Topp 5 låtar på dina 10 favoritskivor
Blev inspirerad av Gang Starr-tråden och kör en topp 10 skivor med de fem bästa låtarna på varje. Det var svårt och kanske inte stämmer till 100% men droppa gärna era! 01. Illmatic: 1. Halftime 2. NY State of Mind 3. It Ain't Hard to Tell 4. The World Is Yours 5. Represent 02. Funky Technician: 1. Funky Technician 2. Bad Mutha 3. Back 2 Back Rhyming 4. Lesson to Be Taught 5. Track the Movement 03. Paid in Full: 1. My Melody 2. I Ain't No Joke 3. As the Rhyme Goes On 4. Eric B. Is President 5. Paid in Full 04. Gang Starr - Step in the Arena: 1. Who's Gonna Take the Weight? 2. Just to Get a Rep 3. Step in the Arena 4. The Meaning of the Name 5. Precisely the Right Rhyme 05. Enter the Wu-Tang (36 Chambers): 1. C.R.E.A.M. 2. Protect Ya Neck 3. Da Mystery of Chessboxin' 4. Can It Be All So Simple 5. Tearz 06. Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca & the Soul Brother: 1. T.R.O.Y. 2. Can't Fron On Me 3. Wig Out 4. For Pete's Sake 5. Soul Brother #1 07. Mobb Deep - The Infamous: 1. Survival of the Fittest 2. Shook Ones Pt. 2 3. Eye for an Eye 4. Right Back at You 5. Up North Trip 08. Diamond & the Psychotic Neurotics - Stunts, Blunts & Hip-Hop: 1. Check One, Two 2. Freestyle (Yo, That's That Shit) 3. Best Kept Secret 4. I Went for Mine 5. What You Seek 09. The Notorious B.I.G. - Ready to Die: 1. Juicy 2. Gimme the Loot 3. Everyday Struggle 4. Warning 5. Unbelievable 10. Boogie Down Productions - Criminal Minded: 1. The Bridge Is Over 2. South Bronx 3. 9mm Goes Bang 4. Poetry 5. Word from Our Sponsor
Några favoriter.. GZA - Liquid Swords - Liquid Swords - Duel Of The Iron Mic - Living In The World Today - Cold World - LabelsRaekwon - Only Built For Cuban Linx - Knuckleheadz - Incarcerated Scarfaces - Guillotine (Swords) - Can It Be All So Simple (Remix) - Verbal IntercourseNotorious BIG - Ready To Die - Gimme The Loot - Machine Gun funk - Warning - Everyday Struggle - Suicidal ThoughtsCypress Hill - III (Temples Of Boom) - Spark Another Owl - Throw Your Set In The Air - Stoned Raiders - Funk Freakers - Strictly HiphopNAS - Illmatic - N.Y. State Of Mind - Halftime - One Love - Represent - It Ain't Hard To TellOutKast - ATLiens - Two Dope Boys (In A Cadillac) - Wheelz Of Steel - Ova Da Wudz - Wailin' - E.T. (Extraterrestrial)Mos Def - Black On Both Sides - Hip Hop - Ms. Fat Booty - UMI Says - Mr. Nigga - MathematicsMobb Deep - Infamous - The Start Of Your Ending (41st Side) - Survival Of The Fittest - Eye For An Eye - Trife Life - Cradle To The GraveBig L - Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous - Put It On - MVP - Danger Zone - Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous - Let 'Em Have It "L"Jay Z - The Dynasty: Roc La Familia (i huvudsak pga Rick Rock's fullkomligt briljanta produktion) - Change The Game - Streets Is Talking - Parking Lot Pimpin' - The ROC - Squeeze First//Paz
Hård fucking pumpande 90-tals hiphop (i huvudsak östkust) är fan skiten asså..
GAIA Dynasty? Fo'realz? Får nog ta och plocka fram den igen alltså. Spontant känns det inte ens som ett av Jay-Zs fem bästa album. Har knappt lyssnat på den sen den kom dock.
