|
|
|
|
|
Vinnie Paz's nya album The Assassin's Creed (När släpps den)
När släpps denna? Förväntar mig ett mästerverk. Längtar som fan, men jag hittar verkligen information på Internet om när den ska släppas. Heller inte på Jedi mind tricks hemsida eller Myspace.
Länk till http://www.myspace.com/jedimindtricks
Bless
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
finns en tråd om detta. istället för att starta en ny tänkte jag..
|
|
|
Haha, då kan ju du vara så god att länka den tråden då jag inte hittat den. Istället för att bara lägga en helt meningslös kommentar, tänkte jag..
|
|
|
Vad var helt meningslöst med hans kommentar får jag fråga ? Då han somsagt bara påpekar att det redan finns en tråd om detta.. Sluta sura för att nån annan hann före haha
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
|
|
|
hittar inte heller andra tråden, så ni som vet? Berätta när den släpps istället för att babbla om annat.
soundcloud.com/jerrones
|
|
|
Finns väll inget relase datum just nu.
|
|
|
hahahaha! fan vad roligt med whoa! alla trådar lyckas på ett eller annat sätt, alltid, handla om något helt annat i slutändan.. varför är de så?
är också sugen på datumet och jag har inte heller hittat den andra tråden.. så: sluta jiddra, börja trolla!
|
|
|
kommer vara fett som fan
hiphop was made out in the dark
|
|
|
Är den släppt än? Finns det något release datum?
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|
Producent
2010-02-16 22:31
|
verkar inte finnas nåt release datum än
so much metal in my spine i could get rich from the recycling
|
|
|
|
|
|
Inget datum satt och det är ju förstås oändligt irriterande. Däremot så sa han på konserten igår att AOTPs kommer 30/3. !! :)
Ason Unique RIP
|
|
|
Fan, AOTP-plattan skulle först komma i november, sen i februari och nu i slutet av mars. Crazystörande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Jag hittar dåligt med information. Någon som hört datum angående The Asssassin’s Creed eller AOTP-plattan?
|
|
|
|
|
|
Någon som vet om Stoupe kommer producera? Annars lär albumet vara värdelöst enligt mig.. Vinnie kan fan inte rappa bra längre alltså.
|
|
|
om stoupe enbart skulle producera så skulle det ju bli ett jmt album, så jag tror inte han kommer producera mer än ngt enstaka spår. men det är bara en gissning.
|
|
|
^ Nja, eller Jus Allah är ju en del av JMT nu fast de flesta JMT-albumen har ju varit Vinnie+Stoupe så du har nog rätt.. Aja utan riktigt tung produktion lär det här albumet som sagt va kefft, lita inte på att Vinnie ska rappa som han gjorde i Violent By Design.
|
|
|
^^precis, enda låten jag hört från kommande plattan var ritkigt grym. på de låtar paz har varit personlig har resultatet blivit grymt så förhoppningsvis blir det bra. men som du säger krävs bra produktioner o man kan ju hoppas att han samlat på sig beattapes från hela världen när han turnerat så han har bästa möjliga förutsättningar.
|
|
|
Datum satt till 22 juni men inte lägre under samma namn.. Utan Vinnie Paz "Season of the Assassin" blir nog hur fett som helst..
|
|
|
Albumet har bytt namn till Season Of The Assassin.
Tracklist: Song Title Artist Time 1. Intro 1:15 2. Beautiful Love 3:03 3. Monster's Ball 3:39 4. Pistolvania Feat. Freeway & Jakk Frost 3:59 5. End of Days Feat. Block McCloud 3:47 6. Righteous Kill 3:42 7. No Spiritual Surrender Feat. Sick Jacken 3:39 8. Street Wars Feat. Clipse & Block McCloud 4:11 9. Ain't Shit Changed Feat. Lawrence Arnell 4:04 10. Aristotle's Dilemma 3:26 11. Kill 'Em All Feat. Beanie Sigel 3:51 12. Keep Movin' On Feat. Shara Worden 4:25 13. Brick Wall Feat. ILL Bill & Demoz 4:20 14. Role of Life 3:31 15. Nosebleed Feat. R.A. the Rugged Man 3:05 16. WarMonger 3:57 17. Paul and Paz Feat. Paul Wall & Block McCloud 3:19 18. Bad Day 2:46 19. Washed in the Blood of the Lamb 4:03 20. Drag You To Hell 4:16 21. Same Story (My Dedication) Feat. Liz Fullerton 4:06
Och snippets: http://www.divshare.com/download/10997817-8e6 :D
Han har dock bytt ut beatet på Same Story :( Fick väl inte tillstånd till samplingen... Har också för mig att jag läste nånstans att den släppts i slutet av maj.
|
|
|
några sköna features där.
|
|
|
Ser spännande ut. Dock tror jag inte det blir så bra som man kan hoppas. Cheif Kamachi blir nog att föredra tror jag.
|
|
|
 Pre-order ship date: Tuesday, July 13, 2010 For almost two decades now Vinnie Paz has easily been the most recognizable and galvanizing figure in Hip Hop's underground. His work with Jedi Mind Tricks and Army of the Pharoahs has been hailed as revolutionary and violently conscious and his presence is unmatched. Paz's greatest strength lies in his diversity - he is as equally at ease writing brutal, grimy raps as he is constructing poignant, insightfully personal verses and it is that ability combined with a deep, metaphysical intellect and the sickest deliveries, that keeps Vin at the forefront of innovation. 20 years have not been enough to mellow the Pazmanian Devil. There is still enough injustice, sickness, and social unrest in the world to fuel Vinnie.
Now with the debut of Vinnie's first ever solo project, Season of the Assassin, the world gets a chance to view the MC in a different realm, as he steps outside his usual JMT/AOTP mold. Not only is Vinnie in true lyrical form on Season, he has also teamed up with some superb talent. Beanie Sigel, Clipse, Freeway, Paul Wall, Ill Bill, RA The Rugged Man, and others. Production was held in the palms of some legendary hands: DJ Muggs, Madlib, Lord Finesse, Da Beatminerz, Lil' Fame, and more lend their talents to Paz's monumental new album. 1. Intro 2. Beautiful Love 3. Monster's Ball 4. Pistolvania feat. Freeway, Jack Frost 5. End Of Days feat. Block McCloud (of Brooklyn Academy) 6. Righteous Kill 7. No Spiritual Surrender feat. Sick Jacken (of Psycho Realm) 8. Street Wars feat. Clipse, Block McCloud (of Brooklyn Academy) 9. Ain't Shit Changed feat. Lawrence Arnelle 10. Aristotle's Dilemma 11. Kill 'Em All feat. Beanie Sigel 12. Keep Movin On feat. Shara Worden 13. Brick Wall feat. Ill Bill (of La Coka Nostra), Bemoz 14. Role Of Life 15. Nosebleed feat. R.A. The Rugged Man 16. Warmonger 17. Paul And Paz feat. Paul Wall, Block McCloud (of Brooklyn Academy) 18. Bad Day 19. Washed In The Blood Of The Lamb 20. Drag You To Hell 21. Same Story (My Dedication) feat. Liz Fullerton http://www.undergroundhiphop.com/store/detail.asp?=Vinnie-Paz-of-Jedi-Mind-Tricks-Block-McCloud-Clipse-Freeway-Ill-Bill-R.A.-The-Rugged-Man-Season-Of-The-Assasin-w-FREE-Poster-Sticker-Enemy-Soil-Records&UPC=ES10003LP
|
|
|
Snuskigt cleant cover på skivan iaf !! Hade gärna velat se La Coka Nostra gästa också, fast Ill Bill e ju åtminstone med, och fett kul att Jacken e med på ett hörn. Får inte heller glömma Rugged ! Men... Spår 17, PAUL WALL ???! Det lät skumt, men kul ändå isf :D
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
|
|
|
Paul Wall har ju dykt upp i någon video med Mr. Hyde också, verkar som om det finns någon sorts koppling. Har dock svårt att förstå varför NÅGON skulle vilja kopplas till den snubben...
Ja jilar tjåka katter!
|
|
|
Skivan har läckt...är nöjd somfan...nu blir det till att köpa den.....
BOIA CHI MOLLA
|
|
|
jag har betällt min så jag väntar, men hur e R.A låten? beatsen överlag etc?
|
|
|
Låten med R.A. är riktigt jävla tung. Precis börjat lyssna men låter rätt bra överlag, en del mediokra låtar men en del guldkorn också.
|
|
|
Beatsen överlag är väl lite annorlunda jämförelse med vad dom brukar köra JMT men jag är nöjd...mer än nöjd.....
BOIA CHI MOLLA
|
|
|
"Skivan har läckt" , what ? where ?
|
|
|
End of days och keep movin on är ju enligt min mening skivans 2 bästa spår!
|
|
|
Beautiful Love, End of Days, Brick Wall och Nosebleed är enligt mig höjdpunkterna. Riktigt bra mestadels, men har Vinnie börjat röka jonk i mickbåset eller är han bara stupfull hela skivan?
Ja jilar tjåka katter!
|
|
|
Förlåt för dubbelposten, men jag ändrade mig. Drag Me To Hell har just fått mig att bestämma mig för att köpa plattan. Så jävla stenhårt!
Ja jilar tjåka katter!
|
|
|
End of days är hur bra som helst
NY LÅT: (Ålltzen - Jag slog en sexa med en tärning) http://www.youtube.com/watch?v=EodvdomQNWE Lyssna gärna!
|
|
|
tycker varje enskild låt är skitbra, men som helhet känns skivan ganska enformig och låtarna är inte direkt såna som sätter sig...
TURN IT UP!
|
|
|
End of days är ju riktigt fet , men proddad av sicknature så! men känns som de är rätt mycket influenser från kanske inte mainstream men ska man säga moderna hip-hopen på skivan , diggar de rätt hårt iaf!
|