I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Game tillbaka på Aftermath Entertainment!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-02-26 20:02

The Game tillbaka på Aftermath Entertainment!

Undrar hur det blir för Aftermath Entertainment 2010!?

Game e tillbax, kommer 50 vara kvar, kommer relapse 2 och framför allt kommer Detox dett år må tro???

Många frågor på världens mest omstädiga skivbolag... vad hände med Busta o Eve tex????

Nån som har koll på planerna för året??? skriv gärna. Thanx!

GO!!!!!!!!!!!!

2010-02-26 22:31
är game tillbaka till aftermath? var har du läst det broder?

2010-02-27 01:09
Källa tack!

2010-02-27 02:32
har också hört detta men kan inte länka källa, men en enkel google sökning på ämnet lär ju hitta snabbt och enkelt åt er, pallar inte leta men har läst det iaf.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
Poet

2010-02-27 03:42
Busta blev booted, Obie booted, Stat booted, Bishop ar det standiga rykten om att han ska bli booted, men inget har blivit bekraftat.

Men The Game ett ganska sakert kort for Aftermath, med tanke pa att 50's senaste floppade (oavsett anledning, jag vet att den lackte rejalt, men den sog ocksa), sa vad har Dre att forlora egentligen? The Documentary salde som smor, sa Dre + Game = Money.
At the gates of Eternity...

2010-02-28 02:00

BC99

Jo d klart att det kan vara bra bizz, men Busta sålde väl ochså bra eller??
va d inte för övrigt 50 sista skiva med After / shady???

GO!!!!!!!!!!!!

2010-02-28 14:19
Bishop ar det standiga rykten om att han ska bli booted, men inget har blivit bekraftat.

det är redan bekräftat att de har droppat honom. läste det i julas typ. det är sant detta med att game e tillbaks, läste det på 2dopeboys.com för ett tag sedan.

2010-03-01 02:07
såvitt jag vet är de inte officiellt.. han jobbar me dre.. sen länka han väl nån bild på sin twitter me massa aftermath kedjor runt halsen..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-03-01 02:08
Här har ni;

Former Aftermath Records artist Game has shown signs of returning to Dr. Dre’s renowned label after posting a photo wearing the company’s logos this weekend.

Although Game has yet to confirm or deny a comeback to Aftermath, he did, however, post an image with the record label pendants.

“It’s funny how things come full circle. R.E.D. http://tweetphoto.com/10625448,” Game wrote prior to posting the photo.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2010-03-01 05:03
Bizzy: Inte sa mycket som Dre hade hoppats pa. Busta salde 600 000 ex. Guld med andra ord. Darmed att han blev kickad. Och jo det var 50's sist album med Aftermath/Shady.

Philip: Du har helt ratt. Laste det nu ocksa, han har skrivit pa for EMI. Fast han fick konstigt nog med sig 700 masters fran Aftermath. Nagot som jag ar ganska saker pa att Stat Quo, Joel och Eve inte fick. Men nu nar jag last lite mer om det, sa vart inte Bishop booted, han lamnade labeln sjalvmant pga att hans skiva standigt ramlat ner pa listan over prioriteringar.

2010-03-01 10:07
det där med 700 låtar låter vansinnigt, men när jag läste det så tänkte jag på att man kan tolka det på två sätt "he left the label with" - han lämnade aftermath med 700 låtar eller att han fick med sig 700 låtar.
sen finns det två sidor av den historian som säger att han visst blev sparkak pga av massa annan skit, bla att han hade läckt en låt som dre producerat vilket inte uppskattades o en massa annan skit.

2010-03-01 10:15
Nåhon som vet varför Busta inte är kvar där?

2010-03-01 14:49
2pac är kvar på Aftermath iaf...
BAHA!
Poet

2010-03-01 17:42
Philip: Ja oss vanligt folk kommer nog aldrig fa reda pa hela sanningen. Men om han nu fick med sig 700 masters, sa kanske det var nagon settlement? Men som sagt, vi lar aldrig fa veta hela sanningen. Dre ar langt ifran den lattaste personen att jobba med och det var allmant kant att Dre brukade kora med Bishop ganska rejalt.

Sean-Price: Jag har redan skrivit det i traden, han salde inte som forvantat och darmed var han tvungen att ga. Sa han slappte "Back to my B.S" genom Universal/MoTown.