Vilken sida har bidragit med BÄST musik?
Ja, vilken sida har bidragit med den absolut BÄSTA musiken inom hip-hop, rap & R&B? --WESTSIDE-- 2pac Dr. Dre Snoop Dogg Xzibit Nate Dogg Tha Dogg Pound The Game NWA Crooked I Eazy-E --EASTSIDE-- Big L Big Pun Immortal Technique 50 Cent Raekwon Jay-Z Nas Rakim Maino Mos Def --SOUTHSIDE-- Ludacris Young Jeezy T.I. Stat Quo Lil' Wayne DJ Khaled Usher Ace Hood Drake Young Buck --MIDWEST-- Eminem Royce da 5'9 D12 Obie Trice Bone Thugs N' Harmony Tech N9ne Trick Trick Akon R. Kelly Chamillionaire Sooo which side? Själv skulle jag säga Eastside
The only time you feel alive is when you're dead
East: DITC, Juice Crew, Wu-tang, Boot Camp Clik, Brand Nubian, EPMD, Nas, Mobb Deep, Cormega, Jay-z, Biggie, Big Pun, Redman, Pete Rock, Edo G, Rakim, Krs-One, LL Cool J, Gangstarr Foundation, Public Enemy, AZ, Mos Def, Talib Kweli talar sitt tydliga språk
"Wu-Tang we rule the east!"
www.myspace.com/dressyourself www.myspace.com/chessurect
chamillionare e south. Drake e från kananda.
Personligen tycker jag east, men fan west har ju bidragit med NWA liksom, och 2pac...
Östkusten totalt sett men den tredje kusten är grymt underskattad, särskilt 1990-talseran med Geto Boys, UGK, Goodie Mob med flera.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Ghostface Killah, Nas, Cormega har alltid levererat feta plattor.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Östkusten har ju överlägset mest musik med kvalitet. Dock så älskar jag alla "sidor".
MIDWEST!!! det är dom som har den bästa tekniska musiken enligt mig, Säg till när någon hinner ikapp tech n9ne ;) När någon skriver sjukare eller perfektare än eminem, If you disagree u can suck my guncock.. Nämen det är min åsikt =) Men känns ändå som du missade en hel del artister..
Varför är 2pac med och inte proof? Glömde nämna honom The mayor of the D
Glöm inte Notorious B.I.G på east.. ;) Vettefan.. allt utom Southside har ju levererat iaf ;P enligt mitt tycke...
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
--SOUTHSIDE-- Ludacris Young Jeezy UGK Geto boys Dj Screw K-Rino B.G & Juvenile Ace Hood 8 ball & MJG Southside inte levererat?! Då kan man inte sin hiphop
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Fortfarande enligt mitt tycke =) tycker ingen av de du nämner är vidare "outstanding".. Young Jeezy liksom, näe usch.. Förstår om vissa tycker musiken han gör är bra men, som sagt, bara vad jag tycker =) UGK, och tidiga Ludacris kan jag gå med på..
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Outcast (framför allt dom tidigare skivorna) och som någon nämnde tidigare Goodie mob. Z-ro, Fat Pat, Killer Mike jag kan hålla på hur länge som helst. Och hur man inte kan tycka att Geto Boys är outstanding?!
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."
Östkusten på KO. Tar en siffra ur luften här och drar till med att 89% av all hiphop jag verkligen älskar kommer från NY, Boston, Philly och NJ.
Östkusten känns ganska överlägsen.
your heart pump project kool-aid
Sure, jag missade vissa artister faktiskt, men jag tänkte inte igenom så mycket när jag skrev listan :)
Jaså, tråden handla om olika kuster. Ja då får jag som sagt östkusten.
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
Producent
2009-11-16 21:54
Måste nog säga east coast... A+ Afu-Ra Army of the Pharaohs AZ Camp Lo Cappadonna Craig Mack Justus League Last Emperor MF Doom Mobb Deep Keith Murray Nine Organized Konfusion Percee P Prince Paul Prince Po R.A. The Rugged Man Rakim Rob-O Pete Rock The Roots High and Mighty Freddie Foxxx Black Thought säger väl allt?
