|
|
|
|
|
Beanie Sigel vs Jay-Z
Jay-Z:s största beef sedan Nas? Sigel är en tung jävel och med tanke på all deras historia blir det här en svår beef att tiga ihjäl.
Länk till http://nahright.com/news/2009/10/30/beanie-sigel-i-aint-your-average-cat-jay-z-diss/
Om man känner Sigel vet man att det här är en annan typ av beef än när folk som Game eller Jim Jones försöker göra sig ett större namn på att skapa beef och locka jay-z att svara. Som ett fan av hiphop känns det jävligt intressant att se vem som går segrande ur det här. Skall Jigga kunna fortsätta claima best rapper alive måste han komma ut hårt.
|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
|
|
|
Sigels ton i intervjun är lite lugnare. chansen/risken finns la att det här löser sig bakom lyckta dörrar.
|
|
|
it's the ROC for life! Nej, Sigel skulle aldrig få för sig att hata jay, han är jävligt besviken och det är förståeligt. Tycker att båda har rätt i det dom säger. Beans säger att jay borde ha promotat honom bättre vilket är sant, men som jay säger: grown men want me to sit em on my lap but i don’t have a beard and Santa Claus aint black, i repeat, you can’t sit on my lap, i dont have a beard now get off my sack.
- vilket också är sant. Create your own luck som det heter. I vilket fall som helst så önskar jag inget hellre än att hela ROC Nation och Rocafella/State Property slås ihop igen och blir störst i världen! Peace
IT'S THE ROC!
|
|
|
Helt förståligt att han är sur. I vilket fall som helst så önskar jag inget hellre än att hela ROC Nation och Rocafella/State Property slås ihop igen och blir störst i världen! Peace Word.
|
Producent
2009-11-02 17:46
|
Som Sebeliito sager, sa har Beans fortfarande respekt for Jay. Alla som har sett Beef IV, kan se hur besviken Beans var. Mr Philly Thug Beans hade ju fan nastan tarar i ogonen nar han aterberattade hela storyn.
Hoppas det loser sig, vet att Memphis och Jigga ar cool, sag dem upptrada pa scen tillsammans i lordags. Enligt mig sa var Memph, Beans och Jigga sjalvaste karnan av The Roc's line up.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
klart dom va, de tre tillsammans är hur sjukt som helst.. synd ba att de tydligen snackas om att 50 vill ha beanie.. d lär nogbli som med mobb deep i så fall.. hoppas som bara den att d löser sig med roc, vill inte se beanie ba rasa o bli keff med 50
enda vägen till seger är att överleva när andra dör
|
|
|
Kan någon förklara beefen lite djuoare för en lat jävel Vet att det b .la handlar om att Jay inte besökte Beans efter mucken men vad mer?
Iaf, Beans är nästan tyngre än Jay.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
|
|
|
Men det bean säger när Jay vägrade släppa han är ju helt sjukt. Hur kan han med?!
Sen kommer frågan vad gjorde mobb deep åren innan dom blev signade till G-unit?
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
|
Producent
2009-11-13 00:55
|
Vet inte om det har ar orsaken, men Beans kanner som sa manga andra som var omkring Jigga, innan och efter, att Jigga blivigt "konstig", sen han brot upp med Dame. Vilket vi alla till en viss del kan halla med om. Tror 50 sa det bast om Jigga, att Jigga forsoker vara all fancy pantsy och vara med pa Oprah, men samtidigt forsoker vara the tough kid from Marcy projects. Han kan inte vara bade och.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
|
|
|
Precis, jag menar Beanie Sigels värld går inte ihop med Jay-Z's.
|
|
|
Stukad P22 True true...Men Beanie värkar ju rätt cp också, hittar inte videon nu, men kom ju ihåg för nått år sedan när han sa att man inte kunde klä sig som t ex Kanye och pharrell...De var inte tillräckligt "hood" Verkar vara en trångsynt oldie.
Charlie Sheen: "I don’t pay them for sex. I pay them to leave."
|
|
|
Han har en ju en poäng, vem fan klär sig som Kanye?
|
|
|
Touché=) Jag tycker också han klär sig väldigt fult och bara för att sticka ut i mellan åt, men orka va i 30-35 års åldern och dömma folk för hur dom klär sig, och varken Kanye eller Pharrell har eller kommer aldrig claima att dom är hood
|
|
|
Snälla Jay-Z svara Fifty. Kan bli den bästa battlen sen Jay och Nas.
your heart pump project kool-aid
|
|
|
Snarare bättre battle mellan Jay och Beans.
|
Producent
2009-11-13 19:07
|
Blaze: Jag vet vilken video du menar, och Beans verkade lite hog hehe. Sjalvklart ar ju hip hop inte kladerna du bar, men det sager anda lite om vem man ar som person.
