Jay-Zs bästa insatser post-American Gangster?
Har märkt att många liksom jag tycker att Jigga inte riktigt varit på topp post-American Gangster, alltså från -08 och framåt. Men det finns ju vissa guldkorn här och var. Vilka låtar/inhopp/verser vill ni lyfta? Jag gillar t.ex. insatserna på dessa fem: Brooklyn Go Hard, DOA, Put It On RMX (Young Jeezy), The Joy (Kanye, PR) och Empire State Of Mind. That's about it, men jag har säkert missat ett gäng. Fyll på!
Brooklyn go hard har ju helt sjuka rader som ingen annan rappare i stort sett skulle kunna köra.
father, I Brooklyn Dodger them I Jack, I Rob, I sin, Ah man, I'm Jackie Robinson 'cept when I run base, I dodge the pen Galet!
the joy gillar jag skarpt, sen thank you och welcome home diggar jag. sen kommer jag inte på vilka som e efter a.g.
Ska kolla upp Thank You och Welcome Home när jag kommer hem från jobbet ikväll. Ringer inga klockor spontant.
bp3 - men jag menade givetvis already home =)
OK, lyssnade igenom BP3 lite förstrött när den kom, men haffade aldrig. Ska ge låtarna du nämner en ny chans. Tack för tipsen!
gör det, jag var sjukt besviken först sen när vi pumpade den i bilen en vecka på en resa så satte sig en hel del låtar.
D'evils
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
"nyktert svar" HAHAHAHA :D
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
Producent
2010-11-21 13:51
jag tycker att han har en sjukt bra vers på Free Mason (rick ross)
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Det finns inte mycket som karln gjort de senaste åren som fastnat för mig, så jag använder mig av denna tråd jag också i hopp om att hitta låtar samt verser jag missat.
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.
På Free Mason droppar Jay sin fetaste vers sen American Gangster tycker jag
Free Mason som vissa redan har nämnt. Jag gillar även hans vers i Light Up med Drake.
Hans verser på; So Appalled, Light Up, Free Mason, Hot tottie, I wanna rock remix, the joy, power remix, monster Kolla upp alla de :)
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
Va fan är det för fel på D'evils? Haters gonna hate
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
Ingen har sagt att det är fel på D'evils? läs trådens syfte så förstår du.....
D'Evils är tveklöst min Jay-Z-favorit, men kom 12 år "för tidigt" för ämnet...
Jigga's två första verser i den här låten. Tredje kunde ha skippat.
At the gates of Eternity...
Va fan är det för fel på D'evils? Haters gonna hate Nyktert svar
Soul_Survivor_II P32 Post American Gangster? Resonable Doubt var ju hans första... Hajar inte.
Sen kan ja fan tillägga att Jay-Z's vers på diamonds from sierra leone är rätt fet också
post-American Gangster, alltså från -08 och framåt. "Stupids gonna be stupid...."
Vad är det du inte förstår? D'Evils är från Reasonable Doubt, alltså från 1996. Hur får du det till post 2008? Med -08 menar jag alltså 2008. American Gangster kom 2007. Post betyder "efter" på latin. Efter American Gangster kan alltså inte vara 1996. Vad är det som är oklart? Trollar du bara?
Dessutom: Tunga Jay-Z-verse PRE 2008 finns det ju hur många som helst av. Det ämnet skulle kunna bli hur stort som helst. Det jag söker är de få gånger på senare år som Jigga kommit upp i, eller i närheten av, sin gamla toppform. Peace
Vad är det som är oklart? Trollar du bara? Hahahaha. Bortgjord!
Soul_Survivor_II P32 http://www.hiphopdx.com/index/singles/id.12859/title.kanye-west-jay-z-f-elly-jackson-of-la-roux-thats-my-bitch-prod-q-tip Hans senaste bidrag. Tycket det finns minst lika många POST som PRE men vi har helt klart olika smak:)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jay-z lägger nästan alltid tunga verser när han gästar gillar speciellt so appaled på kanyes senaste för fan vad tung.
fan, jag är ju helt väck i skallen. Ber om ursäkt. Fick för mig att post betydde innan. Frid!
Nu kommer jag säkert göra många arga och många lär ju säkert säga att jag är dum i huvet, men tycker att hans nyare låtar är mycket bättre än dom gamla. det mesta före the black album tycker jag är riktigt dåligt. fast finns ju några guldkorn så klart :)
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
tycker att jigga fortsätter leverera... i wanna rock (kings g-mix) hans vers på light up, var det enda positiva med drakes debutalbum.. free mason har många nämnt, ill! hans version på "my president is black".. d.o.a. - hela låten, jag vill bara samla in alla ljud, kram ihop de till en liten boll, gröpa ett hål i den och älska med den i timtal! tycker väl att det mesta han gör är mycket bra - bara svårt att välja guldkorn från 2 år när han har en karriär på 20 år av mördarverser...
Light Up My President Is Black So Appalled The Joy Monster Thats My Bitch Shiny Suit Theory (favoriten) BP3: Hela D.O.A grejen, tack! och på tal om det "Thank You" On to the next one är löjligt tung Real as it gets So ambitious är löjligt skön Venus vs. mars (favoriten på skivan) What we talking 'bout DO IT! HIT YOUTUBE UP!
IT'S THE ROC!