Roliga/intressanta anekdoter om rappare

Utländsk Hiphop - Allmänt

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
en post till bara..

den äldsta rapparen, som aktivt fortfarande släpper skivor, är 52-åriga Ice-T..

En a Eminem's favorit-artister är Ma$e. "Harlem World" är en av hans absoluta favoritskivor - och anledningen till varför Eminem valde att gästa Fat Joes "Lean Back (Remix)" var för att Ma$e medverkade på den..

Dr. Dre's första album "The Chronic" - var nästan helt skrivet av Snoop Dog och RBX.
The d.o.c. och The Lady of Rage hjälpte oxå till med en del av skrivandet..

Westcoast-artisterna Kokane och Lil' ½ Dead - har båda agerat i diverse porrfilmer.

Pharrell Williams (från The Neptunes), skrev och co-producerade en del av Teddy Rileys hits i början av sin karrirär.

Dr. Dre har producerat åt rock-gruppen Nine Inch Nails...

Producent

2010-08-28 00:22
Pump Yo Breakes: Jag erkände mitt misstag att det bara var Krayzie och Bizzy som hade gjort låtar med Pun och inte hela Bone Thugs.

Är de andra inkliptta i "Thug Luv" alltså? Sheeit det visste jag inte faktiskt :)

I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
skimmade bara igenom tråden, har inte läst alla inlägg.

yes, här är originalet. tyckte den andra versionen blev snäppet vassare..

Bizzy Bone feat. Sylk E. Fyne, 2PAC - Thug Luv

Producent

2010-08-28 14:11
I'll be damned!
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Lite mer lokalt kan jag berätta att svenska rapparen Seron la in stora stöten på min syster när MBMA skulle spela på Peace and Love år 2000.

Det roliga i historien är att han stöter på henne genom att "råka" komma åt henne(hon var artistvärd och dom stod rakt upp och ner bredvid varandra), och sen ta henne på axeln och säga "Oj, förlåt gick det bra?" för att sedan hålla kvar handen på axeln(smeka lite försiktigt med den också såklart) samt ögonkontakt med sk "sängkammar-blick", lite för länge.
Question your goods, who makes them? Where they come from and how they distributed it? You have a relationship to all of theese things. If someone or some earth is being fucked over in the process, by witch your goods get to you; you are ultimately responsible for any harm done.
Rappare

2010-09-01 14:34
^ Hahahahahaha!!!

:D Guld.
STHLM GROOVE COLLECTIVE
Hahah. Lite för bra självförtroende på seran, han tänkte jag är the shit - mbma och grejer. Din syrra tänkte "den här killen är grotesk, wigga och framför sveriges minst uppskattade musik. fuckouttaherewithdatbullshit"
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Lundahl:
sveriges minst uppskattade musik.

? :O
Mest uppskattade snarare
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
vad tråkiga ni är.. har ni inga fler anekdoter om rappare? jag tycker den här tråden är rätt kul.. jag lägger till ytterligare en..

beef och fights är alltid småroligt (även fast det egentligen inte är det). här har vi några bekräftade juveler, som få vet om...:

Willie D (från Geto Boys) spöade Freddie Foxxx (från Gang Starr Foundation), i en fight i början av 90-talet, som Foxxx hade styrt upp (någon rap-fight-battle)

Någon medlem från rockgruppen The Offspring spöade Sticky Fingaz (från Onyx), under nått MTV-jippo i slutet av 90-talet

2pac var på väg att spöa Kurupt (från The Dogg Pound) i Cancun, Mexico, men Daz Dillinger (från Dogg Pound) och Nate Dogg, "lugnade ner honom" innan han flög på honom

västkust-legenden King T drev med 2pac som om han vore en tönt, och drog av honom kepsen på ett respektlöst sätt vilket nästan resulterade i knytnävar

och så har vi min favorit: en argsint och tokig Keith Murray hamnade i slagsmål med en uppkäftig 2pac på house of blues, 1995 (som någon i tråden tidigare nämnde)

Någon medlem från rockgruppen The Offspring spöade Sticky Fingaz (från Onyx), under nått MTV-jippo i slutet av 90-talet

Förvånar mig inte, var inte Onyx dansare eller nått sånt innan dom blev signade!?

pump_yo_brakes_ho P23
om du orkar leta så la jag upp en exakt likadan tråd för ett bra tag sen. Nånting med "rolig fakta" eller va den nu hette. Där har du jävligt många rykten/anekdoter/berättelser om rappare som jag hitta på nån sida. That goes fo all yall.
IT'S THE ROC!
fuck it, jag hitta inte den.
http://forums.sidheinteractive.com/showthread.php?t=14386 - läs hela, värt det!
IT'S THE ROC!
"RZA was charged with before 36 Chambers. He was released from lack of evidence"

För vad?