Nu kanns det lite OT att snacka om klader, men Jigga gor ju samma grej. Sag ju bara larvigt ut nar han sparade ihop till ett Baby 'Fro, borjade kla sig i tighta jeans, nar han redan har bashat pa folk som gor sa. Don't get me wrong, vem som helst far kla sig hur som helst. Men i Jigga's fall sa kanns det sa javla patvingat (av han sjalv) att det bara kanns krystat. Samma sak nar han gick ut i en intervju och sa att han alskar Fergie's "Big Girls Don't Cry" och att han sjunger hogt till den laten pa gymmet och grejer. Mid life crisis? Kanns som den dar ensamstaende 40 + morsan vi alla kanner, som piercar naveln, skaffar en tatuering och ny frisyr och borjar hanga pa samma klubbar som man sjalv gor. Han kan ju pasta hur mycket han vill att han nu ska fylla 40 ar, inte paverkat honom. But I think we all know that it does.
And for the record, jag ar ett stort Jigga fan. Har alla hans album (forutom BP III), och i mina ogon sa har Jigga alltid varit den coolaste javeln som finns. Men pa senare tid har han borjat tappat "cool points" hos mig.
|
|
|
@Stukad
Jay vinner en battle mot Beans utan att behöva svara. 50 Cent är lite för stor för att Jay ska kunna låta honom vara.
|
|
|
Ja, i en battle kanske Jay hade vunnit men rent sångmässigt och albummässigt är Beans fetare.
|
|
|
Ja, i en battle kanske Jay hade vunnit men rent sångmässigt och albummässigt är Beans fetare. Ja där sa du nått!
|
|
|
Varför överhypas alltid rappare som dissar legender? Visst har Beans en bra katalog men han är inte i närheten av Jay.
|
|
|
Är inget fan av någon av dom, men vad det jag har hört så tycker jag Beans är bättre.
Visst har Jay-Z gjort ett par feta låtar men jag tycker det mesta av han är för "mtv".
|
|
|
Langa gärna nån schysst skiva med Beans, har bara hört hans låt Realize
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress
"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
|
|
|
Ja, i en battle kanske Jay hade vunnit men rent sångmässigt och albummässigt är Beans fetare. Det är bara på Whoa man kan höra sånna här galenskaper. Bara på Whoa.
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
|
|
|
Håller med ovanstående. Vilka jävla dumheter vissa kommer med. Lite som att gilla Robin istället för Batman bara för sakens skull. Albummässigt....Kalas
http://www.johnlemon.se - varje dag
|
|
|
Skivmässigt vettefan, men i en battle idag vinner nog beanie, spec i tanke på hur trött jay låter på sin nya skiva, och saken att han kallar till presskonferans angående detta känns ganska... Fjantigt..
|
|
|
|
|
|
Nej, han kan spela in en disslåt istället.. Som en rappare. Don't get me wrong, jag älskar det mesta jay-z gjort, men detta var sjukt bitch.
Och klart Beanie går till den som ger han cash..
|
|
|
Han blev väl snarare frågad om det av en journalist. Presskonferensen handlade om något helt annat.
|
|
|
Okej. My bad. Men fakta kvarstår, är det med det han ska svara så bevisar det vad han är för mc nuförtiden..
|
|
|
Tycker att han svarade rätt bra. Till skillnad från krisiga själar som The Game muckar han inte gräl med allt och alla bara för sakens skull. Visst om det var för att mäta skills men att Game drar upp Jay-Z fans på scen för att dissa dem är lite överspelt. Jay är smart och säker....Lite tråkig kanske..
http://www.johnlemon.se - varje dag
|
|
|
Det är bara på Whoa man kan höra sånna här galenskaper. Bara på Whoa. Hehe.. kolla bara på Beans discografi, nästan alla hans album är klockrena. The Truth (klockrent) The Reason (klockrent) The B. Coming (klockrent) The Solution (so-so) The Broad Street Bully är väl hans sämsta, men ändå fett. Reasonable Dpubt och Blueprint är klockrena, resten är so-so. Dock tror jag fortfarande Jay hade vunnit i en battle.
|
|
|
Herregud, du jämför tre "klockrena" album med en snubbe som släppt mer massiva hits än någon annan de senaste tio åren och gjort en av 90-talets såväl som en av 00-talets absolut mest stilbildande klassiker. Nog för det är fredag men du är väl inte full ännu?
- Välkommen till Illuminati, vad vill du ha? - Jag vill ha bas!
|
|
|
Nä, inte riktigt än.. håller med om att både RD och BP är klassiker men resten av alla hans album har inte varit det hetaste. En del feta låtar här och där, och I could give a fuck about hits.. medan Beans släppt album där nästan varje låt är.. klockren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|