Gällande själva hemläxan här. Helvete vad svårt. Nån gång listade jag mina 200 favoritalbum och hade svårt att välja. Tio är helt omöjligt ju, finns mer än tio skivor jag tycker är perfekta and it's hard to rate perfection. Jag har iofs mina top 3 album klara för mig, men typ 50 kandidater till plats 4-10. Sen att välja favoritlåtar från skivor man har som favoriter just för att alla låtar är bra? Dude... Lättare med avgränsningar. Typ 10 bästa DITC-albumen, 10 bästa 80-talsalbumen el dyl. För den här uppgiften skulle man behöva ta tre veckor ledigt och sätta sig i ett elfenbenstorn i SBX och fundera. Skriva en lista med gåspenna på pergament. Och sen skulle man ångra sig ändå... Men OK, ska göra ett försök...
OK, disclaimern först då: Det enda jag är säker på här är att de tre första albumen är mina tre favoritalbum. De övriga är fantastiska men kunde lika gärna varit sju andra fantastiska, valde dem lite utifrån dagshumör. Se inte dessa sju som rangordnade inbördes heller direkt. Låtlistorna kan jag ångra mig om fem sekunder efter detta postas, men man har ju vissa favoriter som aldrig dör. Och sen skulle jag självklart hellre valt 25 st tolvor, menmen...Så utan att ta detta über-seriöst...here goes!01 Mecca And The Soul Brother 1 Can't Front On Me 2 TROY 3 The Basement 4 Straighten It Out 5 Skinz02 Funky Technician 1 Funky Technician 2 Here I Come 3 Bad Mutha 4 A Lesson To Be Taught 5 Baby, You Nasty03 Reel To Reel 1 360° (What Goes Around) 2 Lickshot 3 That's How We Move It 4 Big Kids Don't Play 5 Check Tha Resume04 Step In The Arena 1 Who's Gonna Take The Weight? 2 Just To Get A Rep 3 Check The Technique 4 As I Read My S-A 5 The Meaning Of The Name05 Reasonable Doubt 1 D'Evils 2 Regrets 3 Can I Live? 4 Feelin' It 5 22 Two's06 Strictly Business 1 Strictly Business 2 You're A Customer 3 You Got's To Chill 4 It's My Thing 5 Let The Funk Flow07 Stunts, Blunts & Hiphop 1 Check One, Two 2 Best Kept Secret 3 Freestyle (Yo, That's That Shit) 4 Fu*k What U Heard 5 Sally Got A One Track Mind08 Paid In Full 1 Eric B Is President 2 I Know You Got Soul 3 My Melody 4 Paid In Full 5 I Ain't No Joke09 Lyte As A Rock 1 Kickin' 4 Brooklyn 2 Lyte As A Rock 3 I Cram To Understand U 4 10% Diss 5 Paper Thin10 Ready To Die 1 Juicy 2 Things Done Changed 3 Unbelievable 4 Everyday Struggle 5 Warning Och så sitter man här och är sur för att man inte lyckades klämma in Runaway Slave, It Takes A Nation, Enta Da Stage, Illmatic, Criminal Minded...FRUSTRATIONEN!
Schenn: Tycker du att As The Rhyme Goes On är bättre än I Know You Got Soul??? 6/10 album hade vi gemensamma, så jag måste hitta en detalj att störa mig på)
SSII: Ja, jag tycker nog det är låten då Rakims rhymes och sköna röst hamnar som mest i fokus, mest pga så rena vocals och det lugna beatet. När låten börjar har man liksom ingen aning om vad som ska hända och när Rakim börjar rappa innan beatet får jag gåshud. Sen när beatet drar igång blir det ännu värre. Och när han rappar "I'm the R, the A, to the K-I-M/If I wasn't, then why would I say I am?" ligger jag på golvet och gråter. I Know You Got Soul är givetvis riktigt bra den också då jag anser att alla låtar på skivan är 10/10. Reasonable Doubt före Illmatic alltså? Intressant. Intressant att se era listor iaf! Ska lätt sätta mig ner när jag har tid och lyssna på era favoriter senare och se om jag förstår mig på er ;)
Schenn Haha, vilken beskrivning. Tack! 10/10 for drama! Nja, som sagt. Både Illmatic och RD är bland de 25 album jag kan tänka mig på plats 3-10. Har oerhört svårt att rangordna dem. Jag gillar rappen liiite mer på RD och beatsen liiite mer på Illmatic. Samtidigt passar RD-beatsen Jigga bättre än Illmatic-beatsen skulle ha gjort. Otroligt svår jämförelse. Och släng in Ready To Die i den trion också, for flavor. Men gick som sagt lite på dagshumör. Just nu är jag i djup Jigga-period, what with Decoded and all.
