|
|
|
|
|
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir
medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
|
|
|
Nej...måste ha in Big Pun där...Buckshot går tyvärr bort..
The principles of true hip-hop have been forsaken
|
|
|
1. Big L 2. Notorius BIG 3. Scarface 4. Kool G Rap 5. Lord Finess 6. Ghostface 7. Sean Price 8. Methodman 9. Edo G 10. Raekwon 11. Nas 12. Redman 13. Buckshot 14. Saigon 15. ODB 16. The game 18. Big Pun 19. Styles P 20. Prodigy
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
|
|
|
1. Nas 2. Rakim 3. Biggie Smalls 4. Big L 5. Jay-Z 6. Big Daddy Kane 7. O.C. 8. Lord Finesse 9. AZ 10. Kool G Rap 11. Talib Kweli 12. GZA 13. Big K.R.I.T. 14. Killa Cam 15. Scarface 16. Jadakiss 17. Bun B 18. Twisted Black 19. The Last Emperor 20. Pill 21. Young Clova 22. Fashawn 23. MF Grimm 24. Pharoahe Monch 25. Sean Price
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
|
|
|
Missade Percee P. Han ska in på plats 12 och knuffar därmed ned resten ett snäpp.
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
|
|
|
1. Big L 2. Rakim 3. Big Pun 4. Lord Finesse 5. Nas 6. Sean Price 7. AZ 8. Prodigy 9. Guru 10. Eminem (The old stuffs) 11. Common 12. Kool G Rap 13. O.C. 14. Buckshot 15. Rock 16. Lil Dap 17. Mos Def 18. Inspectah Deck 19. Pharoahe Monch 20. Celph Titled 21. Canibus 22. Immortal Technique 23. The Notorious B.I.G. 24. KRS-One 25. Chali 2na
"Rap ain't shit if it ain't real kid"- Lord Finesse
|
|
|
Det råder fan akut Grand Puba-brist i det här ämnet, hahaha... ;)
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Kan la lägga.. fast för mig handlar det inte bara om rappare, utan hela grupper.
cunninlynguists (givet) classified non phixion sage francis atmosphere jedi mind tricks sadistix a tribe called quest wu tang nas hilltop hoods gang starr
typ det jag kommer på just nu.
|
|
|
enda anledningen jag väcker en död tråd e detta.
WTF, ingen nämner ens Pete Rock? suck.....
|
|
|
riccweee: Jag tror ingen tänker på honom som "rappare", utan som en producent som rappar lite ibland. Även om han gör det bra.
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
|
|
|
Jag har väl en c:a 10-12 rappare som alltid kommer vara där i toppen, men jag har märkt att ända sedan jag började rangordna rappare har ordningen ändrats, och det på märkligt vis. Ibland från dag till dag och ibland under längre perioder. Men de som tillhör toppen har allihop en sak gemensamt, de är kompletta paket.
Och med komplett menar jag: Bemästra låtskapandet, d.v.s. välja rätt typ av beats, variera teman och göra bra refr, såväl som den tekniska delen, rimstrukturer, metaforer, allegorier, word play samt ha en variation i sin candence/flow. Utöver dessa egenskaper måste man ha en bra känsla i rösten, ett unikt helhetssound, mannerism och kanske det viktigaste av allt progressivitet.
1. Eminem 2. Big Pun 3. Nas 4. Big L 5. The Notorious B.I.G. 6. Kool G Rap 7. 2Pac 8. Jay-Z 9. Black Thought 10. Chino XL
Honorable mentions till Royce da 5'9 och Crooked I som NÄSTAN make the list.. Då återstår alltså åtta rappare:
13. AZ 14. Common 15. Ludacris (slå mig inte) 16. Big Daddy Kane 17. Masta Ace 18. Mos Def 19. Joe Budden 20. Scarface
Som sagt, ordningen är från dag till dag, men det är nog inga andra rappare som kan konkurrera ut dessa på min personliga lista. Även om jag har jävligt mycket respekt för ex. Rakim, Andre 3000, KRS-One är det inte snubbar vars soloplattor jag pumpar.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
|
|
|
Det är inte direkt soloplattorna som gjort Rakims och KRS namn, om man säger så...
|
|
|
Soul_Survivor_II P33 Irrelevant text. Phew. Vilken tur att du gled in och påpekade detta. Verkligen. Speciellt när du påpekar sådant som är av noll intresse i detta sammanhanget. Påminner alla överkänsliga hiphopheadz om trådens diskussionsämne, som är: Eran TOP20 lista på bästa rappare genom tiderna. och inte: -Vad som gjort diverse artisters namn.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
|
|
|
ambereon: Hehe, jag tror du missförstod vad jag kommenterade där. Läs din egen slutkläm igen.
