NR 1 OF ALL TIME: Nas.
Det här är inte ens uppe för diskussion. Du håller inte med, du förstår inte/har inte studerat honom; Är ganska säker på att du har spotify. Där finns alla album. Lite extra hjälp: www.youtube.com > sök > nas demo/unreleased www.google.se > sök > Nas - <insert låt namn> lyrics www.urbandictionary.com (för slangord och förmodligen vanliga engelska ord du inte förstår)
Street's disciple, I rock beats that's mega trifle
En liten utläggning av dig (som studerat honom) om varför Nas är bäst hade varit intressant. Annars är detta rätt meningslöst?
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Jag tror inte det hade hjälpt. Folk i hip-hop är så jävla bias och nästan alla har en favorit de bara "gillar" för att deras stil resonerar så jävla bra med dom personligen och sedan håller i hårt i det utan att ha hört allt. Men jag kommer tillbaka imorgon, är så jävla trött just nu och orkar inte sätta mig och skriva en novell. Kanske skriver imorgon om jag orkar, om jag inte gör det kommer jag garanterat skriva på tisdag. Peace
Håller med att Nas är grym!
Old school Rap Gangsta Rap
Måste erkänna att jag var lite hype när jag sa "det här är inte ens uppe för diskussion". Klart det är uppe för diskussion men för mig är det solklart.
Gjorde du en tråd för att säga att du tycker att Nas är nummer ett ? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Japp! freedom of speech? :) Och detta är ju det perfekta forumet att provocera i, vilket är ett internetbeteende jag egentligen lämnat men det är ju skoj. Och nu tror jag ju på mina åsikter så hårt att jag inte ser det som provokation fullt ut, vilket gör det semi-okej! :>
Kan ju bli något av hyllningstråd kanske hehe.
*Vilken är er favoritvers av Nas? Är nyfiken.
Kan välja ett par stycken men jag brukar hålla hans vers på Mobb Deeps "Eye For An Eye" väldigt högt.
A drug dealer's dream
Stash CREAM keys on a triple beam
Five hundred SL green, ninety-five nickle gleam
Condominium, thug dressed like a gentleman
Tailor made ostrich, Chanel for my women friend
Murderin, numbers on your head while I'm burglarin
Shank is servin em, whassup to all my niggaz swervin in
New York metropolis, the Bridge brings apocalypse
Shoot at the clouds feels like, the holy beast is watchin us
Mad man my sanity is goin like an hourglass
Gun inside my bad hand I sliced tryin to bag grams
I got hoes that used to milk you
Niggaz who could've killed you
Is down with my ill crew of psychoes
Nas Escobar movin on your weak production
Pumpin corruption in the third world we just bustin
Tung!
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
"Blowin like Tahitii, throw off NYPD
Am I greedy? like I mean EDC me
In a fly Salinii gimme frames in the beanie"
Flowet, stilen, rösten. HERREGUD.
Latt top 10 i vilket fall, synd bara att han ar heeeelt vardelos pa att valja beats.
en av favoritverserna
I min bok kommer han alltid vara nummer ett av de stora namnen. Visst har han svikit oss många, många gånger men han är liksom beyond andra rappare. När Nas rappar lyssnar jag på ett annat sätt, det finns grejer som tar år att lägga märke till i hans texter.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Nummer ett på min lista, utan tvekan. Har alltid varit svag för första versen i "Memory Lane (Sittin' In Da Park)": I rap for listeners, blunt heads, fly ladies and prisoners Hennessey holders and old school niggas, then I be dissin a unofficial that smoke woolie thai I dropped out of Kooley High, gassed up by a cokehead cutie pie Jungle survivor, fuck who's the liver My man put the battery in my back, a difference from Energizer Sentence begins indented with formality My duration's infinite, moneywise or physiology Poetry, that's a part of me, retardedly bop I drop the ancient manifested hip-hop, straight off the block I reminisce on park jams, my man was shot for his sheep coat Chocolate blunts make me see him drop in my weed smoke It's real, grew up in trife life, did times or white lines The hype vice, murderous nighttimes, and knife fights invite crimes Chill on the block with Cognac, hold strap with my peeps that's into drug money, market into rap No sign of the beast in the blue Chrysler, I guess that means peace For niggas no sheisty vice to just snipe you Start off the dice-rolling mats for craps to cee-lo With sidebets, I roll a deuce, nothing below (peace God!) Peace God -- now the shit is explained I'm taking niggas on a trip straight through memory lane
Watch me get down in your Province, town, or populace Cause in my life, rhyme is Prime, posses the matrix like Optimus
Tror versen på scarface "in between us" är min favorit. Top 20, vilket är högt men inte tokhögt, men har han inte i ärlighetens namn släppt rätt mycket mediokert material också?
