Ert fetaste möte med en rappare n beundrar

Utländsk Hiphop - Allmänt

Ert fetaste möte med en rappare n beundrar

Tvekar inte en sekund, för mig är det när jag träffade Mos Def på Mcd's på Folkungagatan och satte mig ner bland hans 6 stora polare (jag är en liten och blond tjej) och snackade med dem som värsta gamla polarna om hans samplingar och sammarbeten och fick alla snubbarna att skratta

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlem och loggar in så slipper du denna reklam.
Jag hoppas få äran att göra det med dig och dina vänner en vacker dag, you're my true idol!
Producent

2010-08-31 22:25
Möte och möte, såg KRS-One live på KB, jag stod längst fram i publiken. Han skakade min hand och det föll en hel del svettdroppar från hans panna rakt i ansiktet på mig. Det var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv.

Sen har jag skakat hand med hela Sugar Hill Gang, det var också en ära.

Ice-T träffade jag av en ren slump i Toronto, skittrevlig! Trodde han skulle vara helt dryg och grumpen, ack så fel jag hade!

OT, så vill jag gärna träffa Nelson Mandela. Gör mig ganska ledsen att jag förmodligen inte kommer få träffa han innan han går bort.
I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
BC, du får nog skynda dig isf =) vad är han nu? 90+ borde det väll vara iaf:p

har faktiskt ingen sån här upplevelse, tror jag.. Att få träffa eminem & snacka ett tag vore dock grymt =)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Jag såg K'naan på Roskilde 2007(regnåret!). Festivalen till ära hade jag och mina polare tryckt upp tishor á la fotbollslayout, alltså med namn och nummer på ryggen.
På en av mina stod det " '07, K'naan". Efter att ha suttit i tältet hela dagen och blivit lite rund om stövlarna inför spelningen, kom jag på den fina idén efter drygt halva spelningen att ta av mina tishan och hålla upp ryggtavlan mot scenen.
Killen med bongotrumman hade precis påbörjat ett intro, men han slutade och påkallade istället K'naans uppmärksamhet genom att peka på mig och min tisha.
K'naan flinade lite och sa då: "I would like one of those". Jag kastade upp den till honom, han lade den på axeln och dom körde klart låten.
Det fanns en ljudupptagning från den spelningen på Roskilde's hemsida där man kunna höra hela den händelsen. Det var skoj!

Sen har jag även fått min "eMC - What it stands for?"-tolva signerad på Pustervik av Masta Ace, Wordsworth, Punchline, Stricklin, Torae och Marco Polo. Fet spelning!
Konsertbesökare

2010-09-01 10:27
Träffat Devin The Dude efter en spelning i stan, det var rätt ballt.

Bytte några ord med Masta Ace & Edo G senast dom var här. Det var magiskt.

Stod och snackade med Foreign Legion och DJ Flip på GT i Alvik för några år sedan efter dom vart förband åt Saigon och Onyx. Riktigt trevliga människor.

När jay-z peka på mig och nicka när jag slängde upp ROC Symbolen på peace and love. Kände att jag blev accepterad som en fellow illuminatuist där. Efter den händelsen har jag haft mkt bättre självförtroende och kan nu stå för den jag är. Min ledare och gud har äntligen accepterat mig.
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Träffat Devin The Dude efter en spelning i stan, det var rätt ballt.

Bytte några ord med Masta Ace & Edo G senast dom var här. Det var magiskt.

Stod och snackade med Foreign Legion och DJ Flip på GT i Alvik för några år sedan efter dom vart förband åt Saigon och Onyx. Riktigt trevliga människor.

du kan väl knappast vara bara 14 år om allt detta är sant :S

När jay-z peka på mig och nicka när jag slängde upp ROC Symbolen på peace and love. Kände att jag blev accepterad som en fellow illuminatuist där. Efter den händelsen har jag haft mkt bättre självförtroende och kan nu stå för den jag är. Min ledare och gud har äntligen accepterat mig.

hahaha!

tyvärr har jag själv inget speciellt tillfälle jag varit med om :(
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Haha varför skapa en ny användare för att starta denna tråden? Alternativt bli medlem bara för att berätta att du minsann har träffat Mos Def
Från landet där man får knulla djur men inte tända på gräs
Rappare

2010-09-02 07:54
-Bytte några ord med Herr Kweli på Way out West och fick givetvis en bild.
-Snackat och fått bild ihop med DJ Kwestion, även morsat på Jus Allah.

