I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Reflection Eternal - Revolutions Per Minute

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-05-17 13:20

Reflection Eternal - Revolutions Per Minute

Hittade ett exemplar häromdagen och har lyssnat in mig på plattan någorlunda. Tycker att det låter riktigt, riktigt bra. Vad tycker ni andra?

Watch me get down in your Province, town, or populace
Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus

2010-05-31 03:25
Jag diggar det, men tycker att Hi-Tek låter lite oinspirerad i många beats... Inget experimenterade alls. Talib är bra som vanligt, men har mindre att säga än tidigare tycker jag. Train of Thought är ju klart bättre, men självklart ska man inte vänta sig en likadan platta, det hade varit misslyckat, man utvecklas på 10 år. In This World, Ballad of the Black Gold och Just Begun är mina favoriter

2010-05-31 19:06
Årets besvikelse.

Det finns absolut låtar som är okej på skivan, men jämfört med Train of Thought, Hi-teknology,tillomed Hi-Teknology 2, så är detta FRUKTANSVÄRT.
Man börjar nästan tro att Hi-Tek haft nån co-producent på sina gamla grejer.

SKANDAL

Blir fan förbannad när jag läser folk skriva att Strangers är årets låt. Det är fan det sämsta jävla skitbeatet Hi-Tek någonsin producerat. Midnight Hour är ett skämt. So Good är löjlig. Fyfan.

claaa7

När man gjort den top 5 bästa hiphopskivan någonsin så känns "bakåtsträvande" bra mycket bättre än alternativet. "Hi-Tek jobbat mkt med Aftermath och G-Unit vilket gjort att hans sound idag är mer inspirerat av Dre än Pete Rock skulle jag våga påstå"
Hi-Tek hade en period tillsammans med Aftermath där han bara gjorde bangers. I Get High, Eye for an Eye osv. Hi-Tek har jobbat med Dre bra mycket längre än man tror också. Checka låten Truth Hurts - Hollywood ft. Dr Dre. Hursomhelst, soundet därifrån skiljer sig grymt mycket från denna skivan.

2010-05-31 21:37
personligen känner jag att skivan växer med varje lyssning, spelas front-to-back i princip dagligen. var längesen jag lyssnade på dem men från vad jag minns gillar jag den här bättre än alla volymerna av "Hi-Teknology" serien som visserligen är feta även dem
http://www.claaa7.blogspot.com
^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^

2010-06-05 17:14
Jag håller med Super-Nerd, skivan är en enda stor besvikelse.
Jag får inte alls samma vibes av denna skivan som jag fick av förra. Sen är det som många sagt, Hi-Tek har förfallit. Tittar man på plattan Madlib och Kweli kokade ihop för tre(?) år sedan, Liberation, så märker man en stor kvalité skillnad på hur man samplar jazz och soul.

Men att jämföra Madlib med Hi-Tek är förvisso som att jämföra en nudelsoppa med en kebabtallrik.
Och att folk ens har pratat och dragit likheter mellan Hi-Tek och Jay Dee gör mig bara förbannad när något sådant som denna skivan släpps.
Keep crushin'!