Konsertbesökare
2011-01-14 23:00
NaS - Illmatic 1. N.Y. State Of Mind 2. It Ain't Hard To Tell 3. The World Is Yours 4. Halftime 5. One Love Gang Starr - Moment Of Truth 1. Above The Clouds 2. Work 3. Moment Of Truth 4. Betrayal 5. JFK To LAX Notorious B.I.G. - Ready To Die 1. Gimme The Loot 2. Warning 3. Suicidal Thoughts 4. Unbelievable 5. Things Done Changed Ghostface Killah - Supreme Clientele 1. Apollo Kids 2. Mighty Healthy 3. Nutmeg 4. Malcom 5. WU Banga 101 Jay-Z - Reasonable Doubt 1. D'Evils 2. Dead Presidents II 3. 22 Two's 4. Politics As Usual 5. Brooklyns Finest O.C. - Word...Life 1.Time's Up 2. Word...Life 3. Born 2 Live 4. Let It SLide 5. Constables Capone-N-Noreaga-The War Report 1. T.O.N.Y. 2. L.A. L.A. 3. Illegal Life 4. Parole Violators 5. Capone Bone Smiff n Wessun - Da Shinin 1. Bucktown 2. Lets Get It On 3. Timz N Hood Check 4. Wrekonize 5. K.I.M. Big L - Lifestylez Ov Da Poor & Dangerous 1. MVP 2. Put It On 3. Street Struck 4. Da Graveyard 5. Fed Up With The BullshitMain Souce - Breaking Atoms 1. Live At The BBQ 2. Just Hangin Out 3. Just A Friendly Game Of Baseball 4. Looking At The Front Door 5. Snake Eyes
Showbiz & A.G - Runaway Slave 1. Hold Ya Head 2. Represent 3. Still Diggin 4. Soul Clap 5. 40 Acres And My PropsOrganized Konfusion - STRESS (The Extinction Agenda) 1. Why 2. Stress 3. Thirteen 4. Maintain 5. Bring It OnNas - Illmatic 1. Memory Lane 2. It Aint Hard To Tell 3 . The World Is Yours 4. Halftime 5. N.Y State Of MindIce Cube - Death Certificate 1. Colour blind 2. True To The Game 3. Bird In The Hand 4. No Vaseline 5. Givin Up The Nappy DugoutM.F DOOM - Operation DOOMsday 1. ? feat Kurious 2. Rhymes Like Dimes 3. Greenbacks 4. DOOMsday 5. Go With The FlowKool G Rap & DJ Polo - Live And Let Die 1. On The Run 2. Go For Ya Guns 3. Two To The Head feat Bushwick Bill, Scarface & Ice Cube 4. Operation CB 5. Train RobberyPete Rock & C.L Smooth - Mecca And The Soulbrother 1. T.R.O.Y 2. Straighten It Out 3. On And On 4. It's Like That 5. The BasementWu Tang Clan - Enter The 36 Chambers 1. Bring Da Rukkuz 2. C.R.E.A.M 3. Protect Ya Neck 4. 7th Chamber pt II 5. Shame On A NiggaGeto Boys - Til Death Do Us Part 1. Straight Gangstaism 2. 6 Feet Deep 3. Crooked Officer 4. Bring It On 5. Murder AvenueDr Dre - The Chronic 1- Let Me Ride 2. Stranded On Death Row 3. Lil Ghetto Boy 4. Nuthin But A G Thang 5. High PoweredMain Source - Breaking Atoms 1. Looking At The Front Door 2. Snake Eyes 3. Just Hanging Out 4. Live At The BBQ 5. Vamos A Rapiar
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Heltah Skeltah - Magnum Force 1. Worldwide 2. Call of the wild 3. Gunz and ones 4. I aint havin That 5. MFC LawzOGC- M-pire Shrikez back 1. Bounce to the Ounce 2. Shoot to kill 3. Not sure to see tomorrow 4. If you feel like I feel 5. Suspect NiggazSmiff n Wessun -Da Shinin 1. Stand Strong 2. Bucktown 3. Timz n hood check 4. Soundbwoy burial 5. Lets get it onBoot Camp Clik- For da people 1. Ohkeedoke 2. Rugged Terrain 3. Illa Noyz 4. Blackout 5. Watch your step
Shyheim - Manchild 1. Manchild 2. Furious Anger feat. Big L 3. I Declare War 4. Verses from the arsenal 5. One life to liveCormega - The Realness 1. Get out my way 2. The Saga 3. American Beauty 4. R U my nigga 5. They forced my hand
Två pers listar Dah Shinin', ingen nämner PNC? What's up? Är jag sellout om jag tycker det är den bästa låten i Smif N Wessuns karriär, hands down?