Så jävla roligt har jag haft det.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Method Man ställde sig på min arm som jag hade lutat på räcket, stod längst fram när han var här på GK.

Fick sedan ett smile och ett handslag när han märkte det och klev av. Så vi är ganska tight nu.
Satt o drack bira o snacka skit med M.O.P när dem var i sundsvall för nå år sen. Bodde på samma hotell. Värt att notera att det var Lil´ Fame som tog första kontakten när han frågade efter en cigg. Blev lite besviken dock när jag upptäckte att dem hade den absolut lortigaste tjejen från min hemstad på hotellrummet som dem turades om om att sätta.
Producent

2010-09-06 03:27
Haha, för Lim Fame är ju så jävla vacker?

I have come here to chew bubble gum and kick ass. And I'm all out of bubble gum...
Method Man ställde sig på min arm som jag hade lutat på räcket, stod längst fram när han var här på GK.

Fick sedan ett smile och ett handslag när han märkte det och klev av. Så vi är ganska tight nu.

haha! ;)

Satt o drack bira o snacka skit med M.O.P när dem var i sundsvall för nå år sen. Bodde på samma hotell. Värt att notera att det var Lil´ Fame som tog första kontakten när han frågade efter en cigg. Blev lite besviken dock när jag upptäckte att dem hade den absolut lortigaste tjejen från min hemstad på hotellrummet som dem turades om om att sätta.

all that fame for nothing :(
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
1. 50 Cent's konsert i Norrköping, var galen i han när den konserten vara haha, då så var jag längst fram och han skaka min hand och sen så slängde han ut sin tröja, och jag fångade den! Var nog 11 eller 12 år då

Stod i en bar i kungsan back in the dayz när Redman ställde sig brevid med en fet i munnen, massa brudar försökte få hans uppmärksamhet men han blazade vidare utan o bry sig...nåra dar innan va det Will Smith som stod där fast utan spliffen...
The Title Ute Nu!
www.miztarodga.com
www.myspace.com/tobyandmizta
Passera Adm T i stan för några år sen, sa till polarn att GUD VA LIKT DET VAR ADM, men det visa sig vara han som var inne på cali o plocka lite kläder.. jäkla flyt alltså.

Nä men jag har nog fan aldrig mött nån av mina favoriter. Kan endast bidra med att jag har mackat (läs kramat) alla i det gamla bandet All Saints, samt chillat (hälsat o samtalat i 3 min) lite med lille Aron Carter.

Nu har dock detta inget med hiphop att göra och detta är knappast något att skina över.. så frågan är varför jag ens skrev det.. ajja, nån kanske kan skratta åt mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Egentligen borde jag säga Masta Ace och Edo G nu senast. De var så jävla trevliga och down to earth. Plus att det var TVÅ legender samtidigt. Men av nån anledning har jag nog aldrig varit så star struck som när jag fick småprata lite med Sadat X efter AZs releasefest på Manhattan -08. På foton från tillfället står jag och flinar som en idiot. Ser helt salig ut. Har ingen bra motivering. Han är en evig hjälte bara och det är så kakan smular.
All hail the New York Giants!
Producent

2010-09-07 18:10
Kan endast bidra med att jag har mackat (läs kramat) alla i det gamla bandet All Saints, samt chillat (hälsat o samtalat i 3 min) lite med lille Aron Carter.

Men vad fan, då borde jag få "skryta" med att jag har kramat Kelly Rowland. Hon var helt blöt av svett.
Men vad fan, då borde jag få "skryta" med att jag har kramat Kelly Rowland. Hon var helt blöt av svett.

niggah whaaaaat...!?
Haha varför skapa en ny användare för att starta denna tråden? Alternativt bli medlem bara för att berätta att du minsann har träffat Mos Def

Chilla! Ämnet fanns inte och folk delar med sig av händelser, inget fel med det
-Bytte några ord med Herr Kweli på Way out West och fick givetvis en bild.

