I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förväntningar på Detox?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2011-07-30 14:18

Förväntningar på Detox?

Vad kan man ha för förväntningar på Detox egentligen? Tidigare har jag haft skyhöga förhoppningar på att Dr. Dre skulle göra något i stil med The Chronic eller 2001 men efter att ha hört singlarna som släpps och lyssnat på lite leaks blir man rätt besviken. Känns som om att han kör på helt nytt sound jämfört med sina tidigare album. Men man vet som sagt aldrig med Dre.

"It's like the jungle sometimes"

2011-07-30 15:47
Mina förväntningar handlar mest om hur värdelös skivan kommer bli. När han tar in akon.. det var fan då dre sjönk till botten. Lär väl få se en jävla massa autotune o lil wayne på den oxå, varför inte lite kanye west när han ändå är igång.

Skivsamlare

2011-07-30 17:13
Kanye west är för bra för att vara med på en skiva med dr dräää idag. Det är tråkigt, chronic och doggystyle var de skivor som fick mig börja lyssna på hiphop....

2011-07-30 17:19
En massa Khaki suits, House shoes, Lowrider, 40oz, palm trees, slippin dippin and set trippin shit! Framtidsbeats, massa Kush, bara låtar om weed, fastän Dr. Dre sagt att första singeln bara handlar om det yeah right. Kanske är Bishop Lamont med, det hoppas jag. Annars är det nog West Coast Yey Yeyyyiii *pistolskott**
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2011-07-30 18:02
Mina förväntningar handlar mest om hur värdelös skivan kommer bli.

Yup! Men tycker ändå att Kush var skön, om man raderar Akon då, såklart :).

Men fan: fuck Detox! Jag vill höra den instrumentala plattan, som ska vara inspirerad av planeterna, DÄR har vi grejor!!
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2011-07-31 01:37
en till tråd / diskussion om detta ämne? han har potential för att göra ngt fett men mkt pekar på att den inte klarar att leva upp till hypen

2011-07-31 07:49
Jag har inga forvantningar alls, ar overtygad om att albumet kommer att bli antingen daligt eller bara "ok". De latar Dre har medverkat pa de senaste har alla varit hyfsat daliga, framforallt om man jamfor med hans tidigare arbete. Jag laste aven en intervju med Rakim dar Rakim menade att Dre uppmanat honom att skriva latar om att salja knark och att doda manniskor, nagot som Rakim vagrade att gora. Anledningen till att Dre ville ha latar med detta tema ar formodligen for att "vald saljer", min tolkning av det hela ar att Dre numera snarare foljer trender an satter dem.

2011-07-31 12:57
Kush var ok tills akon kom in... fyfan va värdelöst det blev då :p
Men nej, har inga förväntningar alls.. vid 2005 insåg jag hur jävla mkt överhype det var och mitt pepp dog totalt, den kan inte bli bra nu.. jag äter upp min hatt om den blir det.

2011-08-03 22:29
Hur många ska vi diskutera detta? 10? 100?