Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
skum snubbe, varför har han electronic arts loggan gaddad på halsen btw? :/
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, skön gadd ju! Vem fan är den där gucci mane egentligen? Aldrig hört något av han, antar att han är värdelös som alla andra nya rappare? Fan va det dyker upp massa nya värdelösa rappare de senaste åren.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Ah Gucci är under ALL kritik, hört en låt med honom, och av min bedöming kan han inte ha rappat mer änn 3 månader, och precis lärt sig engelska. Han rappar på riktig lågstadie nivå. Och samtidigt har jag sett hundra tals "nyheter" dycka upp om honom över allt.
dude.. vadfan vad onödigt tatuering haha, ser förjävligt ut
Young gunna married to the streets no wedding ring
At the gates of Eternity...
Producent
2011-01-15 13:35
gucci mane är grym!
https://soundcloud.com/jakkthemixer
Näe det är han inte
all 'bout the bluntrap
Could've been a doctor, should've been a lawyer/I Go to court so much I couldve been my own employer GUUUCCCCIIII
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
Jag vet inte längre var gränsen går mellan en del rapmusik och parodierna.
Soul_Survivor_II P32 berätta du var gränsen går, du e oldschool och har sten koll på vad som är rätt =)
Varför skulle inte Gucci vara hiphop?
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
king_tee Jag säger bara att vissa rapartister, både sett till musiken och till vissa hyss de hittar på privat, närmar sig vissa parodier på rappare man sett. Börjar bli svårt att se skillnaden för mig. Is all.
king_tee P27 Ingen här säger ju att han inte är hip hop, men han är fruktansvärt motsägande. Har lika innehållsrika texter som en David Guetta låt. Och jag håller helt med om att han låter, och beter sig som en parodi.
Parodi på vadå? Antar väl att hans mamma rökte lite för mycket crack under graviditeten och att han inte är alltför klyftig irl. Men han har en hel del bra låtar
Hans texter handlar ju bara om att hustla, knarka, och ligga med h*ror. visst har vi redan miljoner andra exempel på liknande artister inom hip hop genren, men tycker t ex lil wayne har lite mer variation, även om hans iq säkerligen ligger på samma som Gucci. Sedan kan jag bli lite irriterad på att hhan inte riktigt kan uttala alla ord? Han har precis tattuerar in en mega stor glass med två häftiga blixtar mitt i ansiktet för att han inte har mer plats kvar på kroppen att fylla. Ah tycker bara han verkar vara en riktig jubel idiot. Och om man sedan läser runt lite på amerikanska hip hop forum, där dom flesta som kommenterar och "diskuterar" skriver väldigt idiotiska grejer, ja där sticker Guccis efterföljare ut som extra dumma.
Ja alla kan ju inte rappa om galaxen och avancerad matematik som härstammar från egyptierna. Det behövs variation. Synd att hiphop blivit så pretto
Om allt annat än Gucci Mayne är "pretto" nu, så ska jag sy fast en "pretto"-badge på jackan. Fast så är det ju inte riktigt. Det finns ju en massa rappare som rappar om street life utan att man undrar om det är på skämt. Styles P, Papoose, Jadakiss, Roc Marciano, Mobb Deep, Saigon - prettomusik? Den här killen påminner mig mest om Krazy Eyes Killa från Curb Your Enthusiasm.
Och "blivit" pretto? Menar du att det var mindre pretto på 80-talet när KRS-ONE och Chuck D åkte runt och predikade? Eller kanske under Rawkus-eran när Kweli och Mos Def schoolade kids om Marcus Garvey och Knowledge Of Self? Det har alltid funnits spånhuvuden som Vanilla Ice och MC Hammer, men det har alltid funnits smarta rappare också, även om vissa av dem måste dumb it down a bit for sales. Vissa artister verkar ju dock inriktade på rekordet...
