I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nördig producentlek

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
DJ

2009-11-24 17:02

Nördig producentlek

Dags för ny lek för den som vill och pallar. Den här gången hade jag tänkt att det skulle handla om producenter. Surfade runt ett tag efter producentlistor, men hittade ingen som verkade vettig för ändamålet. Antingen handlar det bara om 80-talsrävar, bara om heta nya namn eller så blir det den här obekväma äpplen/päronsituationen där Timbaland ska jämföras med Rick Rubin. Så jag tänkte välja 33 producenter själv och sen får den som orkar rösta. Gillar du inte alls traditionell hiphop från östkusten är kanske den här listan toilet paper, men då är det ju bara att skita i att rösta. Det blev helt enkelt mina 33 favoriter subjektivt, även om jag böjde min smak en aning mot nyare namn för att det inte skulle bli enbart gamla rävar. Sen är den gjord rakt ur huvudet, så jag har säkert glömt några självklara namn. Ursäkta på förhand för detta.

Räknar med att det på sedvanligt whoa-manér spårar och blir fler inlägg av typen "hur KUNDE du glömma XX???" än röster. Inget jag kan hindra, men kan flagga redan nu för att jag inte kommer palla besvara allt sånt, men klaga av er om ni vill. Aaaaanyways, time to stop being defensive och droppa...

reglerna:

Såhär kommer det att funka. Nedan finner du 33 stycken producenter/producentteam ur hiphophistorien. Du skall poängsätta de du gillar bäst från 1-10. Du skall inte välja någon som inte finns på listan. Den som vill droppa lite personliga favoriter som saknas får jättegärna skriva det i ett separat stycke, men skriv helst inte nominerade och icke-nominerade huller om buller, för då blir det så svårt för mig att räkna ihop dem sen (ifall det blir lika många röster som i album-leken). Försök att inte ta det på så blodigt allvar. Det är en lek och ingen vill skicka din favoritproducent till arbetsläger för att han inte är med här. Och JA, två tredjedelar ungefär är New York dudes, jag är medveten om det. Dessutom: rösta efter vem du gillar mest/minst personligen. Tänk inte historical impact eller nåt sånt, för då blir konkurrensen så oerhört ojämn mellan Bomb Squad som har haft 22 år på sig att påverka och t.ex. Just Blaze.

Det du gör är att dela ut TIO poäng till den producent du gillar mest av dessa 33. Därefter ger du NIO p. till den du gillar näst mest osv. ner till 1 poäng. Jag sätter redan nu en deadline på omröstningen. Jag vet inte om jag kommer kunna räkna ihop alltihop vid just den tiden, men listor som kommer in efter den tidpunkten kommer inte att räknas med.

Officiellt slutdatum för omröstningen är: Nu på fredag, den 27/11 -09 klockan 23:59.

Här följer listan på de nominerade. Det är dem du kan rösta på.

NOMINERADE:

Pete Rock
Marley Marl
DJ Premier
Diamond D
Da Beatminerz
Erick Sermon
RZA
The Bomb Squad
Large Professor
Havoc
Showbiz
Easy Mo Bee
Beatnuts
Prince Paul
Rick Rubin
Grand Puba
Lord Finesse
Awesome 2
Schoolly D & Code Money
Buckwild
Scott LaRock
Dr. Dre
MF Doom
Just Blaze
Madlib
Jay-Dee
Agallah
DJ Spinna
DJ Shadow
Kanye West
Organized Noize
J. Rawls
RJD2

Alldeles strax droppar jag ett inlägg med min lista, ställ gärna upp din ungefär likadant, så man får överblick och kan räkna igenom snabbt!

Peace