Little Brother - LeftBack (Release 20 April)

Utländsk Hiphop - Allmänt

Little Brother - LeftBack (Release 20 April)

Duon Little Brother släpper sin sista skiva tillsammans snart :(. Tycker det är värt att uppmärksamma. En av mina absoluta favoritakter. Hittade ingen tråd om dem här trots att dem är hyffsat kända. Får ge dem lite shine här.

Första leaken från det kommande albumet.

Vad tycks?

Lite äldre grejer för er som kanske inte hört dem tidigare.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Bra initiativ till tråd då! Little Brother har gjort extremt mkt grymt som grupp... Phonte är dock absolut lysande som solo artist (rap/sång) .. Foreign Exchange säger det mesta. Så sålänge han fortsätter och släpper lite mer än va han gjort hittills kommer jag inte sakna Big pooh så mkt faktiskt. Bra låt dock!
~ http://www.dubcnn.se ~
~ nyheter@dubcnn.se ~ Tipsa oss om nyheter
~ klubb@dubcnn.se ~ Tipsa oss om spelningar & klubb
Fattar inte varför dom släppt ifrån sig 9th Wonder dock.
Tycker också det är synd att 9th Wonder inte är kvar. Det var något med att han inte ville ändra sitt sound och ta deras musik i en ny riktning. Kombinationen mellan 9th och Phonte/Pooh på deras tidigare grejer är oslagbar.

Phonte har alltid varit bättre men Big Pooh har utvecklats mycket.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Ja men det var tydligen no hard feelings från 9th. Han menade ju på att Phonte alltid varit "ledaren" av gruppen, och han hade känt att han ville ta Little brother i en lite nyare riktning.
^^visste inte om det men man har ju inte hört om ngn beef så jag utgick från att allt va lugnt.

har inte lyssnat så mkt på LB sen 9th lämnade, tyckte hans sound passade de perfekt.

Little Brother är tunga men som sagt, utan 9th Wonder är det inte alls lika intressant.. Synd att dom gick skilda vägar.
fet låt... hoppas de gör en bra sista skiva
De är grymma. Har de uppträtt i Sverige någon gång?

sjukt grymma, såg dom på roskilde 2003 tror jag. ej uppmärksammat senaste 2-3 åren.. men sjukt grymma innan det.

ja såg dom på berns typ 2005 tror jag
ja, men det uppträdandet var mediåkert
escuchela.. la ciudad respirando.. escuchela.. la ciudad respirando...
Det verkar som att situationen mellan Phonte och 9th Wonder är rätt bitter. Finns en ny video där Phonte berättar om hur han förlorat respekten för 9th.

Vet inte hur man lägger in något annat än youtube. Men här finns videon.

http://2dopeboyz.okayplayer.com/2010/03/27/phonte-speaks-on-little-brother-9th-wonder-video/#comments

Det blev tydligen lite beef över ett bonusspår på LeftBack som producerades av 9th Wonder.

Här är den
Köper att folk tycker Phonte är vassare än Pooh men den senares "sleepers" är ju verkligen görfet, glöm inte det.

//K
sleepers är grym. brukade pumpa den där låten rätt hårt...
Little Brother är alltid, alltid värda att vänta på. Deras släpp är solida oslipade diamanter som metaforiskt pryds av en gulddoftande odör.

Left Back kommer givetvis inte göra någon besviken. Det sätter jag hela min heder på.