jay z, Audio tune my ass.

Rapparen Claes Trofobik är aktuell med videon "Ingen kan stoppa mig" just nu.
http://www.youtube.com/watch?v=mTeLSssfnPw

2009-07-10 16:21
Auto...Autotune...

OT..ingen aning, palla kanye
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!
Skribent

2009-07-10 23:53
konstig fråga.. kanye har ju alltid varit hiphop.. det ligger ju närmast honom. det han alltid gjort. producerat. och det fantastiskt! tycker väl inte han e den bästa emceen, men han gör det ok.

han har ju sagt att 808's va ett konceptalbum som han ville göra just nu.. och att hans nästa album ska vara hiphop; som college dropout, graduation & late registration.. och att det ska komma ut relativt snart. han lever ju för produktionen. tycker det hörs på 808's också. autotune är väl inte så hett, men låtarna är väldigt välproducerade och lättsmälta.

men troligtvis kommer han inte släppa nåt eget innan han hjälpt hova med blueprint 3 och hypar upp den bomben. vore svårt att få ihop försäljningen om man skulle släppa samtidigt..
beatheartsblog.com - freshness!

2009-07-14 19:28
skriv kort, helst inte alls

2009-07-15 09:59
hahahaha, audio tune... nää, men kanye är inte hiphop, han har aldrig varit de.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-15 14:25
Han har proddat åt twista på hans senaste platta och det är riktigt bra. Så det så!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-07-15 22:52
FreddeE, har Kanye West aldrig varit hiphop? Lyssnade du på hans första platta?

Back to original topic: nej, Kanye är inte musikaliskt död. Jag är inget fan av det han gör just nu, men jag tycker han är det mest kreativa rapparen just nu. Han försöker göra andra grejjer istället för att följa samma gamla formula.

Kreativitet leder till utveckling. Men jag antar att vissa håller sig starkt fast vid det gamla och vill inte utvecklas.

2009-07-19 00:19
Hur är man musikaliskt död när man just skapat en ny genre?
"God damn we can't even afford to die!"

2009-07-19 17:56
han kallar det själv pop-art...
"God damn we can't even afford to die!"

2009-07-20 00:07
gryym producent

2009-07-20 12:30
har faktiskt inte hört den första. fast det andra han gjort är skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-07-21 12:39
Hans första och andra skiva är två av dom bästa hip-hop albumen på hela 00-talet, 808's var oxå grovt underskattad, visst lite jobbigt med all auto-tune, men fortfarande en bra popskiva, som visade honom i det tillstånd han var just då.
I got a letter from the government the other day

2009-07-21 14:30
vad äör auto tune? :S
BAHA!

2009-07-24 21:01
lite OT

satt o lyssna på stronger under the influence igår.. kanye har mycket haters som ni kanske vet, och de va många som hata på honom innan graduation droppa. Stronger är han mest "komplicerade" beat någonsin, han största banger osv.

Iaf, det är så sjukt fett när han säger "act like you dont know who made this new gospel homie take six, and take this.. HATERS".. sen kommer hooken på stronger igång. Ett sånt jävla geni, han säger lixom "ok haters, försök hata på detta". Det GÅR Inte att hata på stronger hur mycket man än vill, det går inte. Sån jävla comeback.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2009-07-24 22:50
Du vet om att det är daft punk som har gjort låten och han bara lägger en text va?
yeah yeah

2009-07-24 23:36
vad är det för "komplicerade" grejer kanye gjort med stronger?

IDIOT P22 en effekt man brukar ha för att fina till vissa toner som sjungs fel men de flesta tänker på t-pain när man säger det, och jag antar att det e den definitionen som effekten har fått nu...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2009-07-25 00:56
BiSeBuSeN

Du vet om att det är daft punk som har gjort låten och han bara lägger en text va?

Edwin Birdsong - Cola Bottle Baby

Älskar Daft Punk, men dem är House-världens Kanye West. Dem har snott ett par låtar rakt av dem med. Så länge man gör bra musik och fansen inte glömmer bort var musiken har sitt ursprung är det väl inget fel att sampla kända låtar.

On topic. Jag föredrar Kanyes tidigare produktioner. Men han har blivit bättre på att rappa. Jag lyssnade på Graduation nyligen och då slog de mig att han är en skicklig lyricist. Ja, jag tog de dit.

Hans tre första skivor är en sanslös trippel. Den fjärde får stå lite för sig själv. Jag tror den kommer åldras väl. Jag tror han har mycket att kvar att komma med.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2009-07-25 01:00
Han tog deras beat, hotta upp det o gjorde det till en större hit. Beatet är ju undenyable.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle

2009-07-25 01:06
Roethlisberger P21
Ah där ser man, nåja Kanye hade ju inte så mycket att göra med det musikaliska i Stronger i vilket fall
yeah yeah

2009-07-27 17:35
hehe vafan ni kan ju inte hypa stronger som "kanyes" beat...jag vet att alla har sagt det men om man ger props till kanye för det som hans mest komplicerade o feta beat så är man lite ute o cyklar faktist.

2009-07-27 21:04
Kanye är knappast musikaliskt död! Han är den mest kreativa katten sedan länge.

2009-07-28 21:36
word på Arg

jag tkr han fett kreativ!
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol

2009-07-28 21:36
han e rolig också när han flippar ut hahahahahahahahahhahaha!
big ego jävel e han :)
Litanol @ SC: http://www.soundcloud.com/litanol