Och jag gillar en annan Esco mera:
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Nas är lätt topp 5 emcees, såg honom live för några veckor sedan, sjuuuukt bra live är han. Sen har han gjort väldigt mycket skit också tyvärr. Men allt det feta han gjort väger upp med hästlängder, :)
Yo fet tråd
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Problemet med Nas är, som soundbwoy påpekade, att han har urdålig beatkänsla. Han har inte många beats som matchar hans rap. Det enda album där musiken håller lika hög kvalité som hans texter är Illmatic. NAS är utan tvekan top fem när det kommer till textförfattare i alla fall.
all 'bout the bluntrap
Tycker inte att han är bäst, men däremot hans skiva "Illmatic" har jag kanske som min favorit platta av alla skivor jag har hört, och är jag jävligt fast i Westcoast sound
Young gunna married to the streets no wedding ring
jag är* inte är jag, det var inte någon fråga ;) dumt av mig, nu är de kört
Young gunna married to the streets no wedding ring
nas < jay-z 7 dagar i veckan,, om vi snackar musikmässigt så ser det väl ungefär ut såhär nas <<<<<<<<<<<<<<<<<<<< jay-z och då kan jag tillägga att jay-z inte är med på min top 10.. men iaf.. nas är en väldigt duktig textskrivare, men han är för mesig/diskret för min smak för att vara bland toppen
Äh NAS bäst före datum var över 10år sen. Han är inte en bra MC, attan han har varit en gång i tiden. På Verbal intercourse, illmatic, några låtar på stillmatic och gods son är han galet bra, kanske världens bästa. Men annars är 90% av allt han gör bara riktigt jävla dåligt!
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Nas är fortfarande den enda rappare som jag kan lyssna på på samma sätt som jag läser poesi. We trust no black leaders, Use the stove to heat us, Powder eggs and government cheeses, The calendar was Martin, JFK, & Jesus, Gotta be fresh Go to school with fly sneakers. Schools with outdated books, We are the forgotten, Summers coolin' off by the fire hydrant. Yeah I'm from the ghetto, Where old black women talk about they sugar level, It's not unusual, To see photos of dead homies' funerals, Aluminum foil on t.v. antennas Little TV sit on top the big TV eatin TV dinners, Girls die they hair with kool-aid, They gave us lemons we made lemonade, But this nigga's paid, Ancestry of slaves, Descendant of Kings It's necessary I, Bling, Puts rings on every thing Where Timbs on every scene.
"Fletch, he truly defines grace under pressure"
Givetvis är Nas en av dom absolut bästa to ever do it. Huruvida han är #1 eller #10 kan säkert debatteras i all evighet, men så länge man inte är helt jävla blåst i huvudet så finns han med på ens topplista, punkt. För övrigt så har jag ett antal gånger sett folk här pissa på "Distant Relatives"-plattan, vilket är för mig fullständigt obegripligt. Antagligen det fjolårsalbum jag lyssnat mest på, riktigt fett och komplett på alla sätt och vis (även om låten med Lil Wayne gärna hade fått skrotas). Så vad är problemet? Är det inte tillräckligt mycket street grime eller?
Han har fan inte släppt nåt bra på 10 år. :p
Nas ar en san artist som pa grund av sin oformaga att valja beats inte lyckats slappa manga bra album. Lost Tapes skivan var enligt mig exemplevis battre an de flesta av hans officiella slapp. I vilket fall, om man samlar hans 20 basta latar (bade fran forr och nu) sa far man en helt sjukt bra samling. Det finns manga artister som varit mer konsekventa an Nan men det finns inte manga artister som gjort lika manga riktigt feta latar......
Mest konsekvent när det gäller att ha haft hög nivå på både beats & rhymes är ju utan tvekan Masta Ace.
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass
Mest konsekvent när det gäller att ha haft hög nivå på både beats & rhymes är ju utan tvekan Masta Ace. Utan tvekan ghostface! 9st as feta album rakt igenom är det ingen som slår.. Han är tex fett mycket bättre rappare än nas! även fast nas har högre högsta nivå.
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
Synd att inte gör låtar med AZ längre, är inte så jätteförtjust i hans nyare skivor.
Skivsamlare
2011-05-23 20:29
Äh NAS bäst före datum var över 10år sen. Han är inte en bra MC, attan han har varit en gång i tiden. På Verbal intercourse, illmatic, några låtar på stillmatic och gods son är han galet bra, kanske världens bästa. Men annars är 90% av allt han gör bara riktigt jävla dåligt! Ungefär vad jag också tycker om Nas karriär. Han släppte även något lost tapes för ett par år sen som var tungt som tusan men annars är det för mycket skit för att vara top 5-10 för mig.
