I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2 pac - Biggie - Big Pun? Vem var bäst?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2009-12-10 15:25

2 pac - Biggie - Big Pun? Vem var bäst?

Den sista tiden så har jag hört en hel del massa snack och diskutioner om dessa tre grabbarna. Diskutioner om vem folk tycker var bäst och så vidare.
Enligt mig så var Bug Pun den bästa och kommer alltid att vara, speciellt när det kommer fram till texter han kunde skriva som inte många kan och inte prata om hans flyt.
Det hade vart skoj och se va resten av Hiphop Sverige tycker om tänker om den frågan? Förklara gärna varför ni tycker som ni gör!!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2009-12-10 15:31
Biggie, gillar hans skivor, texterna, flytet, beatsen, stilen, allt.
Har inte lyssnat tillrackligt pa Big Pun for att kunna ha en asikt, men det jag har hort har varit bra, men inget har greppat mig pa samma satt som t.ex. Gimme the loot.
Tupac har jag aldrig varit nat storre fan av.

2009-12-10 15:43
Biggie all day.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-12-10 15:43
Svår fråga, Biggie har inte några större bra låtar.. han har väll kanske 5 stycken RIKTIGT bra, 2pac har ett flertal.. Big pun har jag ingen större erfarenhet av, lyssnat kanske 1 låt.. så väntar med det uttalandet, men så.. mellan 2pac och Biggie.. MÅSTE jag säga 2pac, mycket mer underhållande att lyssna på, dessutom är hans teknik riktigt skön =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2009-12-10 16:00
Aiit aiit, verkar som om Biggie är favoriten här! Synd att ni har missat Big Pun checka han på youtube så kommer ni förstå vad jag pratar om:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2009-12-10 16:00
BIG L ÄR BÄST!
Varför jämföra just pac, big och pun?
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
DJ

2009-12-10 16:05
Hehe, gillar slutsatsen att om man inte svarar Pun har man "missat" honom. Jag gillar alla tre, men svarar självklart Biggie på KO.

2009-12-10 16:41
sveningmar: som jag skrev i mitt första inlägg jag har set diskutioner och jämnförelser mellan dessa 3.

Soul_Survivor_II P31 om du kollar vad dom första snubbarna skrev, så skrev dom att dom inte kände till honom tillräckligt? Då anser jag att man har missat dom:)

2009-12-10 16:43
Sorry, då anser jag att man har missat honom*
DJ

2009-12-10 16:50
Oneunder: Sorry, jag läste det som att det hörde till det innan "Biggie är favoriten här", hajade inte att det var kommentar till att vissa skrev att de hade lite erfarenhet av honom. My bad.

Producent

2009-12-10 17:00
Big pun e jävligt grym det går inte att förneka. mwen måste jag plocka ut nån så blir det Biggie. han hade nått som fick mig att gilla hans stil hans sätt o rappa.

men big pun i denna låt e helt jävla sjukt...så grymt

"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2009-12-10 17:13
Ska jag rangordna dessa tre så blir det:
1. 2Pac
2. Big Pun
3. Biggie
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2009-12-10 18:45
Den sista tiden så har jag hört en hel del massa snack och diskutioner om dessa tre grabbarna

Du menar väl på senaste sen 2pac & biggie & pun dog..

Men jag kan inte bestämma mig om vem som är bäst mellan Pac & Biggie faktist..
Still down to pull a homicide just strap up and ride, stick a needle in my eye if I ain't ready to mob

2009-12-10 19:56
1.Pun
2. Pac
3. Biggie

Hade haft L som tvåa om du hade haft med honom i din lista.
Jag är ill, men du är iller... alltså djuret iller

2009-12-10 22:59
Tupac utan tvekan. Biggie var också tung men når inte hela vägen.

Big Pun är överskattad.. Hans flow var bra men texterna var sådär och hans musik tilltalar mig inte alls, bortsett från några enstaka låtar.

