I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

5 underskattade MCs

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
DJ

2011-09-09 12:30

5 underskattade MCs

110% säker på att det här ämnet redan finns minst en gång, men lyckas inte söka fram det?

Droppa fem MCs du älskar som du tycker åtnjuter för lite cred. De behöver inte vara i rangordning, men motivera gärna valen.

Mina:

1) RAMMSLLZSS
(Helt sjukt att alla alltid glömmer honom på top 50-listorna!)

2) Percee P
(Väldigt mkt mer cred nu än för tio år sen när folk på nätforum frågade WHO?! när man droppade honom, men fortfarande gruvligt underskattad)

3) Smiley The Ghetto Child
(Delvis hans eget fel pga släppt så lite material, men nästan varje låt han gjort är en smocka. Hans låt är ju även bästa spåret på Ownerz, så trodde hans hype skulle växa, men det gjorde den väl...knappt?)

4) Heather B
(Vart tog credden vägen? Smått bortglömd av rävarna och nästintill okänd bland the young'uns. Har fler feta låtar än många kändare MCs!)

5) MF Grimm
(Känns som han hamnat i skuggan av DOOM för att folk bara pallar en MF, men han är en av de bästa gatupoeter jag vet, thinking man's 2Pac!)

Vet inte om det är min top 5 och de är inte nödvändigtvis i ordning. Men det är fem stycken jag tycker är väldigt underskattade iaf!

Peace