Klassiska hiphop låtar från förr

Utländsk Hiphop - Allmänt

Rappare

2010-08-16 10:11

Klassiska hiphop låtar från förr

Droppa gärna låtar som verkligen e klassiska som alla har hört och pumpade förr i tiden, behöver utöka min spellista på spotify haha.

Jag bidrar med något simpelt som

(Inlägget ändrat av Squirtle 2010-08-16 18:50:23)

Google me, bitch!
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Tidlös klassiker.

Hiphop när den är som bäst, inte som dagens dynga som de spelar på radion.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Konsertbesökare

2010-08-16 10:30
nelly är inte klassiker. Nu räcker det!
So there you have it...
Rappare

2010-08-16 10:33
alla har hört den...

menade inte att Nelly är riktig hiphop från 1999 o neråt utan att han är ändå nån som alla har lyssnat på.

hade ni blivit gladare om jag valt nån av dessa istället? ;)
Google me, bitch!
Nelly är en fjant med hybris, trodde han verkligen att han hade en chans mot the blastmaster himself;)
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>
Dont provoke chris// you know this // där har ni en rad ifrån en klassiker!
// SONAR // socker_oscar P17 grabben synth är så javla 90-tals techno trance. det vet väl alla hiphopare?! Tror du seriöst Dr dre använder synthjävlar?!<br> <br>

Denna borde ni ha hört! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Rappare

2010-08-16 11:27
hoppas att marvingaye driver

Här är en till! :)
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
bara för att ;)
Coolare än såhär blir det väl inte?

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
hoppas att marvingaye driver

Jag driver aldrig på internet. Såg du nån smiley i mitt förra inlägg? Exakt.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Klassiska hiphoplåtar från förr, första låtarna det länkas till är new school bullshitters. Jävla skämt.
Est. 1984
"Fo sheezy, keep my girl nice and sleazy, with a gun tattoo on her ass that say squeaze me"
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.
Konsertbesökare

2010-08-16 13:37
So there you have it...

Classics for me
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Rappare

2010-08-16 14:11
Google me, bitch!
shit vad imponerad man blir av alla superäkta hiphopshonnar här inne. jag önskar att jag hade lika många hiphoppoäng.
M-LINE
Hangaround

2010-08-16 15:11
Give me the chills:

Konsertbesökare

2010-08-16 15:15
åh SpT, man har ju GALET mycket fina minnen till den där låten!
So there you have it...
Hangaround

2010-08-16 15:19
Absolut ^_^
Jag toppar den även på min lista över bästa låtar att åka snowboard till haha.
Konsertbesökare

2010-08-16 15:28
faktiskt en av de bästa låtarna i världen om du frågar mig =)
So there you have it...
Hangaround

2010-08-16 15:34
Jag skriver under på det.

bara för att videon är så goo!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Bör den inte ligga i audio&video? Aja inte mitt ansvar

Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Biz Markie just a friend

021Hndstls | Sundaytone Productionz
WESTAROZE GRAFFITI & HIPHOPBLOG
http://021handstyles.blogspot.com
Nelly och Soulja boy, vad i helvete. Dom är fan inte ens från "förr" och ännu mindre _klassiska_. You make me sick.

många bra klassiker förutom ett par stycken.
tycker att man INTE får glömma gangstarr(rip Guru)
om nelly är med så borde la sisqo få en plats här också? thongtho-tho-tho-thong!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

Haha =)
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

www.myspace.com/barsligan

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Eazy-E - Boyz n The Hood
Old school Rap
Gangsta Rap

Keep playing sega-games
Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice

Xzibit - The Foundation

Busta Rhymes - Dangerous

Mobb Deep - Shook Ones, pt. II

50 Cent - Ghetto Qu'ran

Eric B & Rakim - Paid In Full
The only time you feel alive is when you're dead
Lönt att vissa dissar Maaayn för låten med Nelly. När den kom kan han inte varit mer än 7 år = klassisk låt från förr för honom. Själv var jag 12 och minns att alla älskade den och satt klistrade framför MTV och ZTV när den spelades. Skulle den sättas på på klubben idag tror jag att dansgolvet gått igång rejält.

"Ride With Me" är en klassiker oavsett vad alla "äkta hiphopskallar" skriver.

Får väl bidra med nåt. Låtar från förr som jag inte lyssnade på alls, samt låtar som jag lyssnade mycket på.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Bitchslapar mig sj för att jag inte tänkte på att lägga upp Ms. Jackson tidigare!
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Rappare

2010-08-24 12:19
Tack Roethlisberger, min generation diggar detta, fast klart jag älskar äldre hiphop med. Här e en till som var på ZTV varje dag som man aldrig tröttnade på. Även om Ja Rule absolut inte kan sjunga är de något med låten som gör att jag har den på repeat ibland

Google me, bitch!
Konsertbesökare

2010-08-24 14:35
So there you have it...
Konsertbesökare

2010-08-24 14:38

Har svårt att låta bli alltså
So there you have it...
Användaren är inte inloggad

2010-08-24 19:28
Skam på alla syndare i denna tråd. Jag personligen skäms för er! Hur kan ni glömma att allt efter 98 är inte äkta klassiker enligt oss ortodoxa Hip-Hop lyssnare!
Rappare

2010-08-24 20:02
nej men som Roeth~ sa, så har jag lagt upp det som verkligen är klassiskt för mig, eftersom jag typ börja lyssna på hiphop runt 7-8 års åldern, de var ju inte direkt så att man gick o köpte Enter 36-Chambers då liksom
Google me, bitch!
Ridå
Användaren är inte inloggad

2010-08-26 14:03
Maaayn skoja med dig! Driver bara med den "typiska" whoa användaren!