I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[REQ] Låtar där rappare går "all in"

Utländsk Hiphop - Allmänt

2010-08-05 05:26

[REQ] Låtar där rappare går "all in"

Som rubriken säger, letar efter låtar där rappare går "all in".

Som t.ex. KRS i denna:

Keep playing sega-games

2010-08-05 09:54
Antar att du menar när någon rappar med mycket inlevelse eller när någon "outshinar" dem andra.

Sticky Fingaz går all in på denna (andra versen).

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2010-08-05 11:09
yukmouth går all in på tredje versen
Poet

2010-08-05 14:12
3:10 in på låten så mördar Luda hela låten.

Luda igen på 1:40

At the gates of Eternity...
Poet

2010-08-05 14:16
Lil Fame på 1:10 och Billy Danze på 2:52. Iförsig inget nytt att de brukar döda låtar med sin närvaro hehe.

At the gates of Eternity...

2010-08-05 16:16

Eminem 2:45 in i låten.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Poet

2010-08-05 18:52

2:40 och frammåt

2:00 och frammåt

bustas vers i den här är sweet 3:00 and ahead!
"life's a garden, dig it."
Poet

2010-08-05 19:23

Pap är ju grym på sånt. 2:10 i denna

typ 3:00 frammåt killing it

hela denna killing it

killa sin's vers på denna.. 3:25 in i låten mördar.. kanske mest bara för att det är han också blir extra fett då.
"life's a garden, dig it."

2010-08-05 21:52
Antar att du menar när någon rappar med mycket inlevelse eller när någon "outshinar" dem andra.

Ja, precis. Alltså när rapparen är extra hungrig än vanligt..
Keep playing sega-games

2010-08-06 05:31
Pharoahe Monch

Black thought

Canibus

2010-08-06 05:47
varje lat featuring Sean Price

2010-08-06 10:40
"Ludacris going in on the verse...."

2010-10-30 00:18
Konstigt att ingen nämner 2pac här, du letar efter en låt där rappare går all in, här går 2pac all out ;)

"Whenever sober, on a one man mission
My ambition to hold up the rap game"

"We takin shots at paparazzi, go and fly now, nigga like Rocky
You got a lot of nerve to play me"

"I'm screamin DEATH ROW, throw my WESTSIDE, ain't no thang
We was raised off drive-by's, brought up to bang"

"And get this, I'm hard to kill, when I peel with this live spot
Father, how the hell did I survive, these five shots?
Live it up, of give it up, and my demons
Late night, hear them screamin; we goin all out!"

2010-11-01 11:52
2pac-låten: Är det tuben som fuckar upp kvaliten, eller är låten verkligen sådär fuckad? 2Pac har förövrigt droppat det 10 gånger tyngre än detta, minst.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-02 17:56
Tack för tipsen, alla! Ska lyssnas in lite senare.

Fbws: Droppa din favorit med Pac då ;)
Keep playing sega-games

2010-11-02 19:28

speciellt sista raden av Lil'Fame.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns

2010-11-02 20:01
Wildchild: Ahh! My bad, dyker upp i tråden utan ett bidrag.
Mitt bidrag med Pac får nog bli "It Ain't Easy" som jag känner nu.

Fast vet inte om den låten stämmer in riktigt med ditt "all in"-tema, Hit 'Em Up kanske stämmer in bättre då, där han enligt mig körde över Biggie totalt med sina två verser och som även är en av mina favoritdissar än idag.

Annat bidrag jag kom på lite snabbt är denna, Slaine dominerar hela låten. (Första versen)

As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2010-11-02 23:32
It aint easy: Inte mycket jag diggar med Pac men den här var fan nice! Laidback och sköna nostalgitrippar, precis som det ska vara.

Gun in your mouth: Inte heller så mycket för death rap, men nog gick han "all in" i alla fall!

Hit em up: Kommentar överflödig.
Keep playing sega-games

2010-11-02 23:33
Skönt att du diggade It Ain't Easy, en av mina favoritspår med honom. =)

La Coka Nostra är inte death rap =) Inte Slaine heller för den delen direkt-

Haha, låt den flöda !

2010-11-02 23:35
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2010-11-03 09:38

2010-11-18 19:08
Gun in your mouth: Inte heller så mycket för death rap, men nog gick han "all in" i alla fall!

Enbart necro e death rap haha. Kalla inte House of Pain för death rap bara för att Ill Bill rappar med dem. Vad skulle det vara som gör dem till death rap btw?

2010-11-20 03:04
Jag menade såklart "horrorcore rap". Inget stort fan av La Coka Nostra men fick iaf det intrycket av just den låten. Kanske var lite klumpigt att dra en sån tidig slutsats.
Keep playing sega-games

2010-11-20 05:32
Den låten handlar om bankrån av en liga som dessutom är en sann historia.. Förstår inte hur det temat får in dig på "horrorcore" :P Men du sa att de kanske va klumpigt att dra en sådan slutsats, du är ursäktad =)

2010-11-20 19:14
Den låten handlar om bankrån av en liga som dessutom är en sann historia..

Hehe, jo tack, jag kan engelska :D

Förstår inte hur det temat får in dig på "horrorcore"

Med texter som:
"With a smile on my face and my gun in your mouth."
"Run up in your momma’s house and air everyone out."
"When the gun’s in your face, you gonna open the safe
Unless you really wanna know how a bullet’ll taste."

Och det där beatet fick jag det intrycket. Men som sagt rätt klumpigt av mig.
Keep playing sega-games