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Fumez: Ska man vara petig är väl Justus League från NC?
Producent
2009-11-16 22:13
Soul_Survivor_II: sant...men dom räknas väl endå som eastcoast?
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate" "And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Fumez: Vet inte hur och av vem de räknas så? De kanske har medlemmar från östkusten? Är inte så insatt i Justus League, men jag har alltid tänkt på dem som från södern.
Utan tvekan East, drar till med en siffra jag också och uppskattar att säkert 60% av min favorithiphop all time är från östkusten, dock gillar jag alla stilar och kuster. Sydsidan är underskattad vill jag dock mena.
Producent
2009-11-16 22:34
va tvungen o kolla upp det...den enda som inte e från NC va Darien Brockington som e sånger ( den enda i JL ) han va tydligen från Washington, likaså Chaundon han e inte heller från NC utan från NYC ...så det e väl blandat i den gruppen
södern atlanta pastor troy d.s.g.b lil jon baby d oomp camp outkast dungeon family goodie mob ludacris t.i. field mob young bloodz new orleans b.g. juvenile lil boosie webbie mr ivan kilo g master p young noble soulja slim mac c-murder unlv c-loc Fiend memphis triple/three 6 mafia kingpin skinny pimp koopsta knicca (solo) t-rock (från atlanta men gör memphis) playa fly mr sche evil pimp mc mack yo gotti dj squeeky eightball & mjg al kapone project pat tommy wright III houston hawk lil keke dj screw lil flip slim thug esg al-d scarface guerilla maab abn s.l.a.b ugk big moe z-ro trae paul wall wossness klondike kat point blank övriga städer : trick daddy, rick ross, dirty, david banner, grandaddy souf. all star m.m
Vila I Frid Tony Snow
Fumez: Allright, då är jag med. Är väl att jag förknippar dem så mkt med Little Brother. Tack för infon/researchen.
Missa heller inte den framväxande scenen i Alabama, i synnerhet inte G-Side och hela Slowmotion Soundz-kollektivet.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Wtf, glömde du Biggie?! On topic: east side
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
självklart östkusten.
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Rankar: 1) East Coast 2) Mid west 3) West Coast 4) South Det här är dock mest beroende på hur många artister jag lyssnar på från respektive område och jag uppskattar t ex artister fårn south mer än vissa artister från East coast.
Hur kunde du glömma biggie?;)
Producent
2009-11-17 23:15
alla har väl sagt dom flesta men några som inte nämnts: west: Murs, Tunnel Rats, Freestyle Fellowship midwest: J Dilla, Slum Village, Invincible förövrigt så lyssnar jag mest på musik ifrån östkusten.....GZA all day baby
http://www.youtube.com/watch?v=6LxpYUTfHZA
Cypress Hill, Blackalicious, The Pharcyde, Souls of Mischief, Hieroglyphics, Planet Asia, Tha Alkaholiks, Dilated Peoples, Dr. Dre, Ice Cube, MC Ren, Eazy-E, Snoop Dogg, Dogg Pound, Tupac, MC Eiht, Jurassic 5, Brotha Lynch Hung, Afroman, Blu, Defari, Murs, Madlib, Juice, Illmaculate, Warren G, Ras Kass, Too Short, Swollen Members, U-N-I, Luniz, The Game, Above the law... Väst
http://soundcloud.com/jasthesupacat
den där listan är mainstream. finns jävligt mkt mer från south/west kan jag säga. jag säger Westcoast iaf. och då menar jag inte dr dre och snoop o resten av death row gänget.
east lätt. har för mig att på 50 cents rygg står det south side? kanske misstar mig
hiphop was made out in the dark
ultrax: "South Side" som i South Side, Queens.
Biggie's too biig, sorry for forgetting Bigs :( Lord forgive me :P
har för mig att på 50 cents rygg står det south side? kanske misstar mig ...
West Side, Bay Area NO DOUBT
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob
Producent
2009-11-22 17:36
New York all the way
Since 1984 @realgizlee // twitter
South Side, yup! Tänker ATL.
east side gang starr om inte non har sagt d