I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Den förtappade generationen..

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2010-06-16 19:16

Den förtappade generationen..

Funderar lite på den här Eminem-hypen som alla kids idag verkar ha. Bara i detta forumet spammas trådarna sönder av personer som vill uttrycka sin kärlek till Eminem och hans musik. Visst, det är klart man får digga det man diggar, smaken är som baken. Men allt folk verkar prata om är Eminem och BARA Eminem. Jag menar, det finns ju så sjukt mycket bra hiphop att lyssna på? Speciellt all musik från mitten av nittiotalet såsom de bästa skivorna av Wu-Tangmedlemmar, NAS, Mobb Deep, Gangstarr mfl. Personligen tycker jag Eminem är sådär, gillade honom fram till Marshall Mathers LP sen blev det bara fånigt. Typ nördiga låtar på plastiga beats, klä ut sig i superhjältedräkter och hålla på. Kan dock köpa att hans självvalda image säkert går hem i stugorna hos de typiska vita lite nördiga tonåringarna. Det handlar ju som oftast om att sälja så många skivor som möjligt. Han är dock en av de främsta lyricisterna och har feta freestyleskills. Synd bara att han slösar bort det på sådana fåniga grejer som han gjort de sista 6 åren typ. Men det är ju såklart en smakfråga det också, alla får ju tycka som de vill.

MIN poäng med tråden handlade dock inte om Eminem som artist i första hand utan om att så många verkar helt förtrollade av en enda person inom en och samma genre. Varför rubriken är utformad som den är beror på att jag tror att många av de så kallade "hiphopfansen" idag egentligen inte alls bryr sig om hiphop, bakgrunden och historian utan egentligen bara gillar Eminem + några få till and that's it. Lite synd tycker jag då man isf går miste om mkt bra musik.

//Paz