Jag håller med honom men samtidigt inte. Känns som man "växer" med hiphopen, de gamla artisterna och gamla plattorna är inte alls lika lockande längre tycker jag, brukar gå tillbaka o lyssna på sånt jag tokdiggade när jag var liten, det är inte alls samma känsla längre, det finns självklart undantag. A tribe called quest, skivan Beats, Rhymes & life var kanske den mest spelade skivan hos mig när jag var typ 12 bast eller whatever, inte alls lika bra idag, känns bara gammalt. Samma med wu-tang, outcast, gravediggaz osv osv. Däremot håller jag med att vissa som te.x. soulja boy drar ner hiphopen då folk märker att hans skit säljer så vill dom göra liknande eftersom allt handlar i slutet till störst del om pengar. Såg nått repotage om a tribe called quest back in the day, dom fick typ 10 000 dollar i record sales när allt var betalt till label osv. Idag tjänar soulja boy 200 mille på 1 singel som inte mäter sig med 1 sekund av ett ATCQ spår. Sen är viss musik timeless dock :) Typ tupac, biggie osv. har fortfarande vissa låtar på ipodden.
"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee