I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Guilty Simpson & Madlib - "OJ Simpson" LP!

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-03-31 17:29

Guilty Simpson & Madlib - "OJ Simpson" LP!

den nya Madlib producerade Guilty Simpson plattan "OJ Simpson" släpps via Stones Throw i Maj på 2xLP och CD, men redan nu går den att ladda ner mot betalning på ST's hemsida. skivan är riktigt, riktigt GRYM - förmodligen det fetaste släppet än så länge igår. riktigt blunted beats från Madlib med rugged street rapp av Guilty kan inte gå fel. gästar gör Frank Nitty (från Frank-N-Dank) och Strong Arm Steady! guaranteed satisfaction!

http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2010-09-16 09:31
Sjukt besviken pa den har skivan. Det finns ett par bra latar men majoriteten av latarna ar inte speciellt bra. Jag forstar inte heller skivans upplagg, det ar pa tok for manga och langa skits. Det gar knappt att lyssna pa skivan da det kanns som att det ar mer prat och brotig musik an vad det ar Guilty Simpson. Enligt mig ar Ode to the Ghetto en betydligt battre skiva...

2010-09-16 09:53
jag håller med dig, skitsen är helt löjligt överdrivet många - nått man kunde ha överseende med första lyssningarna men nu sabbar det mycket. synd då i princip alla riktiga låtarna med Guilty är riktigt feta enligt mig.
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2010-09-16 16:28
jepp skitsen var balla första två lyssningarna men sen när man pumpar den i bilen blir den olyssningsbar. tycker inte heller beatsen är så där j'ätte bra. ngt enstaka bra. guiltys rap e det inget fel på.

2010-09-17 15:13
är också lite besviken på plattan. men är det nån här som har koll när random axe droppar? hittar inget om den

2010-09-18 01:17
Tycker att det är lite tråkigt att folk har svårt att uppskatta bra skivor för att de inte håller ett mer klassiskt upplägg :intro/outro 13-16 låtar + skit.
Det här är ingen allaround skiva till bilen eller som bakgrundsmusik till vardaglig syssla . Den skivan faller under den typen av hardcore hiphop som inte handlar om rå sound,extremt hårda lyrics etc etc utan en form som är svårt att bearbeta för ett par öron som vant sig till ett viss mönster. Man kanske borde inte lyssna på den mer än en gång i veckan eller även i månaden.Man orkar inte lyssna på Rachmaninov jämt heller...
För min del hamnar den på skivspelaren om ca en vecka och då hoppas jag att den slår mig i huvudet lika hårt som nu...
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE

2010-09-19 11:27
Tycker att albumet är bra och att det var en speciell upplevelse att lyssna på de. Precis som OsvenskTiger skriver så är det inget man lyssnar på hela tiden.

Någon som vet mer om ett beat som hörs i ett av skitsen.

Spår 15 "Something bad (intermission one)". Det börjar vid 2.50 och fortsätter till 3.20.

Det är sjukt tungt. Önskar att det gjorts en hel låt av de beatet. Har inte stenkoll på Madlib så det finns kanske en möjlighet att han använt beatet i någon annan låt?

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe