I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

En lista på samplingar!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-02-16 18:27

En lista på samplingar!

Jag har på sistone börjat leta efter originallåtar som är samplade ifrån dagens musik (behöver inte vara amerikans hiphop, eller hiphop överhuvudtaget). Så om ni här på Whoa skulle vilja dra erat strå till stacken och bygga på denna lista för mig skulle det vara kanon!

Bobby Caldwell - Open Your Eyes (Common - The Light)
Bobby Caldwell - My Flame (Biggie - Sky's the limit)
Bobby Caldwell - What You Won't Do For Love (2Pac - Do 4 Love)
Bruce Hornsby - The Way It Is (2Pac - Changes)
Chaka Khan - Through The Fire (Kanye West - Through The Wire)
Chic - Good Times (Sugarhill Gang - Rapper's Delight)
Club Nouveau - Why You Treat Me So Bad (Luniz - I Got 5 On It)
Curtis Mayfield - Move On Up (Kanye West - Touch The Sky)
Cybotron - Clear (Missy Elliot - Loose Control)
David Bowie ft. Queen - Under Pressure (Vanilla Ice - Ice, Ice Baby)
DeBarge - A Dream (2Pac - I Ain't Mad at Cha)
DeBarge - Stay With Me (Biggie - One More Chance/Ashanti - Foolish)
Dennis Edwards - Don't Look Any Further (2Pac - Hit 'em Up)
Herb Alpert - Rise (Biggie - Hypnotize)
Joe Sample - All In My Wildest Dream (2Pac - Dear Mama)
Kool & The Gang - N.T. (N.W.A. - Gangsta Gangsta)
Kool & The Gang - Summer Madness (Will Smith - Summertime)
Leon Haywood - I Wanna Do Something Freaky To You (Snoop ft. Dre - Nuthin' But a G thang)
Linda Lewis - Old Smokey (Common - Go!)
Luther Vandross - Don't You Know That? (Petter - Vinden har vänt)
Marvin Gaye ft. Tammi Terrell - You're All I Need To Get By (Method Man - All I Need)
Mtume - Juicy Fruit (Biggie - Juicy)
Nina Simone - Sinnerman (Talib Kweli - Get By)
Patrice Rushen - Forget Me Nots (Will Smith - Men In Black)
Quincy Jones - Summer In The City (The Pharcyde - Passin' Me By)
Shirley Bassey - Diamonds Are Forever (Kanye West - Diamonds From Sierra Leone)
The Isley Brothers - Between The Sheets (Biggie - Big Poppa)
The Isley Brothers - Footsteps In The Dark (Ice Cube - Today Was a Good Day)
The Lafayette Afro Rock Band - Darkest Light (Jay-Z - Show Me What You Got)
The Moments - Love On a Two Way Street (Jay-Z ft. Alicia Keys - Empire State of Mind)

Där har vi en liten lista, så det är bara att fortsätta bygga på ifall ni har någr att bjuda på!

2010-02-16 18:45
varför? det finns ju sidor för sånt här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2010-02-16 18:47
Hmm...gå in här och börja browsa by artist från A-Z. Eller kör en klassiker och gå in på the breaks.

Peace
Producent

2010-02-16 23:14
helt värdelös tråd
http://www.soundcloud.com/luegoods

2010-02-17 00:01
ah ändroo du har ju gjort massa jobb i onödan, sidorna som SS länka till e skit bra om du ska kolla upp samplingar

Producent

2010-02-17 16:27
varför onödig tråd? visst finns det sidor som länkades som man kan kan kolla igenom. Men nu finns det folk som kanske inte vet om dessa sidor eller kanske inte orkar leka igenom för att hitta en sampling. Då e det softare att bara glida in i denna tråd o kolla igenom så kanske man hittar den samplingen man e ute efter.

Låten luniz hade samplat ifrån va iaf riktigt fet...nästan bättre än Luniz låt =)
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-02-17 18:13
Haha helt värdelöst inlägg Rabalder! Hur kan tråden vara värdelös då jag fick ut exakt det jag ville av den? - En lista/sida full av samplingar.

Så tack så mycket Soul_Survivor_II, grymma sidor!

Producent

2010-02-18 20:07
fumez

så man skulle inte orka gå in på en sida och söka efter samplingen man letar, men man pallar gå ni här och leta? dont get it
http://www.soundcloud.com/luegoods

2010-02-19 21:42
finns även en sjukt bra fransk sida med låtar som folk samplat + att det ligger ljud filer på låten som har använt samplingen och det samplade verket :)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Producent

2010-02-20 01:13
Rabalder: Nu påstår jag inte just att det gäller mig...men det e whoa vi snackar om. Då finns det ett antal personer som inte orkar söka efter en sampling utan vill ha den serverad. Vilket dom får här i tråden...

Folk vill leva så bekvämt det går
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2010-02-20 11:06
jojo men de som intresserar sig för att lyssna på originalet till en sampling får rätt mkt mervärde av att gå in på SS länkade sidor, där för övrigt i stort sett allt finns plus att du får länkat till låten och originalet samt att det står vilken sekund in i låten samplingen börjar. så ändå, onödigt jobb av trådskaparen att ha letat o skrivit massa saker.

2010-02-20 11:44
Luther Vandross - Don't You Know That? (Messy Marv - On the DL, Fat Joe - My life, Petter - Vinden har vänt)

2010-02-20 19:37
Young Black Brotha Presents - Khayree sessions vol1
Herm Presents Trying To Survive In The Ghetto

2010-02-21 14:07
Den sidan som spokie menar antar jag är den här: Sampleur-Samplé
"... People now log on to message boards and write thesis statements about the music. If you like it, you like it. If not, cool. Let it be what it is. It's just Hip-Hop." / Phonté