SS_II Asså, alla Jiggas skivor går från bra till masterpiece men just den med 3 av de låtarna där har ett sånt rått, smutsigt sound tack vare Rick Rock. Synd att ingen mer här har valt ATLiens, den är ju kunglig, :) Men i övrigt softa listor från alla asså, valfri lista i tråden kunde lika gärna varit en egen lista. De är ganska lika också, listorna. //Paz
Outkast - Stankonia 1. B.O.B. 2. Ms. Jackson 3. We Luv Deez Hoez 4. So Fresh, So Clean 5. Spaghetti JunctionRas Kass - Soul On Ice 1. Miami Life 2. Anything Goes 3. Soul On Ice 4. Nature Of The Threat 5. On Earth As It Is..
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Illmatic Halftime Represent One Love The World Is Yours It Aint Hard To TellReady To Die Things Done Changed Machine Gun Funk The What Everyday Struggle UnbelievableEnter The Wu-Tang C.R.E.A.M. Protect Your Neck 7th Chamber Method Man Can It Be All So SimpleInfamous Give Up The Goods Survival Of The Fittest Temperatures Rising Right Back At You Shook Ones IIReasonable Doubt Brooklyns Finest D'Evils Can I Live Regrets Bring It OnSupreme Clientel Nutmeg One Buck 50 Saturday Nite Mighty HealthyThe Chronic Let Me Ride Nuthin But A G Thang Ghetto Boy Dre Day Deeez NuutsATLiens Two Dope Boyz Wailin Elevators Babylon ATLiensDoggystyle G Funk Intro Tha Shiznit Who Am I Aint No Fun Gin And JuiceRegulate.. G Funk Era This DJ Do You See Super Soul Sis What's Next Regulate
your heart pump project kool-aid
Det mest intressanta med det här ämnet är att se folk som listar skivor man älskar , men inte tar med den låt man älskar mest eller näst mest. Det listas alltid så mkt album i hiphopforum, men rätt sällan låtar. Så man går på nåt sätt runt och tror att alla som älskar samma skivor älskar samma låtar, men så är det ju inte alls nödvändigtvis. Iaf lite eye opener för mig att inte alla har PNC som bästa låt på Dah Shinin, Stay True på Supreme Clientele och så vidare. Kanske just det som gör dessa skivor till klassiker iofs, att många låtar är bra nog att hamna i topp för olika lyssnare.
Pallar inte köra 10 album just nu men kan ju köra top 5 låtar på favoritalbumet för stundenBig Pun - Capital Punishment Twinz You Aint A Killer Fast Money Dream Shatterer Caribbean Connection
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"
Ett exempel till där. You Came Up ÄR typ det albumet för mig. Eller ja, klart bästa låten iaf.
Apropå feta klubblåtar! :)
ja den e bra men den hamnar nog inte på ens på top 10 för mig, tkr isf Still Not a Player e en bättre klubblåt, och resterande låter platsar nog inte direkt i kategorin klubblåtar. kanske lite off-topic men vad tkr whoa om Big Pun egentligen? han e en klar favorit för mig men har fått intrycket att många här inte skulle hålla med ..