Sweet
Producent

2010-09-09 12:43
Stajl: Haha en vän till mig hade två biljetter till ett NRJ event i Globen. She had a crush on me, så hon frågade om jag ville dra, varför inte tänkte jag. Så satt vi där inne med massa skrikande tonåringar och kollade på massa random popartister, så fick jag typ eller mindre nog, och ville dra. Så när vi kommer ut till lobbyn eller vad man ska kalla det, så står Kelly Rowland (som nyss hade uppträtt) där och kramar massa småbarn, så möttes våra blickar och då sa jag bara spontant "What? I don't get a hug? :) " Så hon log hon stort och gav mig en svettig kram.
Konsertbesökare

2010-09-09 19:00
Dizzy: Nej då, jag är 21.

Glömde nämna att jag bytte några ord med Tommy Lee från Mötley Crüe utanför Berns när dom var här senast. Riktigt trevlig snubbe.

BC99: Oh herregud.. Jag skakar av avund. I själva kramen, var det kind mot kind då eller hade ni två några centimeters avstånd mellan huvudena? dvs skinkontakt? Hur luktade hennes svett? Vad tänkte du just i den sekunden?
Frågorna är så pass många att jag förvirrar mig själv. kelly <3
Producent

2010-09-09 22:43
Stajl: Haha alltså jag tyckte det var ofattbart. Inte för att jag är något Kelly Rowland fan, men detta var liksom i början av 2003 om jag kommer ihåg det rätt, så Destinys Child var fortfarande hot shit, plus hon hade den där låten med Nelly, som hon faktiskt framförde på scen (utan Nelly dock).

Nej det var en kind mot kind, varm och tight kram. Kommer ihåg att hon hade en blå klänning av något siden material på sig. Hennes svett luktade faktiskt inte så mycket. Men helt blöt var hon. Förmodligen av ljuset på scen, starka lampor plus det var varmt som fan, ännu en anledning till att jag inte ville vara kvar.

Det jag tänkte främst på var faktiskt att hon inte var så lång. Jag trodde hon skulle vara typ 180 cm eller något, hon verkade vara typ 170 cm.
5, 6 år sedan på hultsfred så snackade jag med Sage Francis angående allt och inget (men en hel del om hans rätt galna freestyle/battle skills) ganska länge (lite simsalabim var vi nog båda två) efter en riktigt bra konsert utanför tältet vart han chillade i lugn och ro eftersom en alldeles för stor del av folket inte hade nån aning vem han var.

I Sverige, (kanske inte rappare jag beundrar så mycket men ändå bra) så t ex efter en grym MBMA konsert i Örebro så frågade jag dem vart efterfesten var och fick haka med till hotellet de bodde på (contan)... good times.

Alldeles för länge sen (runt 2000ish) så var jag på en random södermalmskrog nära skanstull och där var alla i Latin Kings. Dock så var jag sjukt inne på MBMA, Seron och Fattaru då och tyckte att "Mer Bounce" hade ett galet bra beat så gick fram till Chepe som jag trodde var Masse och sa att dammmmmn, vilket skönt beat du gjort till Mer Bounce... Han kollade på mig och sa, du kanske ska berätta det till lillbrorsan istället och pekade på Masse som satt vid bordet.... D'oh.
Inför Uppsala Hiphop-festival 1992 gick jag och A.G. på Åhlens för han behövde köpa strumpor! Var även inne i en ICA butik och handlade med Bambaataa, roliga minnen.
Bronx
Producent

2010-09-12 03:12
Var även inne i en ICA butik och handlade med Bambaataa, roliga minnen.

Now that my friend, is something I would be proud of! :)
Spenderade 1-2 minuter med Guru (RIP) efter hans spelning på sthlm jazz 09.
Men värsta upplevelsen var det väl inte,

nervös tjej "Hi can I please take a picture?"
sur Guru - "You gotta buy something first"
nervös tjej "but I dont have any money :(("
sur Guru "hmpf ok"

men så tog han sina armar om mig och gick med på en bild! woho

Sen så har Immortal Technique skrivit om mig på sin twitter, om hur rörd han blev när han sett min tattoo som är tillägnad honom. (Och jag fick även ett mail där han skrev att jag står på gästlistan nästan gång han är i Sverige, då jävlar ska jag träffa honom for real) lycka!!

