50 Cent eller Talib Kweli?
Vem tycker ni är bäst? 50 Cent eller Talib Kweli? Jag tycker nog Talib Kweli.
What?
Fuck karma, I don't need karma!
Alltså allt handlar om vad man anser vara bra musik. Snackar vi MC skills (flow, delivery, lyrics) är denna jämförelse jättelöjlig för att då tar Talib priset vilken dag som helst. Men tycker man att bra musik är hårda beats med bra hooks som är nice att bumpa i klubben är det klart att 50 vinner över Talib. Jag personligen föredrar det första jag nämnde när jag lyssnar på musik, och därför väljer jag Talib, har aldrig gillat 50.
Hahaha, vilken frågeställning :D
Beat the odds like an abusive freak show owner
två artister som kör helt olika stil så jag skulle adrig jämföra de. skulle du jämfört 50 cent o ja rule eller talib o mos def så skulle det bli lättare. men tråden kanske e ett skämt?
Kweli är rätt grym men hans jävla delivery och låtar suger rent allmänt.. 50 gör mycket bättre musik.
Philip: Word. jeppehehe: Du lyssnar ju bara på dålig mainstreammusik. Talib är bättre än 50.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Värdefull tråd? Men när jag ändå är inne i den så, Talib Kweli utan förklaring
Alltså allt handlar om vad man anser vara bra musik. Snackar vi MC skills (flow, delivery, lyrics) är denna jämförelse jättelöjlig för att då tar Talib priset vilken dag som helst. Men tycker man att bra musik är hårda beats med bra hooks som är nice att bumpa i klubben är det klart att 50 vinner över Talib. Jag personligen föredrar det första jag nämnde när jag lyssnar på musik, och därför väljer jag Talib, har aldrig gillat 50.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
jeppehehe: Du lyssnar ju bara på dålig mainstreammusik. Talib är bättre än 50 .
Mm precis....... Idiot.
Hahaha. Lat oss jamfora ett apple med ett dorrhandtag nar vi anda ar inne pa samma spar :)
At the gates of Eternity...
Klart att man kan jämföra dom. Ganska smalt spektrum ni måste röra er på om ni tycker de är så olika att det inte går. Och Talib hands down, även om han idag är ett sömnpiller.
Jamfor du en cykel med en lastbil ocksa, bara for att de bagge rullar pa hjul?
At the gates of Eternity...
Klart att man kan jämföra dom. Ganska smalt spektrum ni måste röra er på om ni tycker de är så olika att det inte går. Och Talib hands down, även om han idag är ett sömnpiller. klart att det går att jämföra de, men de e ju bra på olika saker. samma sak som vem e bäst av ronalda och casillas i real madrid? inte direkt ngn fair jämförelse.
100 % Talib Kweli för min del.
TURN IT UP!
Aldrig klarat av Kweli. Störig röst och tråkigt delivery. Så 2002-2005 års 50 vinner :-)
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
BC99 P26 Hmm. jag väljer cykeln, passar mina behov och preferenser mycket bättre ;)
Tar jag bara lastbilskörkort väljer jag den...
"Tried to freeze time that's why I iced the face of my watch" - AZ
talib alldeles för tråkig för mig sätter min röst på 50 alla dagar
50 cent har gjort ett bra album (Get rich or..) och ett ok album (Guess whos back) resten ar ren crap. Talib har gjort Train of Thought, Blackstar, Liberation o Eardrum.. Klart att Talib ar battre an 50 (aven om han kan vara lite trakig ibland)..
my man fiffty tar hem priset i alla lägen!
Eaten bread is soon forgotten.
jeppehehe: Dina favoriter är ju 50 Cent, Jay-Z, Eminem, Drake, Lil Wayne och Slaughterhouse. Hur får du dem till att inte vara mainstream? Talib är sjukt mycket bättre. Flow, lyrics och hans röst är mycket bättre än Fiftys mumlande... Talib tar 50 vilken dag som helst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jeppehehe: Dina favoriter är ju 50 Cent, Jay-Z, Eminem, Drake, Lil Wayne och Slaughterhouse. Hur får du dem till att inte vara mainstream? Vilken otroligt bra förmåga du har när det kommer till att dra felaktiga slutsatser. Synd att man inte har någon givande användning för det bara.. Förutom när det kommer till att framställa sig själv som ett pucko dvs.