Har jag sagt att allt annat än Gucci Mane är pretto? Tänkte snarare på fansen som alltid ska bedöma vad som är riktigt och vad som är "parodi". Det är musik, njut av den istället för att sitta och bestäm vad som är äkta eller vad som kommer ge dig cred bland alla dina hiphopkompisar
Jag kan tyvärr inte njuta av detta, då det låter för dj-vligt i mina öron. Problemet är inte att det är "oäkta", utan att det låter som ett skämt i mina öron. But whatever floats your boat, tänker inte förbjuda dig att lyssna på det.
Jag skulle inte heller kunna njuta av honom, mest känna att jag utvecklas bakåt, samtidigt som jag lyssnar på Gucci time.
Okej ungefär samma sak som att jag känner en extrem känsla av pretto samtidigt som jag är uttråkad till max när jag lyssnar på artister som REKS eller Nyce
Mycket möjligt att det är så du känner då ja.
ni verkar ha mycket att göra om dagarna
GMT
klarat bugeten för denna månad ;)
"My momma told me; always call a spade a spade"
Varför kan man inte säga att något som är världelöst är värdelöst utan att vara en hater nuförtiden. Inte för att jag växte upp med Vanilla Ice och Hammer, men om man sa att dem var värdelösa förr så höll folk med.
Förstår inte varför det inte är ok att kritisera dynga. Visst, Gucci har säkert någon banger som man kan lyssna på för att beatet är tungt. Men thats it.
Lyssna på denna låten från 0.00-1.15 och försök att inte slå näven rakt igenom datorskärmen.
Gucci Mane Freestyle
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Håller med soulsurvivor till hundra procent. Detta skulle lätt kunna vara en rap-parodi från chappelle's show eller ghettoblaster. Killen är det värsta jag har hört, och han tjänar massa pengar på det? Vad hände med skills? Spelar det ingen roll alls längre?
Straight from the Suarn!
Varför ska man rappa om saker som "betyder" något? Varför är det inte okej att rappa om knark osv om de är din vardag? Om fler rappare skulle rappa om sina liv istället för massa vetenskaphiphop skulle vi ha en bättre scen.. Hellre gucci mane eller wacka flocka flame än mos def..
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
det kan ligga not i de kohler säger, inte för att mos def e dålig.
GMT
Kan ju vara för att knark och våld FÖRSTÖR SAMHÄLLEN!!! Fattar inte varför alla måste vara så jävla pro våld. Cant we all just get along? Necro rappar våld men gör det med lite humor och grym teknik. Gucci rappar våld och rimmar Kitchen på Kitchen. Att folk tar idioter som glorifierar gäng och knark före bra musiker är sorgligt.
Ja
Roethlisberger : För att världens befolkning har blivit dummare. Håller med dig, sådana wacka rappare som Gucci Mane hade blivit sönderdissade för 10 år sedan, idag så är de på topplistor överallt.
BC99 är det så? Har du någonsin hört talas om No Limit Records? Inte dom mest skickliga rapparna där inte men ändå grymt älskade av alla
King Tee : Ser inte riktigt vad No Limit har med saken att göra, men visst känner jag till de (har ett dussintal skivor också från den tiden) och även om du nu kanske jamför Gucci Mane, Soulja Boy mm med No Limit så tycker jag No Limit höll tusen gånger bättre standard än mycket av det skräpet som finns ute nu. Don't get me wrong, jag är ingen backpacker eller purist någonstans, men att jamföra Master P, Snoop Dogg, Mystikal mm då de alla var på No Limit, med Soulja Boy, Gucci och Waka är ju bara befängt.