Tror inte många kommer att digga min smak men. :'D Broken Bells - Broken bells 1. The high road 2. Your head is on fire 3. The ghost inside 4. sailing nowhere 5. Trap doorsDavid & the citizens - Stop the tape! stop the tape! 1. One day, one day, one day... 2. Oblivion 3. Devil 4. What if nobody could catch us? 5. Out of my handsPorcupine tree - Fear of a blank planet 1. Fear of a blank planet 2. My ashes 3. Anesthetize 4. sentmental 5. Sleep togetherPorcupine tree - Deadwing 1. Lazarus 2. Arriving somewhere but not here 3. Mellotron scratch 4. The start of something beautiful 5. Glass arm shatteringRatatat - Ratatat 1. Seventeen years 2. Desert eagle 3. Germany to germany 4. Spanish armada 5. CripsRatatat - Classics 1. Lex 2. Gettysburg 3. Loud pipes 4. Kennedy 5. NostrandIncubus - Monuments and melodies 1. Wish you were here 2. Warning 3. Dig 4. Are you in? 5. Anna mollyKid Cudi - The man on the moon: The end of day 1. Soundtrack 2 my life 2. solo dolo (nightmare) 3. sky might fall 4. Alive 5. Heart of a lion Navid Modiri & gudarna - Allt jag lärt mig hittils 1. Telefonsvararen 2. Kung midas 3. Vissel 4. I väntan på stormen 5. SkräcksvettsfläckarAtmosphere - When life gives you lemons, you paint that shit gold 1. You 2. Painting 3. In her music box 4. The waitress 5. Yesterday
"I choose neither my future not my past, but my present, my now. "
BBOTS: Still Not A Player är också top 5 på den skivan för mig, men You Came Up är den man går apeshit till på klubben, så genialiskt enkel slinga och två MCs i fin feststämning :) Menmen, detaljer, detaljer... Jag tycker om Big Pun iaf, tycker kanske vissa tar i lite när de ska ha in honom bland top 25 EVER och sådär, men han var helt klart en MC jag tyckte mkt om, med många klassiska verser, skills, confidence och en egen stil.
Organized Konfusion - Stress: The Extinction Agenda 1. Stray Bullet 2. 3-2-1 3. Maintain 4. Stress 5. WhyShowbiz & A.G. - Runaway Slave 1. More than one way out the ghetto 2. 40 Acres and my props 3. Represent 4. Hold Ya Head 5. Silence of the LambsThe Pharcyde - Labcabincalifornia 1. Runnin 2. Pharcyde 3. Groupie therapy 4. Hey You 5. DropAll Natural - Second Nature 1. Queens get the money 2. Stellar 3. Ill Advisory 4. Uncle Sam 5. Renaissance (stavning på den)Zion I - True N' livin 1. Luv 2. Doing my thang 3. I need Mo 4. Temperature 5. One ChancePete Rock & Cl Smooth - Mecca and the soulbrother 1. TROY 2. Soul Brother #1 3. Can't front on me 4. Skins 5. On and OnBlack Moon - Enta da stage 1. I got cha opin 2. Enta da stage 3. Nigguz talk shit 4. How many mc's 5. SlaveMos Def - Black on both sides 1. Umi Says 2. Do it Now 3. Love 4. Brooklyn 5. MathematicsNas - Illmatic 1. NY state of mind 2. Represent 3. It ain't hard to tell 4. the world is yours 5. HalftimeDe La Soul - De la soul is dead 1. Millie pulled a pistol on santa 2. A rollerskating jam named saturday's 3. Pass the plugs 4. Oodle of o's 5. Afro Connections at a high 5 (blablabla) om man skulle kolla igenom alla favorittrådar jag skrivit i genom åren skulle man nog se att mina favoriter är väldans många. Jo!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Soul_Survivor_II För mig är han lätt topp 25, till och med topp 10. Men samtidigt har jag inte bra koll på mycket pre-1993 typ och han kanske trillar neråt med åren när jag upptäcker för mig nya artister. Även om jag just nu har svårt att tro det. Sen kan jag ju tillägga att efter Capital Punishment tappa han som fan. Yeeeah Baby är för mig skräp jämfört med debuten. Det hade väl iofs med hans övervikt att göra, men ändå.