Exakt var har jag nämnt att ovanstående rappare är "mina favoriter"? Jag lyssnar väldigt sällan på exempelvis 50 Cent men i detta fall så är valet självklart då jag inte tål Kweli alls.
Eminem, Drake och Slaughterhouse skapar musik som jag lyssnar på en hel del, resten är föga intressanta även om de har några guldkorn.
Avslutningsvis förstår jag inte hur någon fullt frisk människa kan försöka få Slaughterhouse till "mainstream".. Jösses.
Btw, kan du inte berätta mer om vad jag har för favoritrappare? Du verkar ju ha stenkoll på det alltså..
I tråden om släppet kring Before I Self Destruct säger du själv att han är: "Fifty kommer alltid vara kung. Fuck alla hatare." Dina åsikter har jag fått från trådarna här på Whoa där du ganska tydligt berättar om dina åsikter kring dem du lyssnar på. Du är ganska aktiv här på Utländsk Hiphop. Angående Slaughterhouse: Jag var i New York runt släppet av deras debutalbum. Deras röster och nunor syntes/hördes ungefär lika ofta som alla andra mainstreamartister.
I tråden om släppet kring Before I Self Destruct säger du själv att han är: "Fifty kommer alltid vara kung. Fuck alla hatare." Haha ja, det säger väl å andra sidan inte att han är i närheten av att vara min favoritrappare? Hans album håller alltid relativt hög klass och hans personlighet är härlig men jag skulle förmodligen inte ens ha med honom i en topp 100.. Skön musik gör han iaf men det är inte ofta jag lyssnar på det.
Dina åsikter har jag fått från trådarna här på Whoa där du ganska tydligt berättar om dina åsikter kring dem du lyssnar på. Du är ganska aktiv här på Utländsk Hiphop. Om din slutsats då är att jag endast lyssnar på mainstream-musik så måste du antingen lida av dyslexi eller väldigt dåligt minne.
Angående Slaughterhouse: Jag var i New York runt släppet av deras debutalbum. Deras röster och nunor syntes/hördes ungefär lika ofta som alla andra mainstreamartister. Jaha ja, att du hörde en viss grupp ofta i en specifik stad betyder alltså att de är mainstream? Jag har då ALDRIG hört eller sett Slaughterhouse på radio/TV här i Sverige och deras debutalbum sålde knappt 20.000 första veckan.. Om det är mainstream är det jääävligt få som är underground nuförtiden.
Om din slutsats då är att jag endast lyssnar på mainstream-musik så måste du antingen lida av dyslexi eller väldigt dåligt minne. Du har ju väldigt sällan förespråkat underground, eller egentligen någon form av hiphop innan 2000.
Jaha ja, att du hörde en viss grupp ofta i en specifik stad betyder alltså att de är mainstream? Jag har då ALDRIG hört eller sett Slaughterhouse på radio/TV här i Sverige och deras debutalbum sålde knappt 20.000 första veckan.. Om det är mainstream är det jääävligt få som är underground nuförtiden. Hiphopen är ju VÄLDIGT uppskattat i Sverige. Om ett land, där ungefär halva befolkningen sitter glor på schlagerfestivalens final, lyssnar på hiphop vanliga fall? Face it, hiphopen är fortfarande är fortfarande en liten subkultur här hemma.
Du har ju väldigt sällan förespråkat underground, eller egentligen någon form av hiphop innan 2000. Hahahaha.. Tyvärr kan jag inte ta det du skriver seriöst då du är helt ute och cyklar. Antingen har du inte så bra koll som du vill tro eller så försöker du bara förtränga en hel del. Bara att söka på mitt namn så hittar du massvis med trådar om One-2, Inverse, Nino Bless, Bekay, Jay Electronica, Masta Ace & Edo G, Budden, Statik Selektah etc..
Jag gillar väldigt mycket musik som är skapad innan 2000, huruvida du har läst det eller hur ofta jag påpekat det är en annan femma.
Hiphopen är ju VÄLDIGT uppskattat i Sverige. Om ett land, där ungefär halva befolkningen sitter glor på schlagerfestivalens final, lyssnar på hiphop vanliga fall? Face it, hiphopen är fortfarande är fortfarande en liten subkultur här hemma .
