Madlib - Medicine Show No. 2: Flight to Brazil

Utländsk Hiphop - Allmänt

Madlib - Medicine Show No. 2: Flight to Brazil

Second of a one-a-month, twelve-CD series from Madlib on his own imprint, Madlib Invazion. Odd numbers in the series are original productions by Madlib, even numbers are mixtapes.

For Madlib Medicine Show No. 2: Flight to Brazil, Madlib sends us on an 80-minute guided tour through three of four decades of Brazilian funk, psychedelic, prog-rock and jazz

An 8-page booklet is included with the CD, containing anonymous liner notes that we have yet to make complete sense of. Cover by Jeff Jank, Currier and Ives. This will only be released on CD.

Någon som lyssnat på skivan ännu?

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Helt okej, gillar man brassemusik så är man ju självklart nöjd :) Som speto da rua fast gjord med lite mer finess, jag saknar dock fortfarande någon typ av tracklist
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
lyssnade på snippets på ughh.com och det lät väl rätt roligt, lite störigt bara att det inte är spår på alla låtar utan 8min kan ett spåra vara. samma som på mind fusion grejerna. lite jobbigt ibland när man bara vill lyssna på enstaka grej.

riktigt jävla tråkigt.
hur FAN kan man använda sig av så tunga influenser och få dem att låta som lättfjädrade fisar i yttre rymden?
brasiliansk musik dödar, och madlib dödade den.
escuchela.. la ciudad respirando.. escuchela.. la ciudad respirando...
Super-Nerd P23

På vilket sätt menar du att madlib har dödat musiken? Det är ju trots allt bara ett mixtape.
med att mixa ihop dem på ett så dåligt sätt
escuchela.. la ciudad respirando.. escuchela.. la ciudad respirando...
Jag förstår fortfarande inte hur det kan döda musiken, den är ju ändå den samma
vore nice med en lista på vilka låtar som är ihopmixade.. nån som vet omd det finns?
det var samma på mind fusion serierna, jag googlade de o då hittade jag ngn som hade sammanställt de låtar som gått att hitta.