I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Detox gets release date, again....

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-01-18 13:37

Detox gets release date, again....

Detox har fått ett datum, igen. 20 e april e de som gäller nu. Nån som tror att skivan verkligen kommer nu? Är vell närmare än någonsin. Skulle behövas en hit singel till innan. Www.2dopeboyz.com

2011-01-18 13:40
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-01-18 13:53
Ser någon verkligen fram emot fler pianoloops över samma trummor som vanligt? inte jag iallafall
Its like a jungle sometime it makes me wonder how I keep from going under - klassisker!

2011-01-18 14:49
Sorry att jag missa länkarna, fixa tråden via luren. Man kan ju inte säga att man inte ser fram emot skivan , så länge som man väntat på den, om den kommer leva upp till förväntningarna? De tror jag knappast, fan nästan omöjligt ...

Sorry att jag missa länkarna, fixa tråden via luren. Man kan ju inte säga att man inte ser fram emot skivan , så länge som man väntat på den, om den kommer leva upp till förväntningarna? De tror jag knappast, fan nästan omöjligt ...

Producent

2011-01-18 14:50
Dr dre e ute...han har haft sitt, sen så bryr jag mig inte så mycke om han nå mer. Tycker snubben har blivit tråkig på äldre dar
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Groupie

2011-01-18 16:22
Den 20e April är för övrigt National Weed Day så det passar ju bra

2011-01-18 18:47
"Ser någon verkligen fram emot fler pianoloops över samma trummor som vanligt? inte jag iallafall"

Hehe jag såg någon på forumet sohh.com beskriva hans stil som "tingeling piano loops over hard drums". Tycker att det var en klockren beskrivning.
Rappare

2011-01-18 19:21
Fan vad den här plattan kommer va skit. Har bara en känsla. Upp till bevis helt enkelt.
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"

2011-01-18 19:48
^^ har också den känslan, vi får se.

2011-01-18 20:43
tror han levererar. så här gick snacket innan chronic 2001 också. snubben e en de bästa producenterna någonsin och med hans talang och tid han har haft på sig tror jag den kommer bli fet.

2011-01-18 21:34
Do you guys think Detox will come out this spring? Or like Just joked, will you see a unicorn in your front yard before you have a copy of Dre’s new album in your hand? Let us know.

Tycker det säger allt :)

http://drdre-detox.blogspot.com/2011/01/detox-not-due-april-20-rep-says.html
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Groupie

2011-01-18 22:49
Varför hata så mycket innan ni lyssnat?
Även om beatsen på The Chronic och 2001 är lika varandra så finns det inte en ända låt på nån av skivorna som inte är bra. Jag har inget emot att lyssna på pianoloops och trummor så länge det är fett.
Nåra feta feats här och där så kommer skivan bli lyckad.

DJ

2011-01-20 12:18
Jag tyckte verkligen inte att beatsen på 2001 "liknade" de på The Chronic? The Chronic = the epitome of G-Funk med friterade syntyhslingor, smutsiga basgångar, P-funksamplande osv samt lite kvardröjande gammal gangsta-produktion från NWA-tiden (då han enligt mig var som bäst), fast långsammare och mindre kaotiskt. 2001 = väldigt nykter produktion med studiomusiker, få samplingar, pianoloops ("tingling" eller ej), Jeep-bas och dansgolvsdängor. Ser ganska få likheter?

Jag har inga större förväntningar på det här albumet och har aldrig haft. Med lite tur och rätt decisions kan den komma upp i samma nivå som 2001 - (typ 3 mics från mig och bästa spåret producerat av Finesse). Nån ny The Chronic eller 100 Miles And Runnin' tror jag inte den gode doktorn kan/vill göra. Han är ju i "Industrin" nu och hans pianoloopar är kanske inte så "tingling" i min ryggrad, men de säljer ju som vatten i öknen.

2011-01-20 12:31
Om Detox ens blir nära lika bra som 2001 så är jag nöjd! ;
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Groupie

2011-01-20 16:13
Det jag menar är att alla låtar på 2001 har liknande beat jämfört med varandra. Och alla på TC har liknande beat jämfört med varandra

DJ

2011-01-20 16:35

2011-01-20 22:46
exakt, om detox blir i närheten av 2001 kommer jag vara så nöjd jag kan bli.

DJ

2011-01-21 09:52
Jag tror ni har rätt stor chans att bli nöjda, isf. Jag tror den kan bli rätt lik 2001 i stil och kvalitet. Han har väl inte direkt ändrat sin stil eller kvalitet sen 1999? Däremot tror jag det vore rätt fåfängt att hoppas på nåt som liknar The Chronic eller 100 Miles And Runnin.

2011-01-21 10:22
Straight outta Locash! Bästa filmmusiken han inte har gjort ;)

Man måste ge honom att han gillar och jobba länge med sina plattor och det är inga hafsverk direkt. Så för den som är inne på hans musik så kommer det garanterat bli bra. Det skulle väl vara some next level shit enligt nån intervju.
Manifesto! – this is what we want to see happen
For my peoples still breakin’, graf writin’ and rappin’
B-sides aayeah!
DJ

2011-01-21 12:23
Det skulle väl vara some next level shit enligt nån intervju.

If I had a nickle for every rap interview where they said that...