Det spelas en hel del hiphop och RNB på radio samt exempelvis The Voice så vad fan grinar du om? Slaughterhouse är inte mainstream hur många gångar du än påstår det.
Haha, kallar du det på The Voice för hiphop? Hahaha...
"Hiphop och RNB" skrev jag.. Härligt att du bevisar prov på dina lässvårigheter än en gång. :)
Btw,
http://www.thevoice.se/music/nya-latar Drake, Timbaland, Fabolous, Wayne, Snoop Dogg.. Hiphop ja.
Talib Kweli - all the way
Its not random that the? rappers in the 90's first were big(BIG L,BIG PUN,NOTORIOUS B.I.G)and the rappers nowadays are little(lil wayne.lil jon,lil boosie)
Kalle Kweli med ungefär ett ljusårs marginal
http://soundcloud.com/elbjornbjorn
Philip: Word. jeppehehe: Du lyssnar ju bara på dålig mainstreammusik. Talib är bättre än 50. sen när behövde alla tycka lika?
sen när behövde alla tycka lika? Sen whoa grundades
hahahahhhahhahahahahahhahahhahahah hur vågar du jämnföra en popfaggot till en hiphop legend, Talib till 100000%, vem e 50 snitch till han? 50 cent e.. ne pallar nt, namnet låter så jävla bögigt..
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Johannes : WORD, lil gayne o skit.. skulle inte denna sidan representera hip hop och inte pop?jeppehehe : du e en sjuk jävla mainstream hora, gå o lägg digPrelude : fyfan vad gay, vilket jävla pris? och du sa fiffty haha, asså 50 gay var inne typ 2004 när man var 10 år(som jag var), sen fattar man vad man missat, och dumpar radion och köper skivor som LIFESTYLEZ OV DA POOR AND DANGEROUS och spränger huset med REAL HIPHOP.Young_Club : jävla idiot... en av dom dummaste trådarna någonsin.. ses..
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
Gah Infamouz, sluta vara en sån jävla gangsta haha ... Visst jag anser också att mainstream hip-hop är dåligt men jag behöver då inte sitta på ett internetforum och kalla folk för idioter, horor och gays när jag ska uttrycka min åsikt ... skärpning för fan, sånt är bara patetiskt.
Infamouz: Tagga ner lite grann.
jobbigt för er "underground cats" att klubba, bara mainstream musik :S
snut_as: "underground cats" klubbar inte? Johannes_3:16: Det låter på dig som att musiken blir sämre när rapparen går från "underground" till "mainstream" Men 50 Cent, Eminem, Drake och Slaughterhouse har ju alla varit/är(?) underground MC`s och har alla en del av sin fanbase som följt med dom sen dom var just underground så om jeppehehe skulle gillat joe budden för 5 år sen skulle han då inte ha reagerat på att Joe blivit sämre när slaughterhouse (i dina ögon) blowa. Samma sak med Drake. vad det gäller 50 - talib kan de hela va en generationsfråga också..syftar då inte på joh och jeppe`s ålderskillnad om det finns någon.
~ http://www.dubcnn.se ~
~
[email protected] ~ Tipsa oss om nyheter
~
[email protected] ~ Tipsa oss om spelningar & klubb
DubCNN: Talib är ju inte helt okänd nuförtiden men han gör fortfarande bra musik. 50 och Eminem var ju bra en gång i tiden men sen fuckar de upp sin talang för de är pengagiriga. Så nej, man blir inte automatiskt dålig för att man blir mainstream men det är ofta så. Drake har ju både varit dålig och mainstream från början så han lägger jag ingen värdering i. Sen kan jag hålla med om att de var fel att kalla Slaughterhouse mainstream. De är större än innan men inte tillräckligt för att kallas mainstream. Att om man gillar Talib eller 50 har med åldern att göra håller jag med om även om det bara skiljer 5år mellan mig och jeppehehe.