Det var fan den den roligaste och vansinnigaste tatuering jag sett. Fantastiskt. Det står "Brrr" på den! "Mane, real name Radric Davis, appeared in court on January 3 claiming mental incompetence and saying he was unable to 'intelligently participate in the probation revocation hearing'.The 30-year-old was sent to a mental health facility to be evaluated. When he was released he got the ice cream facial tattoo complete with the word, 'Brrr' on the cone and red lightning strikes coming out of it." Började precis tycka att dom där rapparna började bli tråkiga och tjatiga. Det är dom ju inte alls, det här är ju otroligt galet, konstigt, konst.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
För 36845e gången: Bara för att man inte älskar den mest plastiga kiddie-rappen betyder det inte att man lyssnar på raketforskarrap. I can get down with Papoose and Noreaga and Jadakiss. Ignorant street shit? Ja, ofta, men framfört med lite vision och inte alltid inne på att celebrate their own ignorance to the max. Kul också att nån tog Mos Def som exempel på typ Einsten-rap, så jävla avancerad är han inte. Han lever ju mest på en skön röst och soulig känsla. Jay-Z tycke rjag kanske är den brightaste rapparen verksam just nu, även om han itne visar det på varje låt. Och man kan ju ite kalla honom nån jävla rymdforskare, he's doing the street science most of the time, right? Sen hela den här grejen att man inte ska få klaga på det man inte gillar. Det här är ju ett diskusisonsforum om hiphop. Det är vad man gör härinne. Hyllar det man älskar och sågar det man hatar. Kunde förstå om vi var på Gucci Maynes fansite eller nåt, då hade det varit lite uncalled for. Men härinne är väl poängen att man ska framföra sina åsikter eller? Att No Limit var "älskade av alla" måste vara årets överdrift. Jag vet inte vilka du hängde med när No Limit var stora, men de flesta jag känner använde No Limit som själva synonymen för wackness. Obskyra, överskattade undergroundgrupper som Jurassic 5 sålde ju mer skivor än Master P i Europa. Men även folk som var mer kommersiellt lagda och lyssnade på Jay-Z, The LOX osv tyckte att "Make 'Em Say UUUUngh!" var att ta det lite väl långt/lågt. Mystikal fick en del cred dock, men jag minns mer att folk som gillade honom sa "synd att han hamnade med Master P, han skulle kunna göra bra musik på ett riktigt bolag". Sorgen många Snoop-fans hade över att han hamnade på No Limit osv.
BC99 då måste du ha glömt bort Silkk The Shocker och alla andra på No Limit som var 100 gånger värre än vad Gucci Mane och Waka Flocka Flame är. Jag menar, rappare som Gucci har alltid existerat. Det är inte något nytt och alla fans har alltid klagat över dom. Jag tycker det är skönt med lite variation. Vem fan orkar lyssna på artister som rappare om galaxen hela tiden?
king tee Vilka är egentligen de här galaxrapparna du pratar om hela tiden? Undrar helt ärligt. Divine Styler? Kool Keith? Binary Star? Såna artister kan bli träiga ibland och jag skulle inte heller vilja vara stuck med enbart Kool Keith resten av livet. Men det går ju trehundra Snoop/Gucci Mayne på varje Binary Star. Och som sagt, majoriteten av MCs är varken raketforskarnördar eller såna här MCDonalds-rappare. Klart det alltid funnits wack rappers, men varje "generation" rappare sen 96 verkar ju ta det till en ny nivå. Jag tycker t.o.m. MC Hammer var seriös jämfört med det här.
Galaxrapparna jag pratar om är backpackerrapparna. Haka inte upp dig på att jag kallar det galaxrapparna då det är en överdrift för att markera att man inte alltid orkat lyssna på superseriösa saker. Kunde lika bra sagt backpackers. Så när vi nu har det avklarat, personligen tycker jag Gucci Mane fyller sitt syfte. Tror varken han siktar på att bli korad som den bästa någonsin. Han vill väl bara ha kul med musiken.
king_tee OK, men vilka räknar du som backpackers då? Black Moon? Mos Def? Knappast Jay-Z, Papoose eller Saigon väl? Jag tror han vill ha kul och tjäna deg. Hoppas för hans skull han uppnår båda dessa mål. Hoppas även jag slipper höra honom igen. Peace out
King : Silkk The Shocker sög röv, tyckte jag redan då och tycker jag fortfarande. Och att det alltid funnits wacka rappare har du helt rätt i. Men då det förr kanske gick en wack rappare på tio stycken bra, så är det tvärtom idag. Jag håller med, variation är viktigt, men det finns ingen variation idag när det gäller mainstream hip hop. Det fanns en balans förut. Som jag redan nämnt, så har jag inget emot "mindless" rap (om man nu kan kalla det så?). Mycket av det som kom från västkusten (främst the Bay Area) då jag var yngre, var mycket mindless party/brag hip hop. Men det var fortfarande bra hip hop. Jag har inget emot pop-hip hop, men gör det för in helvete bra . Har inget emot house- hip hop, men återigen, gör det bra . Gucci Mane är inte bra, så är det bara.
