I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

ja rule gör comeback

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-06-15 14:39

ja rule gör comeback

ja rule ska tyligen göra en comeback i sommar med albumet venni vetti vecci 2
personligen har jag aldrig tyckt om ja rule ...hans röst är för grötig..hans texter suger...hela hans sound är wack...jag tror knappast att han kommer få en bra respons och hans comeback lär bli ett fiasko..

2010-06-16 19:32
Han forsokte gora comeback redan ar 2007 med albumet "The Mirror", men bada singlarna floppade STORT sa skivan slapptes aldrig. Tycker dock mest att det beror pa att han valde sa sjukt trakiga beats, samt brudar som skulle sjunga varenda refrang, om han teamade upp sig med Cool & Dre och gjorde fler latar som "I'm from NY" sa skulle det nog kunna bli en hyfsad skiva, dar bade flowade han nice och gjorde en grym refrang, aven fast hans talang som textforfattare kan ifragasattas.
Tycker dock han e en battre hardcore-rappare an en poprappare.
THE TALENTED MR BRAT

2010-06-16 23:56
50 cent dödade Ja´s karriär...

2010-06-17 00:12
kommer vara evigt tacksam för det ..thanx 50
Användaren är inte inloggad

2010-06-17 10:21
kom igen!! Venni Vetti Vecci var ett av de intressantaste albumen när den släpptes! Och är fortfarande ett riktigt bra album! Om Ja Rule går tillbaka till den stilen säger inte jag nej iaf

Och det roligamed Ja Rule och 50 Cent är att fifftys karriär är nog lika död som Ja Rule's! 50 cent har inte släppt ett album sen 2007 som har blivit riktgt framgågnsrikt. Säljer 250 000 ex är inte direkt imponerande. Och börjar man räkna så har Ja Rule troligen mer framgångsrika album än 50 cent...

2010-06-23 05:05
Ja rule är ju nice vafan, The murderers är ett av de bästa plattorna jag lyssnat på.

"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee

2010-06-23 05:09
Självklart ska det vara EN av de bästa plattorna.... sorry är sent på natten nu :P

Lägger en till macgyver style:

2010-06-23 14:35
Några mer sköna låtar :)

2010-06-23 16:05
Och det roligamed Ja Rule och 50 Cent är att fifftys karriär är nog lika död som Ja Rule's! 50 cent har inte släppt ett album sen 2007 som har blivit riktgt framgågnsrikt. Säljer 250 000 ex är inte direkt imponerande.

BISD har sålt över 500.000 i USA..

Och börjar man räkna så har Ja Rule troligen mer framgångsrika album än 50 cent...

http://en.wikipedia.org/wiki/Ja_Rule_discography

http://en.wikipedia.org/wiki/50_Cent_discography

http://en.wikipedia.org/wiki/G-Unit_discography

Ehm nej.. Verkligen inte. 50 pissar på honom.

2010-06-23 17:04
okey... möjligtvis world wide... men kollar man på http://www.riaa.com/goldandplatinumdata.php

så ser det ut så här:
Ja Rule:
VENNI, VETTI, VECCI = PLATINUM
RULE 3:36 = 3.00x MULTI PLATINUM
PAIN IS LOVE = 3.00x MULTI PLATINUM
THE LAST TEMPTATION = PLATINUM
R.U.L.E. = GOLD

50 Cent:
GET RICH OR DIE TRYIN' = 6.00x MULTI PLATINUM
THE MASSACRE = 5.00x MULTI PLATINUM
BEFORE I SELF DESTRUCT = GOLD

Curtis albumet finns inte med ^^

vet inte riktigt vems fall som är hårdast... Från att sälja 6-5 milljoner till att knappt lyckas sälja 500 000 ex. Eller att sälja mindre och mindre för varje platta man släpper.

2010-06-23 18:16
Haha vadå "möjligtvis world wide", varför skulle man inte räkna med det? Pajas.

Curtis-albumet har förövrigt sålt ~2 miljoner i USA så fallet är tyvärr inte speciellt mycket större än sopan Ja Rules.
Poet

2010-06-23 20:36
Som redan konstaterat i tråden, 50 satte spiken i kistan på Ja's karriär. Han har försökt att "come back" hur många gånger som helst, gått åt helvete var enda gång.
At the gates of Eternity...