Producent

2010-09-12 20:49
How does that tattoo look? :)

Och vad var det Guru ville att du skulle köpa hehe? Vad sålde han?
I freestyle my destiny (en line från Leaving the past) på ryggen!

Haha, asså han satt i tältet där man köper skivor och tishor etc, som han signade.

Producent

2010-09-13 07:50
Hehe ok, snällt av han att han ändå gick med på att ta en bild :)
Soul_Survivor_II P32

Varför får du gå på AZ´s releasefester? Måste vara ett ganska mäktigt minne?
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
jaquil: Hehe, alltså, det var ingen privat tillställning eller så. Jag betalade för min biljett. Var ändå rätt grymt att mingla runt i lokalen. Jaha, här står Gregg Nice och därborta hänger M.O.P., inga konstigheter. Det var inte ens utsålt liksom. Ryktades att Biz Markie var där också, men jag såg aldrig honom. Men Sadat X liksom. På nåt sätt var det som att jag inte hade fattat att hans fanns i verkligheten förrän han stod där.
Mötet med Cage, Copywrite & The High & Mighty 2001 eller om det var 2002, var riktigt intressant. Cage gick fram till en tjej och försökte ragga efter deras spelning och fick dissen. Och när man fick chansen att stå på samma scen som Das FX, och köra en vers när de spelade i Norrköping för några år sedan det var ett kul också.

Soul_Survivor_II P32

I see. Fortfarande väldigt häftigt ändå! Vad kostade biljetten då? Ja, kan förstå att det känns lite overkligt, speciellt när det är fullt av tunga artister. Egentligen inget märkvärdigt men har känt liknande några gånger haha. Var t ex på samma efterfest som raekwon, inspectah deck och cappadonna för ett tag sen. Blir en helt annan sak när man ser dem på det sättet och kan prata med dem tycker jag. Inte för att rae var direkt trevlig dock haha.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Jag var med och startade studentradioprogrammet med det något infantila namnet "Radi-YO" som senare blev Come clean. Där hade vi en del prominenta gäster men det absolut fetaste var när mannen bakom låten som namnet syftade till var där. Jeru da Damaja var alltså där innan hans konsert på pustervik, GBG. Han var sjukt trevlig och ödmjuk så man kan tänka sig att han ska vara.

Masta Ace var också grymt trevlig efter en spelning på trädgårn i stockholm, tror det var 04 eller 05.
www.fucksolar.com

FUCK SOLAR
Fan va fetaberättelser alla kommer med. Favoriten hittils är nog Kelly Rowland dock! fett!

Den coolaste jag har träffat är nog George Clinton (The President of Funk). kanske inte så hiphop men endå. Jagvar fem år och lekte i en lekpark i london när han kom fram och lekte med mig haha. Minns inte det själv, men farsan har berättat det. Och han ljuger inte heller om nån skulle få för sig det. Han har faktist träffat Beatles, Rolling stones, quincy jones och ray charles. Ljuger inte, har deras autografer här!
www.myspace.com/oscardvine
Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/
http://soundcloud.com/oscar-dvine
jaquil: Minns ärligt talat inte vad det kostade exakt. Det var rätt billigt tror jag. Typ 10-12 bucks.