Vemman diggarmest av Talib o 50 har ju ingenting med ålder o göra vill jag säga. De handlar nog snarare om preferenser. Gillar man mainstream musik med klubbiga beat o catchiga reffränger föredrar man 50. Gillar man istället klassisk east coast med interlligena texter föredrar man talib
Johannes_3:16: Om du har gillat 50 men inte gör det längre så lär de ju bero på att du är allergisk mot bra mixning, digital synthar och 808:or för det är inte mkt som är annorlunda i hans texter då och nu. Och hur har Drake kunnat vara mainstream ifrån början? det går ju bara inte...om du syftar på att han har/haft ett mainstream sound så har han ju låtar med Little brother, Nick F, Slakah the beatchild och Häzel som du bara inte kan tycka låter "mainstream". Drake är ju ingen skivbolagsprodukt utan har kommit långt pga. talang...de e lite hans grej visst DBK: Sen kan man ju diskutera vad som är intelligent och vad som ser intelligent ut. Bun B har levererat många fler sanningar än låt säga Sadge Francis även om man vid en första lyssning på dessa 2 kanske skulle tro/tycka annorlunda
~
~
Vemman diggarmest av Talib o 50 har ju ingenting med ålder o göra vill jag säga. De handlar nog snarare om preferenser. Gillar man mainstream musik med klubbiga beat o catchiga reffränger föredrar man 50. Gillar man istället klassisk east coast med interlligena texter föredrar man talib Nej, tyvärr handlar det endast om rapparen i fråga just nu. Antingen tycker man en rappare gör dålig musik eller så gillar man den, så enkelt är det. Man kan inte dra några slutsatser från detta tyvärr. AZ har ganska liknande stil om man jämför med Kweli, mycket "conscious rap" bland med en del upplyftande grejer osv och han är med från Brooklyn.. Men skillnaden är att AZ är 100 gånger bättre än Kweli.
50 pissar med på Kweli.
DBK: Sen kan man ju diskutera vad som är intelligent och vad som ser intelligent ut. Bun B har levererat många fler sanningar än låt säga Sadge Francis även om man vid en första lyssning på dessa 2 kanske skulle tro/tycka annorlunda Word på detta.. Har aldrig kunnat relatera till eller känna igen mig i skiten Kweli snackar om, snubben försöker bara låta smart och pressar in för många ord i varje bar.
Drake var ju känd sen innan som skådespelare (?), de amerikanska fjortisarna lyssnade ju på honom redan när hans mixtape släpptes. Drake har stort sett varit mainstream från början. Hans farsa har pumpat in en jävla massa pengar i hans olika projekt och skivbolagen gör ju vadsomhelst för pengar. Jaså, så Power of the dollar låter likadant som The Massacre? Nja, knappast...
Johannes_3:16: Ett fåtal människor (i de här sammanhanget) må ha känt till drake sedan tidigare tack vara hans skådespeleri men jag tror inte att det är det som gjort han så stor. Vad det gäller hans pappas och hans affärer kan jag inte uttala mig då jag inte förstår vilka projekt du pratar om som han skulle finansierat. Och nä 50 skivorna låter inte likadant... Men det handlar ju om beats isf. ? För han säger ju samma saker i stort förutom att han vill ha pengar på ena skivan och har pengar på andra. jeppehehe P20: Måste dock säga att jag diggar Talib men hela "conscious" scenen i USA har lika många gimmicks och "fake" rappare som mainstream scenen har.
~
~
DubCNN: Mitt senaste svar var om hans status i USA och inte resten av världen. 50 var hungrigare förut och gjorde förmodligen musik som han själv uppskatta, inte massa crap som vars syfte var att dra in pengar.
Johannes_3:16: "..om hans status i USA och inte resten av världen" Om du menar Drake här så håller jag fast vid att det inte har spelat in alls att han var känd sedan tidigare. Människor som varit kända ifrån andra sammanhang har många gånger tidigare försökt starta en rapkarriär som har fallit platt. Idrottstjärnor, skådespelare, STUNTMÄN ...men ingen av dom har lyckats hur kända dom än varit. Då dom har sugit och i vissa fall kanske just för att dom varit kända från andra sammanhang. Och jag tror att 50 uppskattar sin egen musik även idag. Och hans syfte var nog ännu mer att dra in pengar då än vad det är nu Men vi kan släppa det hela...du gillar inte sån musik..cool...men försök inte få det att framstå som att det du föredrar att lyssna på är mer "real" och upplysande än vad Jeppehehe lyssnar på då som jag sa även underground scenen kryllar av gimmicks och lögner
~
~