BBOTS Jag har inte ens "Yeeeeeah Baby". Hade typ glömt att den fanns. Kom den ut innan eller efter han dog? Hur mkt hade han egentligen att göra med den? Har fått för mig att det mer var skivbolaget som samlade ihop lite rester, men det börjar ju bli några år sen, så jag kan vara ute och cykla totalt. Capital Punishment är definitivt hans legacy iaf. Ändå känns det som om han kunde gjort ett ännu bättre album tycker jag, så det är lite svårt att rejta honom. Ofta är ju Fat Joe jämförelsen och han hade ju iaf tre bra album innan han föll av och gör bra låtar ibland än idag. Alltid svårt att jämföra artister som dog så unga och aldrig riktigt fick visa världen sin fulla potential.
Kom ut typ två månader efter han dog. Men som jag har förstått det så va dom i sluttampen med att spela in det när han dog. Hade han fått leva lite längre tror jag det hade låtit likadant. Ser man dokumentären om honom så snackar dom mkt om hur han inte orkade lägga tid på sina texter och flow under inspelningarna pga vikten. Han orkade typ bara gå några meter i taget och hade utvecklat narkolepsi. Men men, de albumet du tänker på e nog Endangered Species som kom ut -01. Det va bara ngt skivbolaget kastade ihop för att tjäna pengar. Big Pun > Fat Joe alla dagar i veckan för min del iaf. Jealous One's Envy och Don Cartagena e bra album men inte i närheten av Capital Punishment för mig. Sen tkr jag även att Pun har de absolut fetaste verserna på Don Cartagena plattan, even if he stuttered he would still sh, sh, shit on Joe :)
BBOTS: OK, jag förstår. Tack för utförlig info! Jag föredrar någ Joes två första, men Don Cartagena och Capital P är nog ungefär likvärdiga för mig. Bra skivor allihop iaf...
Har aldrig direkt lyssnat på Represent, har ju hört Flow Joe dock. Asså ja kan tycka att don cartagena och capital punishment är rätt likvärdiga i produktionen. Finns riktigt feta beats på båda plattorna. Men sen tycker jag Puns lyrik e så jvla mkt bättre än Joes och det är där det avgörs för mig.
Det är fett mycket svårare att välja sina favoritlåtar än att plocka sina bästa plattor.. 1 Raekwon - Only Buidt 4 Cuban Linx.. 1 Ice Water 2 Incarcerated Scarfaces 3 Rainy Daiz 4 Criminology 5 Ice Cream 6 Verbal Intercourse2 Nas – Illmatic 1 N.Y State om mind 2 Represent 3 Memory Lane 4 The world is yours 5 Halftime3 Wu Tang Clan - Enter The 36 Chambers 1. Bring Da Rukkuz 2 C.R.E.A.M 3 Shame On A Nigga 4 7th Chamber pt II 5 Protect Ya Neck4 Wu-tang forever 1 Triumpf 2 It's Yourz 3 Duck Seazon 4 Older Gods 5 Visionz 6 Heaterz 7 A Better Tomorrow 8 Little gettho boys 9 Reunited 10 Cash Still Rules Alla låtar på plattan är favoriter. Typ den enda plattan jag brukar lyssna från början till slut utan att byta låt. Det går inte att saga 5 bästa av 25 sjukt bra låtar. 5 Notorious B.I.G. - Ready To Die 1 Ready to Die 2 Big Poppa 3 Suicidal Thoughts 4 Gimme The Loot 5 Juicy6 Dr Dre - The cronic 1 Nuthin But A G Thang 2 Let Me Ride 3 Dre Day 4 Deeez Nuuts 5 Ghetto Boy7 Ghostface Killah – Supreme Clientele 1 Mighty Healthy 2 Nutmeg 3 Saturday Nite 4 One 5 Stay True8 M.O.P - First family 4 life 1 Ride With Us 2 Blood Sweat and Tears 3 Handle Ur Bizness 4 New York Salute 5 Salute Part II9 M.O.P - Foundation 1 What I Wanna Be! 2 Forever & Always 3 Foundation 4 Street Life 5 Bang Time 6 Crazy10 Raekwon - Only built 4 cuban linx II 1 Catalina 2 Walk Wit Me 3 Gihad 4 Broken Safety 5 Ason Jones
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
BBOTS Jag lutar åt att föredra Fat Joes tidiga texter och flow en aning framför Pun, men gillar både väldigt mkt. Pun har ju mer speed, tungvrickare och skojiga formuleringar, medan Joe har lite mer känsla och auktoritet. Svårt att jämföra dock, tycker de spelar i samma liga. Lyssna på resten av Represent är ett tips hursom - i princip alla spår är nästan i klass med Flow Joe. Mkt fina beats. Det var det jag hade för mig - att Yeeeah kom ut efter hans död. Sorgligt att höra att han inte riktigt kunde med att engagera sig fullt ut. Hela grejen med Pun är så tragisk.