Utan att försöka låta ball har man väl genom åren småpratat med ett gäng rappare och producenter. Det är därför jag inte riktigt hajar varför Sadat gjorde sånt intryck på mig. Han är en superhjälte på nåt sätt. Som att träffa Stålmannen.
Hm, har delat en liter jäger med frej och herbert, det är väl typ det.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
Lauryn Hill, Baren på Mejeriet när Fugees var förband (!) till Das Efx
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.
jag träffade gonza frå ap för några år sedan på en pub i malmö dom hade väl precis släppt sin första skiva och hade en ganska stor hype i malmö..jag stod i baren och drack öl när gonza kom fram för han skulle tydligen beställa en öl själv..jag hade på mig en blå karl kani hoodie och en blå karlkani keps samt timbs och ett par baggy pants..vilket fick gonza att fråga mig om jag var en rappare ..jag svarade nej ..och han sa att det var synd för han behövde en ny rappare till gruppen..jag tänkte först att han drev med mig ..men fick höra ett par dagar senare att dom hade sparkat rodde från gruppen...
Hmm om jag skall joina den här debatten lite nästan alla de jag ser upp till har jag träffat personligen chillat med och gjort musik till.
Fast i och med jag tillhör den yngre skolan är det lättare för mig att känna igen mig själv om jag är med rapparna i min ålder.. Jag var med T-pain en hel vecka i april då han har köpt en Large Money Ent producent och vi klickade mer än vad jag gjorde tillexempel när vi var med Snoop Dogg i 1 vecka när han var här ute.

Kommer även ihåg att jag har suttit med Guru i hans hotellrum i 3 timmar när jag var med J-ro. J-ro försvann någonstans så jag och Guru satt och söp sönder våra liv och snackade skit i 3 timmar det var galet fett han hade mycket att säga och var väldigt down to earth.

Tro det eller ej men den blygaste av alla rappare jag har hängt med måste vara Ice Cube då det är enkelt för honom att leva in i sin karaktär när han är på scen tv etc men efteråt är han nog världens blygaste och ödmjukaste människa.

Devin The Dude är också en skön lirare jag har hängt med ett tag och vi har alltid sjuka historier att berätta.

Lägg till Yukmouth på er sjukaste rappare han tillhör nog listan av de rapparna som kanske är väldigt underground men har garantier på att han outshinar din favorit rappare. Kommer ihåg när jag Yukmouth The Jacka var på Ne-Yo konserten i malmö och vi stack backstage vi såg Saigon ha någon intervju med något bolag men den stackare han inte ens göra klart sin intervju då all uppmärksamhet gick till Yukmouth för hans skratt e heeeelt störd HAHAHAHA! Vill ni hänga med en riktig galen men ödmjuk snubbe häng med Yukmouth säger jag bara!

Well min lista är mycket längre än så men jag tycker att vi kan nöja oss med det lilla som internet gossip.
dalastdon... vad jobbar du med eftersom att du har detta kontaktnät låter nästan som du är en groupi
Det jag jobbar med gör att man får träffa lite allt möjligt folk :)

näh skämt och sido jag pushar producenters beats till rappare helt enkelt och försöker sälja de.
Svårt att komma in här efter DalastDon... Men..

Drog in i smyg i Onyx lounge när vakterna tittade bort då de spelade här i Stockholm. Satt med Freddro Starr och Sticky när de krökade lingon och tranbärsjuice med vodka. Freddro drog lite rhymes för sig själv "I might be lightweight but I fight great.." och Sticky garvade åt majonäs på tub som "lubricate" och tyckte min tröja var skitsnygg haha. Skönt minne det där.
Producent

2010-09-18 15:25
Guano: En fråga till dig. Hur är Sticky egentligen? Min vän var på exakt samma konsert och fick sig en kort stund med han och lyckades få en bild också. Men han tyckte Sticky såg fett plågad ut av inre demoner.

Fick du samma intryck?
BC99
Inte alls faktiskt, det var rätt laddade (alltså peppade och inte det andra) och snackade på bra, tyckte han stämde ganska bra in på den bilden jag hade av honom innan. Högljudd och en skön snubbe. Kan ju dock berott på att det var strax innan de gick på scen. Freddro verkade dock lite under the ice, satt mest i skymundan och drog lines (återigen, inte sånt) för sig själv.
Producent

2010-09-18 16:43
Kanske ett önsketänkande från min väns sida i så fall hehe
jösses, många av er e bara för mykke.. men kul läsnng e d iaf..

oki, mitt roligaste minne - när jag skulle förklara för Khujo Goodie (från Goodie Mob) hur man laddar upp/laddar ned filer från Rapidshare.. tog en halvtimme ungefär...