2009-12-10 23:03
Grejen med Pun för min del är att jag tycker att han är duktig rent tekniskt, men eftersom han under flera års tid misshandlade sin fru har jag liksom lite svårt att lyssna på honom. Känns inte rätt på något sätt.
Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2009-12-10 23:04
1.Biggie

sen blir det svårt. Big pun är så fruktansvärt tight, men 2-pac har mer roliga partydängor rappar mer från hjärta den avancerad rimstruktur. California är en svår låt att slå men ser man till plattor och inte singlar så är Capital punishment på min topp 10.

När jag var 15 hade jag nog svarat 2-pac men idag blir det nog Pun.

You aint a killer...
"IT'S AN OLD GAME, MY LOVE..."

2009-12-11 10:22
1. Pac
2. Biggie
3. Pun

Pun är duuuktig men håller med det som många redan sagt...hans musik tilltalar inte lika mycket...
Lyrical Kung Fu So Do Ur Kung Fu If U Know Kung Fu!

2009-12-11 10:34
Big Pun, alla hans skivor är feta (Capital Punishment, Yeeeah Baby & Terror Squad - The Album).

2009-12-11 11:03
Biggie är överst. Inte många brister hos honom tycker jag, riktigt skön lirare. Sen säger jag Tupac, inte bildat mig någon större uppfattning gällande Big Pun. Däremot tycker jag Tupac är alldeles obehagligt överskattad, men fortfarande bra.

2009-12-11 12:09
Däremot tycker jag Tupac är alldeles obehagligt överskattad, men fortfarande bra.

Varför är han överskattad?

2009-12-11 12:13
jeppehehe

Alla säger att han är bäst genom tiderna, men jag håller inte med. Och "alla" i det här fallet är (enligt min uppfattning) en majoritet av hiphopvärlden. Han är bra, men jag ser inte riktigt vad som gör honom bättre än många andra.

Sen har jag en punkt till, och det är att (enligt mig och mina uppfattningar, som alltid) Ludacris är underskattad av "äkta" människor.

2009-12-11 12:19
Alla säger att han är bäst genom tiderna, men jag håller inte med. Och "alla" i det här fallet är (enligt min uppfattning) en majoritet av hiphopvärlden. Han är bra, men jag ser inte riktigt vad som gör honom bättre än många andra.

Av vilken anledning är han inte en av de bästa? Musik är så mycket mer än bara rim och punchlines.. Hans delivery och sound är relativt överlägset enligt mig, det finns bara ett fåtal som matchat eller överträffat det.

Sen har jag en punkt till, och det är att (enligt mig och mina uppfattningar, som alltid) Ludacris är underskattad av "äkta" människor.

Instämmer. Ludacris är riktigt bra, både som rappare och på att göra musik oavsett vilken stil det rör sig om.

2009-12-11 12:24
Haha, blandade ihop detta med "åsikter som ingen håller med om"-grejen. Därav Ludacris.

Han är en av de bästa, visst. Men inte DEN bästa. Tycker exempelvis Biggie är bra mycket trevligare. Att Tupac är en legend är ju varken utan anledning eller något att snacka om, men jag tycker att tiden har gått och med tiden så har saker och ting utvecklats.

2009-12-11 12:30
Han är en av de bästa, visst. Men inte DEN bästa. Tycker exempelvis Biggie är bra mycket trevligare. Att Tupac är en legend är ju varken utan anledning eller något att snacka om, men jag tycker att tiden har gått och med tiden så har saker och ting utvecklats.

Maaan, tyst med dig och dra in på MSN så ska jag ge dig låtar som kommer ändra din åsikt. :} Jag VET att du inte lyssnat på Tupacs guldkorn.

Men visst, att han inte är den absolut bästa är såklart acceptabelt, jag tycker inte heller att han är det. Topp 5 utan tvekan dock.
DJ

2009-12-11 15:58
It's "Tupac" if you knew him and "2Pac" to the rest of us.

2009-12-11 19:36
Haha, förlåt. 2Pac. jeppehehe, en vacker dag, gosse, en vacker dag.