2010-06-23 20:50
okey... såg att det stog Us och World Wide på Wikipedia. Trodde att riaa räknade ihop allt. Men det gjorden dom visst inte.

Men du! nu hittade jag Ja Rules world wides nummer!

Venni Vetti Vecci (1999)
US: 3 Million
WW: 1.8 Million

Rule 3:36 (2000)
US: 3.4 Million
WW: 5 Million

Pain Is Love (2001)
US: 3 Million
WW: 6.1 Million

The Last Temptation (2002)
US: 4.3 Million
WW:

Blood In My Eye (2003)
US: 800,000
WW: 1.4 Million

R.U.L.E. (2004)
US: 658,000
WW: 2 Million

cr: 30 miljoner sålda album

Get Rich or Die Tryin' (2003)
US: 7.8 Million
WW: 12 Million

The Massacre (2005)
US: 5 Million
WW: 10 Million

Curtis (2007)
US: 1.3 Million
WW: 5 Million

Before I Self Destruct (2009)
US: 500,000
WW: -

cr 41 miljoner sålda album

50 cent har sålt mer... Men tycker inte att han ska ha så stort ego som om han gör så där himmla mycket bättre än dom han har dissat. Jag gillar båda Ja Rule och 50 Cent. Men jag vill mycket hällre se Rule göra bättre än 50 cent. Just för att 50 Cent är ett stort ego och ALLTID snackar om nummer och hur mycket bättre han säljer än alla andra... Och det är inte direkt någon hemlighet att 50 Cent har problem med album som blev framskjutna av bolag i över ett år för att han inte har någon buzz. Och folk kommer inte på 50 cent konserter längre.
Han kanske måste försöka lite mer med nästa album... = bättre musik för oss...
Poet

2010-06-23 23:07
Ja Rule är MC Gusto. Till och med jag som 16 åring fattade att den killen inte var i närheten av vad han påstod sig vara i sina låtar och textar. Nu handlar det här ju visserligen inte om någon "realness" tävling, men snubben är wack! Don't get me wrong, jag äger både Venni Vetti Vicci och 3:36. Och jag diggar de mest av nostalgiska skäl. But that's it. Ja Rule dödade sin egen karriär genom att göra wacka låtar och säga massa dumma saker (typ att han är Tupac's reinkarnation). En dalande karriär, där artisten själv bidrar till dalandet i kombination med att man har 2000-talets största rapartist som säger till folk att man inte ska lyssna på ens musik för att man helt enkelt är en studio gangster. Do the math. 50 var inte orsaken, men han var definitivt droppen.

Ja Rule is over och lika bra det också. Inte ens Weezy kunde rädda hans karriär, det om något, säger mycket.

Just in case om du har glömt hur jävla kass han blev mot slutet, så påminner jag dig gärna.

At the gates of Eternity...

2010-06-23 23:50
säg vad ni vill om 50 cent..måste dock säga att han har sett till att hip hop har varit intressant dom senaste åren..allt från att dragit i gång pr- jippo med 50 vs kanye west till fat joe ,rick ross beefen jay z etc..till hans underbara intervjuer..(50 är den rapparen som gör bäst intervjuer)hade det inte varit för 50 cent dom senaste åren..hade hip hop varit ganska händelsefattigt..och när det kommer till musik ..bry mig inte vem som har sålt bäst ,,bara efter vad jag anser vara bäst och tycker 50 har gjort bra ifrån sig på den fronten..speciellt med bisd och mixtapet war angel.. jag gillar att 50 cent stor som han är i musik branchen,, så levererar han ändå många låtar med ett eastcoast underground sound..

2010-06-24 00:57
Väljer Ja Rule över 50 cent any day of the week. Gillade Clap back också. Sen hans smör låtar kan man säga vad man vill om, förstår att många inte gillar dem dock.

The murderers plattan är iaf en av mina topp 10, dock är ju black child o cadillac tah me där också men ja rule dödar på den.