Cappadonna kör eller körde taxi för inte alls så länge sedan.

Jay-Z och DMX battla varandra för länge sedan, och det var pure freestyle. Efter flera timmars battlande slutade det oavgjort. Dock säger DMX att han vann och vice versa, men det fanns inte någon tydlig vinnare.
Dame Dash har det hela på film.

Den filmen hade man velat ha tag i. nån som vet om de går?
Went fishin and cought me a selfish
damastah

yes, filmen ska tydligen existera. men dom hittar inte snubben som har filmat det, lr nått...

damastash & pump_yo_brakes_ho

you panic sensin my manic rage and aggression
only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Producent

2010-09-17 16:20
Lite sorligt att se vad DMX har blivit idag, ijämfört med den där intervjun som jag antar är tidigt 2000-tal.

Crack is wack!
Lite sorligt att se vad DMX har blivit idag, ijämfört med den där intervjun som jag antar är tidigt 2000-tal.

Crack is wack!

Jävligt synd, ett tips: kolla in: "VH1 Behind The Music: DMX"
http://www.soulculture.co.uk/blogs/film-tv/vh1-behind-the-music-dmx-documentary-full-episode-viewable-globally/

Jävligt bra dokumentär om dmx, handlar ganska mycket om hans missbruk och hans uppväxt.

Willie D har aldrig spöat Freddie Foxxx. Däremot har han slagit ner Melle Mel i en boxningsmatch.

Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Producent

2010-09-18 15:26
Rockz: Tack för tipset! :) Jag alltid varit ett fan av X! :)
grass

yes, det har han visst. DJ Premier confirmed it..

När snoop och the dougpound skulle spela in en video på times square, N.Y -96. Så sa biggie smalls följande på radion "i can not believe that N.Y is allowing 2pac and the doggpound to shoot a video in our city right in the heart of times square". Helt plötsligt så sköt någon pistolskott in i deras "trailer". Men det var snoop och det doggpound som var där.

Följande är från en snoop dogg intervju om 2pac och nas, men iaf så sa han att de två möttes 96. Nas mötte 2pac med kärlek och respekt och 2pac sa följande: "Ifall du har respekt för mig säg inget tillbaka efter mitt nästa album". För nas dissade aldrig 2pac så det kan ha varit anledningen varför
har sätt dessa 3 ett par gånger

Ghostface och Supreme Team slog ner och råna 50 cent och Tony yayo efter ha dissat Wu-tang

Freddie foxx stoppa en pistol i munnen på Benzino, på Flavor Unit tour bus för att han aldrig sluta prata om hur thug han var

Ol Dirty och LL Cool J skulle collaba på en track men i studion var Ol Dirty full och kissa ner en av hans platnium skiva, LL kasta ut han.

Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
Freddie foxx stoppa en pistol i munnen på Benzino, på Flavor Unit tour bus för att han aldrig sluta prata om hur thug han var

Ol Dirty och LL Cool J skulle collaba på en track men i studion var Ol Dirty full och kissa ner en av hans platnium skiva, LL kasta ut han.

Haha

Nas hyllade Tupac då han dog, fastän Tupac hatade Nas, dissade honom på hans sista låtar och hatade New York och östkusten över allt annat. Tupac var nästan som "The Mad Rapper"
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Big Sean blev upptäckt efter att ha stoppat Kanye West på någon konsert eller liknande back-stage och freestylade för honom. Först var Kanye lite smådissig och lyssnade knappt, men då fick Big Sean in någon punchline som Kanye fastnade.

Kanye bjöd honom till något fest på kvällen och sa att han ville snacka mer och gav Big Sean adressen dit (där festen skulle hålla hus).
Men Sean tappade bort pappret med adressen och trodde att han hade sumpat sin stora chans. Men då träffade han en manager eller liknande på parkeringen som precis var på väg till festen och Big Sean följde efter honom.
/ Deedz.
Jewoit! http://www.reverbnation.com/jewoitentertainment
http://jewoit.tumblr.com/