2009-12-11 19:38
Jag tycker fan ingen slår 2 pac han är störst!

2009-12-11 20:27
Biggie, lätt. Mer komplett rappare har inte existerat.

2009-12-11 20:28
Big Pun på en hedersvärd andra plats, Tupac hamnar sist i min rangordning.

Producent

2009-12-11 20:31
Alla är bra men på olika grejer.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2009-12-12 11:51
De är alla otroliga bra, men 2Pac forever
The only time you feel alive is when you're dead

2009-12-12 13:29
1. Pun
2. Biggie
3. Pac

lätt
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2009-12-12 14:09

2009-12-12 20:33
2pac. men samtidigt gillar jag ej o jämföra dom 2, biggie är fan mer battle rapper imho.
big pun är grym.. men orka jämföra.

2009-12-13 00:33
Listat ut nu att jag har svårt för 2Pacs röst, flow och sisådär. Säger inte att han har dåligt flow på något vis, jag gillar bara inte hur han lägger fram det han ska lägga fram. Där brister han för mig.

2009-12-13 01:59
Biggie lätt etta, Pun 2:a och Pac sist, men alla är ju bra

2009-12-13 09:36
PAC, lätt.

2009-12-13 13:01
jag tycker att biggie är bättre

2009-12-13 15:08
1. Pun
2. Pac
3. BIG

2009-12-13 15:13
Alla är överskattade.
Beat the odds like an abusive freak show owner

2009-12-14 19:34
Det brukar bli så när en rappare dör.

2009-12-15 13:35
1. Biggie
2. Big Pun
3. 2 pac

2009-12-15 17:10
pa rena rapskills ar det Biggie foljt av Pun. Kansla och hjarta vinner pac po KO. Gar inte o jamfora pac med nagon direkt.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Poet

2009-12-15 17:59
Biggie Smalls is the illest.

Sen Pun, Pac hamnar nog inte ens på min top 30 lista ärligt talat.. Han faller mig helt enkelt inte i smaken, någostans alls.
Jag hänger i rimnördarnas ringhörna

2009-12-15 19:07
Om vi tar de 5 bästa låtarna av respektive artist tycker jag pac vinner fett. Men sen är ju typ bara 2% av det pac gjort bra. Resten är fett dåligt mer dåliga beats, så biggie vinner av dem tycker jag..
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?

2009-12-17 19:33
2pac var självklart bättre än båda två tillsammans , hit'em up världens bästa diss låt. biggie är inte så bra , men har gjort några bra låtar. men tupac är legendens legend. gillar man itne tupac vet man inte vad hip hop betyder!

See no changes wake up in the mornin´ and i ask my self, is life worth livin´or should i blast my self.

2009-12-17 20:14
Hahahaha thuglife4life vet vad hip hop betyder.

jag skulle nog "ranka" dom så här

1. 2pac
2. biggie
3. pun

2pac hade inte det flowet men han han tog i från hjärtat,
kan fortfarande sätta på hans skivor och tycka att nästan alla låtar han har är bra.
Alltså låtarna som kom ut innan han dog.

peace.
"I Would Light Me A Cancer Stick, Thinkin How Can I Get
My Momma Out The Bricks, And My Whole Click Legit"

2009-12-17 21:22
2pac utan tvekan, tkr han låtar når ut bättre, sen visst Pun va sjuk på att skriva texter, Bigge har aldrig diggat speciellt mkt, finns enstaka låtar som jag gillar.

Pac, Westside!

2009-12-18 01:09
Big Pun, men om toppicen handlar mer om vilken död rappare som hör till de största genom tiderna tar Big L alla tre i fisan any day
Rappare

2009-12-18 13:38
Har lyssnat på 2Pacs plattor i snart 10 år och har inte tröttnat på någon, Biggie har jag lyssnat lite smått på under ett år och tröttnar väldigt snabbt på dom, Big Pun gillar jag inte alls.

1. Lesane Parish Crooks
2. Christopher Wallace

20. Big Pun
Tears of Liquor EP
https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep