|
|
|
Konsertbesökare
2009-07-13 10:44
|
La Coka Nostra - A Brand You Can Trust

* 01) Bloody Sunday feat. Big Left & Sen Dog of Cypress Hill * 02) Get You By * 03) Bang Bang feat. Snoop Dogg * 04) The Stain * 05) I’m An American feat. B-Real of Cypress Hill * 06) Brujeria feat. Sick Jacken of Psycho Realm * 07) Once Upon A Time * 08) Cousin Of Death * 09) Choose Your Side feat. Bun B of UGK * 10) Hardcore Chemical * 11) Soldier’s Story feat. Sick Jacken of Psycho Realm * 12) Gun In Your Mouth * 13) Nuclear Medicinemen feat. Q-Unique & Immortal Technique * 14) That’s Coke * 15) Fuck Tony Montana feat. Sick Jacken of Psycho Realm & B-Real of Cypress Hill
Vad tycker folket?
Själv hade jag så höga förväntningar att jag blev en aning besviken, men jag hoppas att den växer med tiden.
Favoritspåren hittills är The Stain, Choose Your Side och That's Coke.
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
oj oj ska lyssnas på, sett fram emot denna sen non phixion splittrades
|
|
|
enda feta va väl me snoop å b real. tyckte resten va ganska wack. saknar non phixion.
GUERILLA WAR TACTIX - BLACK MASS RITUAL - HUMAN GENOCIDE PROCESS - www.myspace.com/GuerillaWarTactix - Album Out Now!
|
Skivsamlare
2009-07-15 11:46
|
Snabblyssnade igenom de 4 första spåren i bilen imorse. Lät helt okej, inga större överraskningar på vare sig sound eller textinnehåll. Passade i alla fall som tung och arg bilmusik. Hinner väl fyra spår till på hemvägen också :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
bang bang var rätt skön första lyssningarna men nu har jag tröttnat på den, kommer nog inte ens kolla in denna plattan för allt jag hört tidigare har varit mediokert med några få undantag-
|
|
|
Jag hade rätt låga förväntningar på den då jag bara gillat nån enstaka låt av dom innan... Men jag gillar den som fan, Gun in your mouth beatet är så jävla sjukt fett, synd att bills vers va tråkig på låten.
Dom 3 första låtarna är rätt feta dom också, jag gillar!
"Maybe i could get mjältbrand" "jag har ½ gram jag ska rulla fram blatte jag fick det av david (david)"
|
|
|
vet nån vart man kan ladda ner det ? länka i så fann tack
|
|
|
Fuck mainstream and there commersial sound, bigg it up for the underground
|
|
|
nån som kan luska fram en lista över producenter? vet att alchemist proddat ett spår, vilka fler?
get on your knees like you're looking for that last piece of crack!
|
|
|
hela plattan är crap!
Fuck karma, I don't need karma!
|
|
|
Har försökt gilla den här, men lyckades tyvärr inte.
Jag hatar att säga att Ill Bill inte lever upp till mina förväntningar, var ett fett fan av honom en gång i tiden, men efter "what's wrong with bill" har allt bara gått utför, tyvärr.
Resten i Coka är wack, hade gjort mig redo för att säga att slaine är OK, efter den här plattan, men nej. Orkar inte lyssna på honom heller.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
|
|
|
Förövrigt måste jag dock säga att det fanns en del feta beats på plattan.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller
|
|
|
Jag hatar att säga att Ill Bill inte lever upp till mina förväntningar, var ett fett fan av honom en gång i tiden, men efter "what's wrong with bill" har allt bara gått utför, tyvärr.
du sa det...jag hade oturen att se la coka nostra live i nederländerna tidigare i sommar och det mesta var pinsamt rakt igenom, värst av allt med bred marginal var dock ill bills jävla sångrap stil som han har lagt sig till med. han har flippat ur helt i mina ögon, och då är han ändå utan tvekan den mest begåvade rapparen i den här skräpgruppen.
|
|
|
Har försökt gilla den här, men lyckades tyvärr inte.
Resten i Coka är wack, hade gjort mig redo för att säga att slaine är OK, efter den här plattan, men nej. Orkar inte lyssna på honom heller. Kunde inte skrivit det b'ättre själv, 2004 var ett guldår för bill, och är fortfarande en favorit cd, phixion var kungar likaså. men la coka nostra, nej, texterna känns utvattnade och hade nog passat bättre när linkin park och limp bizkit var i farten dvs för si så där 8-10 år tillbaks men 2009 nej det funkar inte. allt känns så mainstream på nåt sätt, marknadsför sig på hela nätet med sina döskalle tryck att även beblanda sig med den kanske störste mainstream rapparen snoop dogg säger en del om vart de troligen siktar. har dem inte marknadsfört album i 4 år? då borde det varit bra mycket bättre + att dem inte borde tagit med äldre låtar såsom fuck tony montana etc.. bottennapp!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Fan, jag blev besviken. Håller med föregående talare ang WWWB. Det är dagar som dessa man saknar Non Phixion...
|
|
|
Jag måste tyvärr säga att jag också blev lite besviken. Men som slimjim sa, så får man hoppas att det är en platta som växer med tiden.
Jag säger inte att skivan var dålig eller så. Jag har hört klart sämre album i mina dagar. Men den levde inte upp till ens förväntningar.
Däremot tycker jag ill bills soloplatta the hour of reprisal är schysst.
|
|
|
Plattan är bra enligt mig. Du skiftar men i det stora hela är det tungt och de bästa spåren är det bästa på länge. Håller med om att Ill Bill inte är rolig live. Men på plattan låter han som alltid giftig. Den här går varm hos mig. Favoriter: Soliders story, Im a american, Choose your side Sen skulle det vara kul att veta hur många av er som köpt plattan och inte tankat den för en snabblyssning som inte ger den rättvisa. :-)
"Nu har folk lyckligtvis börjat bli mer vidsynta, det är inne att tänka själv" - Örjan Andersson VD för Cheap Monday Jeans
|
|
|
måste säga att detta va det bästa albumet på mycket länge. kan lyssna på alla spår utom kanske 2 st och tycka att låtarna är bra, de va längesen.. peace
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"
|
|
|
saknar också lite non phixion, men tycker allt med bill är fätt mä tungt jao.. so to speak
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
|
|
|
har en annan ingång i den här gruppen än just ill bill. har ju hört han lite i non phixion å sådär, men jag är ett gammalt House of Pain fan. Och jag är i extas över den här plattan. Tycker den är astung. Såg dom Live i Göteborg i sommar. Och jag är absolut nöjd med det uppträdandet. La Coka är bomben. Punkt.
|
|
|
Wow... detta var ju överraskande bra.
Trodde inte att La Coka Nostra skulle vara SÅHÄR bra, men detta var ju fett.
Diggar Ill Bill och Everlast, La Coka Nostra är skitgrymt och detta album är absolut ett av de bästa HITTILLS i år.
TYCKER JAG.
The only time you feel alive is when you're dead
|
|
|
Jag tyckte den va helt jävla underbar! De e allt jag har att säga. helt briljant!
|
|
|
 Crooked I loves La Coka Nostra.
|
|
|
Levde helt klart upp till alla mina höga förväntningar. Fan vad jag har saknat Everlast!
I need a blowjob and a pizza!
Ja jilar tjåka katter!
|
|
|
Sjukt lång chain!
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
|
|
|
|
|
|
Har lyssnat mer på skivan och måste säga att jag faktiskt börjar digga den mer och mer. Det var en platta som växte med tiden som det hette tidigare i tråden.
|