|
|
|
1) KRS-One 2) Abstract Rude 3) Vinnie Paz 4) Lauryn Hill 5) Guru 6) Left Eye 7) Nas 8) Jean Greay 9) Keny Arkana 10) Sage Francis 11) Smif-N-Wessun 12) Pharaoe Monch 13) Brother Ali 14) Immortal technique 15) Raekwon 16) Flavor Flav 17) Ill Bill 18) Canibus 19) Erik Sermon 20) Atmosphere
|
|
|
ambereon: Hehe, jag tror du missförstod vad jag kommenterade där. Läs din egen slutkläm igen. Jag ville upplysa åtskilliga om varför dessa legender inte platsar på min top-20, ÄVEN om jag har mycket respekt för dem. Min poäng misslyckades dock för att du gled in på ett nytt spår. Eller du kanske rangordnar rappare för deras storhet och status på din lista (dvs det som de blivit kända för utöver deras skivsläpp)? Vad vet jag, men i så fall är vi fortfarande ontopic.
|
|
|
ambereon: Du gled ju in på ett spår där soloalbum var viktigt. Jag tyckte det var off point gällande Rakim (mest respekterad för sitt material i Eric B & Rakim) och KRS (mest respekterad för sitt material i BDP). That's all, hade inga andra baktankar än så. Tänkte bara att det känns orättvist att bedöma två MC's som har sin mesta berömmelse från en grupp och en duo efter just soloalbum. Is all.
Peace
|
|
|
20 mc`s på rak arm utan nummerordning
Guru R.a the rugged man Gza Promoe Inspecta deck ill bill Nas Necro Biggie Mc eiht Eminem Big L Method man Rakim Jay z Blaq poet Krs one Mos def ODB Masta ace
..the people who truly deface our neighborhoods are the companies that scrawl giant slogans across buildings and buses trying to make us feel inadequate unless we buy their stuff....
|
|
|
Jag skrev inte att det var viktigt, jag skrev "är det inte snubbar vars soloplattor jag pumpar", i vilket jag refererar till att musiken dem gör inte intresserar mig, men även om, så har denna tråd inget o göra vad de är mest kända för (vad som gjort deras namn).
Och jag är utan din upplysning väl införstådd i vad Paid In Full plattan och KRS Stop the violence movement samt Boogie Down Productions har gjort för kulturen och arv för nya generationer framåt . (Varför skulle jag ens skriva ut att jag hade stor respekt för dem om jag inte visste det)? Så du behöver inte försöka schoola mig.
|
|
|
ambereon: Jag vet inte varför du tar allt jag säger som kritik eller nåt. Om nån skriver på internet att en anledning till att de inte rejtar artist XX så högt är att de inte brukar lyssna på XX solomaterial, samtidigt som artist XX enligt de flesta uppnått högsta konstnärliga resultat i ngt annat sammanhang - då är det väl inga konstigheter att någon påpekar detta? Jag känner ju inte dig och vet ingenting om dig. Du kan ju ha vårdat dina BDP-album ömt närmast hjärtat i tio år eller knappt hört talas om dem. Så jag skrev kommentaren som en faktauppgift i en diskussion i ett internetforum, inte som nåt känslomässigt eller personligt påhopp. Jag tycker man får skilja på när det listas uppgifter i ett anonymt forum Vs. om man sitter och snackar med en polare. En användare på whoa är ju bara ett nic (utom vissa man känner). Ber om ursäkt om jag trampade på nån tå på nåt vänster, men jag tycker det är rätt extremt att tolka det jag skrev som ett påhopp. Jag fattar inte riktigt vad du tog åt dig av, men jag har iaf ingen beef.
|
|
|
Soul_Survivor_II, Saken är den att trådens diskussionsämne är något helt annat, och vanligvis (jag säger inte alltid, men väldigt ofta i hiphopdebatter) när folk går offtopic i sådana här sammanhang för att påpeka på saker, är det för att man ska försöka schoola någon. Och kom inte o säg att det inte framstods så när du skrev ut din kommentar. ÄVEN om det inte var din poäng, om du intygar det får man väl tro på det. Så - I rest my case.