2011-01-22 06:12
Förstår inte hypen runt detox egentligen.. visst, jag är inte speciellt inlyssnad på dre men det finns säkert 10 producenter som jag hellre skulle se bara släppa något nytt, men det kanske bara är jag.
Admin

2011-01-24 14:34
gggg_hatt

Den 20e April är för övrigt National Weed Day så det passar ju bra

Det är även Hitlers födelsedag, tillfällighet?
*på med foliehatten*
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.
DJ

2011-01-24 14:47
JP

Det där måste ha att göra med att Jay-Z är satanist! Visste du att Jay-Z baklänges blir "Jag skulle aldrig röka på Hitlers födelsedag!"

2011-02-03 09:28
Först 20 e april, nu första april. Kanske hela skivan e ett stort skämt då? Källa : nånstans på page 2 på 2dopeboyz.com , postar via lur. Orkar ej länka

2011-02-03 19:32

2011-02-03 23:41
Först 20 e april, nu första april. Kanske hela skivan e ett stort skämt då? Källa : nånstans på page 2 på 2dopeboyz.com , postar via lur. Orkar ej länka

Fast det med 20 april förnekades ju från skivbolaget direkt samma dag som klippet med Just Blaze och Dre läckte. Vi som hängt med sedan Dr Dre nämnde ordet Detox i en intervju första gången kan nu konstatera att skivan inte bara sett sina två första singlar släppas utan även för första gången på de här 10 åren fått ett exakt releasedatum. Nu får vi bara hoppas att inget händer så har vi nog snart Detox i våra lurar. Fast jag ska erkänna att jag inte är i närheten så hypad som när 2001 släpptes, och det efter "bara" fyra års förseningar.

www.plaingold.com

2011-02-04 16:05
2 singlar jag trodde det bara va kush. Vilken är den anndra?
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-02-04 16:42
Oliwer, I Need A Doctor är andra
- Dexter Morgan
Producent

2011-02-04 17:41
är den det, officiellt? det är inte bara en recovery-throwaway då? sjukt kass låt, fan vilken downer... :(
 https://soundcloud.com/jakkthemixer

2011-02-04 18:10
Vet faktiskt inte... Ska jag vara helt ärlig så bryr jag mig inte så mycket. Eminem har varit något av en besvikelse på sistone.

Hur som helst så tror jag inte en sekund på Detox. Inte förrän jag har den i handen :)
- Dexter Morgan

2011-02-04 21:35
JAKKHAMMER:
är den det, officiellt? det är inte bara en recovery-throwaway då? sjukt kass låt, fan vilken downer... :(

Jag tycker å ena sidan att låten växer efter några lyssningar, men det är en Eminem-låt, ingen Dre-låt. Den hade passat perfekt för Recovery, men jag vill inte ha med den på Detox, och inte heller vill jag ha med Kush. Jag vill ha Dre-proddade beats och jag vill att Dre gör som med 2001, dvs uppdaterar sitt sound och ger oss nåt vi aldrig hört förut.
www.plaingold.com

2011-02-05 02:42
JAKKHAMMER:

Jag tycker å ena sidan att låten växer efter några lyssningar, men det är en Eminem-låt, ingen Dre-låt

Jag tyker också att det är en eminem låt och tycker att den borde vara med på en eminem skiva. Föresten verkar det vara väldigt många artister med på skivan.
Old school Rap
Gangsta Rap

2011-02-05 09:09
Jag tyker också att det är en eminem låt och tycker att den borde vara med på en eminem skiva. Föresten verkar det vara väldigt många artister med på skivan.

Det var många med på 2001 också, och det gör inget. Dre skapar ljudbilder som andra är med och rappar till. Det som mer oroar mig är att båda singlarna så här långt varit proddade av andra (Alex Da Kid, Khalil). Kush har iochförsig rätt sound, men I Need a doctor passar inte med vad jag väntar mig från Dre.
www.plaingold.com

2011-04-19 20:43
nått nytt om Detox lr?
http://www.tok.studio.nu<br>
<br>http://www.tok.pixbox.se
Graffare

2011-04-20 17:17
Plattan kommer när den kommer.. Det är inte ovanligt att rappare skjuter fram releasedatumet.. Speciellt när det handlar om Dr. Dre..

2011-04-20 23:23
Enligt mig så växer alla Eminem låtar. Jag hatade recovery först, men efter typ 5 lyssningar så började älskandet. Det var samma med I Need A Doctor, jag hörde den första gången som en studio leak, och då tyckte jag den var kass. Men nu tycker jag den är jävligt bra, men jag håller med de över mig. Den skulle passat bättre in på recovery.
Men å andra sidan så är låten gjord av eminem till dr. dre. Det är därför Eminem kör 2 verser och dre bara en. Jag tror Detox kommer bli sisådär, men som sagt, we'll just have to wait and see.
Graffare

2011-04-21 12:56
Em. har bara blivit sämre och sämre..

2011-04-21 17:40
Em. har bara blivit sämre och sämre..

instämmer

2011-04-24 22:00
Ryktet säger att Dr.dre & snoop dogg har en reunion konsert om nån månad i usa ,maimi (om jag inte missminner mig) . DEN lär ju bli galen. kan de tänkas att dre kommer ropa ut ytterliggare ett datum på konserten.. Orkar inte leta källa men om ni googlar så hittar ni säkert..

2011-04-24 22:16
Är det bara jag som ser fram emot Detox 2?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2011-04-24 22:21
Är det bara jag som ser fram emot Detox 2?

hahaha

2011-04-24 22:22
Detox 2?

Däremot den där instrumentala plattan som ska vara inspirerad av planeterna, eller hur var det?
- Dexter Morgan