Waka flocka e över fet, får spel på sånna fucking hiphop nördar som kritiserar folk och själva inte har kommit non stans, vem e värst igentligen. Gucci mane har i alla fall lyckats har du ???
GMT
Soul_Survivor_II Nja gränsen är suddig numera tycker jag. Wiz Khalifa (som jag tycker är grymt skön), Lupe, Mos Def, Kanye West 2003-2007 osv. Jay-Z, Papoose och Saigon hamnar väl mer under gangster/mafiosorap?BC99 Tycker det finns mer variation nu än det var under ett par år sen. Lil Wayne, Wiz, 50 cent, Eminem, Jay-Z, Kanye West, Rick Ross, Nicki Minaj, Lupe, Drake osv skiljer alla sig rätt mycket ifrån varandra. Ett tag var det ju bara gangsterrap som gällde i mainstreamen.
king_tee Jag tycker Jay-Z är oerhört mycket djupare politiskt, socialt och psykologiskt än bara "en gangsterrappare", i betydelsen "rappare som okritiskt hyllar brott, kapitalism och rikedomar till varje pris". Men visst, han har gangstalåtar också. Men bra, då har vi iaf fastslagit att jag och andra som inte gillar Gucci Mayne inte nödvändigtvis bara gillar backpackerrap?Gatumentalitet Ja, för allt i livet handlar ju om att tjäna pengar, alldeles oavsett hur det går till? Jag är ungefär lika intresserad av att bli en framgångsrik kiddie rapper som av att bli en framgångsrik knarklangare. Jag har full förståelse för mekanismerna som driver fram båda fenomenen och jag sätter mig inte till doms över dessa människor (som oftast haft ett jävligt mkt sämre utgångsläge än oss barn av välfärdsstaten), men jag är också glad att jag personligen ser andra värden i livet än ekonomisk framgång och kan se även "icke framgångsrika" 9-5-knegare som bra människor. Och jag tänker aldrig låta Billboard tala om för mig vilken musik som är bra, utan tänka och känna fritt själv. Att stirra sig blind på försäljningssiffror som mått på kvalitet - det om nåt är väl nördigt? Jag hoppas jag i någon liten mån har lyckats med sånt jag tycker är viktigt. Vara en bra make och vän. Fördjupa mig i studier, litteratur, konst, film, musik. Ge folk en hjälpande hand när de behöver den. Engagera mig politiskt. Jag har inte lyckats tjäna en massa pengar, men det är inget viktigt mål för mig heller. Hur mycket jag än älskar Jay-Z och liknande artister klarar jag att hålla två tankar i huvudet samtidigt och kan älska hans musik utan att hjärntvättas av hans värderingar. Det här är tack och lov inte riktigt USA ännu. Vi har inte dollarn som religion och alla måste inte leva nån jävla "amerikansk dröm" för att slippa tigga på gatan.
Soul_Survivor_II P32 Nej det tror jag inte ni gör, precis som om personer som lyssnar på Gucci Mane inte enbart är hjärndöda idioter som är ett steg ifrån att tatuera in en glass i ansiktet eller bara lyssnar på den typen av Hiphop. Sen att Jay-Z har fått sån superstarstatus dom senaste åren är för mig helt vansinnigt. Han släpper sina sämsta plattor i karriären men är mer hyllad än någonsin. Galet vad rapparna kan få folk att intala sig.
king_tee P27 Jo men fortfarande har vart enda rad som kommit ur Jay-Zs mun dom senaste åren varit rent guld jämfört med Guccis "texter"
Blaze_We Tycker du Jay-Z och Gucci Mane gör samma typ av musik? De kanske faller under samma genre men har helt olika sounds. Vad Gucci gör kan inte Jay-Z göra och vad Jay-Z gör kan inte Gucci göra. Så enkelt är det.