A jag ska ta och göra det, Flow Joe e fet som fan så håller resten samma nivå är det säkert riktigt bra. Håller ändå fast vid Pun som klar personlig favorit. Att han för mig är så överlägsen Joe kan osså ha att göra med allt skräp Joe släppt det senaste årtiondet. Mer än hälften av låtarna på de senaste albumen har varit under all kritik, med The Darkside som undantag kanske, den va över förväntan faktiskt. Sen ja, Joe spottar kanske med lite mer auktoritet men jag tkr att han till skillnad från Pun, verkar vara en riktigt pussy irl. Han känns inte äkta för mig så även om han har feta texter så når de inte riktigt fram på samma sett som Puns texter.
Ja, gör det. Flow Joe var väl hitten, men det är ungefär samma nivå på hela skivan. Enbart bra beats. OK, för mig är en bra artist en bra artist, även om jag ogillar honom/henne som person. Jag lyssnar t.o.m. på R. Kelly, som verkar vara jordens skitstövel. Försöker iaf skilja på det, men ibland flyter det ju ihop vare sig man vill eller ej. Håller helt med om Joes karriär efter Con Cartagena. Finns kanske fem låtar jag gillar efter det. Jag ser det lite som att han först visade vad han kan som artist på tre album och sen satsade på att tjäna pengar istället. Tre riktigt bra album är ändå fler än många andra rappare.
En några utav ens 10 bästa skivor inte är hiphop, får man ta med dom i tråden?
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!
Inte jätte genomtänkt , finns säkert nåt album jag kommer tänka i efterhand att jag borde haft med istället. Men så här blev det ! Jävligt blandade stilar, mångsidig som man är ;DCunninglynguists - Will Rap For Food Lynguistics Fukinwichu Mic like a Memory kan inte avgöra dom två sista, Mindstate , halfanimal halfman, taking the loss, missing children, 616 rewind ,alla dom platsarEminem - The Marshall Mathers lp The way I am Marshall Mathers Kim Bitch please II Drug balladArmy Of The Pharaohs - Ritual Of Battle Seven Drama Theme Don`t Cry Dump The Clip Swords DrawnGang Starr - Moment Of Truth Above The Clouds Work Moment Of Truth The Militia RoyaltyAtmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold Your Glass House Painting Guarantees Shoulda Known MeImmortal Technique - Revolutionary Vol.2 Peruvian Cocaine The Cause of Death Obnoxious Internally Bleeding The Point of No ReturnThe Fugees - The Score The Mask Fu-gee-la Ready or Not Cowboys How Many MicsNas - It Was Written The Message Affirmative Action If I Ruled The World Street Dreams Watch Dem NiggasDr. Dre - 2001 Still D.R.E. What`s The Difference Murder Ink The Watcher Forgot About DreThe Streets - Original Pirate Material It`s Too Late Let`s Push Things Forward Don`t Mug Yourself The Irony Of It All Too Much Brandy
I hate to advocate drugs, alcohol, violence or insanity to anyone, but they've always worked for me.