|
|
|
ambereon: Jag hänger inte med helt på vad du menar. Men jag tror varken du eller jag pallar driva detta längre, då denna metadebatt om nån metadebatt är ännu mer OT än nåt annat. Menade iaf inget illa. Peace
|
|
|
här e första 20 ja tänker på .. klarar inte av en top lista så ja slänger upp 20namn
prodigy nas biggie big daddy kane big l bun b 2pac rakim guru gza 50cent snoop dogg BG raekwon inspectah deck kurupt ice cube eminem method man max b
dessa fick de bli... har säkert glömt nån jävel me det får bli dom här 20 idag
|
Skivsamlare
2011-05-26 23:24
|
top3 är de jag gillar mest, resten är varierar beroende på humör och jag kommer garanterat att glömma någon
1. The Notorious B.I.G. (utan minsta tvekan) 2. Gza 3. Big Pun 4. The Last Emperor 5. Big L 6. Chino XL 7/8. Camp Lo (Sonny Cheeba /Geechi Suede) 9. Mos def 10. Rakim 11. Lord Finesse 12. Jeru the Damaja 13. Aceyalone 14. Kurupt 15. 2pac 16. A-plus (måste ha någon från Hieroglyphics) 17. Buckshot 18. Lord Finesse 19. Del Tha Funky Homosapien (ja, måste ha fler från Hieroglyphics) 20. Slick Rick
|
|
|
Några stycken.
2pac Cougnut C-Fresh Black C Mr. Cee Taydatay Hennessy Maine-O Dre Dog James Mack Big Drawz MC Eiht Celly Cel Rappin 4 Tay Ad Capone Mac10 aka Ten Dolla Sean T Coop MC Twisted Black H-Wood Homicide Nutt-So
Oj, det var 22st. Kunde listat 20 till minst, rangordning är omöjligt.
|
|
|
Ingen rangordning (förutom Eminem som innehar första platsen):
1. Eminem 2. André 3000 3. Nas 4. Guru 5. Inspectah Deck 6. Method Man 7. Prodigy 8. Jay-Z 9. 2Pac 10. Mos Def ---------------------------------------------------- 11. Evidence 12. Big L 13. Snoop Dogg 14. Pusha T 15. Jeru The Damaja 16. Big Boi 17. GZA 18. Raekwon 19. Crooked I 20. Raekwon
Top 5 producenter:
1. Havoc 2. DJ Premier 3. Kanye West 4. RZA 5. Dr.Dre
|
|
|
Ändras med tiden och med humör osv. Kan köra en top 20 som jag känner det just nu också:
01 Rakim 02 Lord Finesse 03 Grand Puba 04 MC Lyte 05 KRS-ONE 06 Jay-Z 07 Big Daddy KANE 08 Roxanne Shanté 09 Grand Master Caz 10 Pharoahe Monch 11 Nas 12 The Notorious B.I.G. 13 Kool G Rap 14 Chuck D 15 Jeru The Damaja 16 Percee P 17 Big L 18 Edo G 19 O.C. 20 Sadat X
|
|
|
Producenter:
01 Pete Rock 02 Marley Marl 03 Diamond D 04 DJ Premier 05 Bomb Squad 06 Beatminerz 07 Showbiz 08 Mark The 45 King 09 Large Professor 10 Beatnuts 11 Easy Mo Bee 12 RZA 13 Q-Tip 14 Rick Rubin 15 Buckwild 16 Lord Finesse 17 Prince Paul 18 Jay-Dee 19 MF DOOM 20 Madlib
|
|
|
20 rappare utan rangordning:
Pac BIG Eminem Pun Big L Kool G Rap Nas Jay AZ Chino XL Joe Budden Crooked I Scarface Common Big Daddy Kane Masta Ace Black Thought Busta Rhymes Dre 3000 Rakim
|
|
|
När jag tittar igen... jävlar va lik den här listan blev den jag gjorde sist :D
|
|
|
|
|
|
psk skrev: Lil Wayne - G.O.A.T.
|
Graffare
2012-09-10 14:35
|
1. Big P.u.n 2. K.R.S one 3. 2pac 4. jay z 5. eminem 6. looptroop 7. B.I.G 8. WU-tang 9. RA. the rugged man 10. Mobb depp 11. mos def 12. talib kweli 13. onyz 14. Nas 15. ODB 16. E.P.M.D 17. Kendrick lamar 18. Jedi mind tricks 19. Gangstarr 20.Method Man
|
|
|
Min topp-5. Sen blir det lite svårare.
1. Big L 2. Lord Finesse 3. Nas 4. Kool G Rap 5. The Notorious BIG
Shit vad jag skulle vilja se en top 20-lista av Brb2009.
*Väntar med spänning*
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|
|
|
Ur ett strikt teniskt perspektiv skulle jag vilja påstå att Busta är bäst. Därav inte sagt att han gjort bäst musik.
|
|
|
01 - Tech N9ne 02 - Eminem 03 - Big Pun 04 - Jay-Z 05 - Guru 06 - Big L 07 - Rakim 08 - Raekwon 09 - Celph Titled 10 - Redman
Vill egentligen ha 04 - Seron som 4a
|