Nas Is Dead
fan
grass beat me to it
Mest konsekvent när det gäller att ha haft hög nivå på både beats & rhymes är ju utan tvekan Masta Ace +1
rawr
blir inte mer gangsta än the message.. GANGSTAGANGSTA SAID IT
Ignorance is venomous, and it murders the soul spreading like a virus running rampant, out of control.
Nas är bra som rappare men tycker att han är tråkig i längden men jay-z kan man lyssna på från start till slut. Jay kan ändra sin flow efter beatet någon som nas inte kan.
Opinion, opinion. Men jag har han bland mina top 5. Men det finns andra som har gjort mer för musiken som förtjänar 1a platsen
Producent
2011-06-06 00:04
Om jag var tvungen att välja bara en rappare som jag tycker är bäst. Då skulle jag välja Nas.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Svårt att välja en favorit, men en utav mina facoriter måste ju vara sista versen från Doo Rags:Turnin nothin into somethin, is God work And you get nothin without struggle and hard work War is necessary to my niggaz in chains From Greene to Sing-Sing, I'm wantin y'all to know one thing The hardest thing is to forgive, but God does Even if you murdered or robbed, yeah it's wrong, but God loves Take one step toward him, he takes two toward you Even when all else fail, God support you
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
svenningmar "han är inte en bra mc" nu får du väl ändå ge dig?
bra rappare, dålig musiker ( undantag illmattic o nån till skiva)
To disrespect you, I would had to have respect for you at one time
Producent
2011-06-12 21:57
Han är ingen musiker. Men hans pappa har sagt i intervjuer att han lärde sig spela olika instrument väldigt snabbt. Han skulle säkert vara en grym musiker om han ville.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
nummer ett alla tider är kanske att ta i.... men såklart en av dom stora från NY på nittiotalet. jag tyckte att han sabba lite för damian på distant relatives skivan. hade det varit damians soloalbum med olika rappare elle damian bara själv hade det låtit bättre
etotigana
Nas är lätt topp 5 emcees, såg honom live för några veckor sedan, sjuuuukt bra live är han Nas e grym, inget snack om saken, men nummer ett?! Nja.
Sen det där med live performance, så e han nog en av dom sämsta. Vet inte vilka shows du varit på men den jag såg med Nas somna jag nästan.
Steve Rifkind must of been sniffing!
Nas är för ojämn för att vara nr 1.
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨ - Kanye West
Nas är för ojämn för att vara nr 1.
Nas är för ojämn för att vara nr 1. Word, för mycket svackor. Jamför det med t.ex. Jay-Z eller Eminem, och det säger jag utan att ens gilla Jay.
you panic sensin my manic rage and aggression only bitch you see inside of my eyes is your reflection
Jay kan jag hålla med om, men Eminem? Enda sättet han varit jämn är att han haft samma dåliga nivå sen 2002.
¨Cause when you try hard, is when you die hard¨ - Kanye West
Skivsamlare
2011-06-17 10:26
absolut en topp tio snubbe men som många tidigare skrivit så är hans val av beats jävligt ifrågasättande. the message, the set up och affirmative action från it was written tycker jag slår allt på illmatic skivan bortsett från one love och represent. en annan underskattad låt är ju get down från gods son albumet. bra live också, se vid tillfälle..
Håller med er som tycker Nas är för ojämn för att vara bäst. Illmatic är enligt mig, och väldigt många andra, världens bästa skiva. Dock så tycker jag det började gå utför redan vid It Was Written. Även om den är bra så tycker jag inte det är en värdig uppföljare till Illmatic. Nastradamus och I Am... har typ bara 2-3 låtar vardera som är lyssningsbara. Stillmatic är fet, dock inget mästerverk. Samma med God'Son. Och skivorna efter det är rätt ointressanta enligt mig, även om det finns många bra låtar där också. The Lost Tapes var fet. Jag tycker att man borde släppt mer än en ASBRA skiva för att vara den bästa genom tiderna. Han har lite samma problem som Big Daddy Kane. Tycker deras karriärer går att jämföra ganska bra till viss del. Long Live the Kane var asbra (Illmatic). It's a Big Daddy Thinkg var också riktigt bra men långt ifrån lika bra som första (It Was Written). Taste of Chocolate och Prince of Darkness var rätt dåliga/tråkiga (I Am... och Nastradamus) Looks Like a Job For... var fet, även Daddy's Home (Stillmatic och God's Son).
haft ett nas marathon idag och ja ibland undrar man va fan han pysslar med, jigga tar nas om man ska jämföra dom
Jay-Z är bättre
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Schenn: Jag har fastnat mer och mer för It's A Big Daddy Thing på senare år och tycker nog fan den är nästan lika bra som Long Live The KANE. Finns väl 2-3 spår som inte håller måttet, men annars...sååå fet ju!