Vilket är de mest välproducerade albumet?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Twista - adrenaline rush
Ec illa/whitefolks - Whitefolks
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe
Haha att Freezyloc lyssnar på Twista va faktiskt lite otippat =)
Eftersom Havoc är min absoluta favoritproducent genom tiderna säger jag "The Infamous". På den skivan är det som om beatsen har en egen röst som bara skriker av apati, frustration & cynism. Det är som om djävulen själv dragit ihop ett album som soundtrack för hans liv. Det är så jävla mörkt & rått att jag inte vet var jag skall ta vägen. Skivan har överhuvudtaget inte ett dåligt spår, men den låt som bäst exemplifierar det jag skrev ovan är antagligen "Right Back At You".

Sedan att Prodigy, som jag visserligen inte håller som en monstruöst bra rappare, lägger oerhört kalla rader skapar mer eller mindre perfektion.

"I'm only nineteen but my mind is old
When things get for real my warm heart turns cold
"

Sedan att skivan innehåller galna verser av både Nas & Raekwon gör den inte sämre. Nas & Raekwon på "Eye For An Eye" droppar lätt två av sina bästa, enligt mig. Nu var det visserligen bara produktionen som var topic, men kan inte undgå att poängtera att jag enkelt tycker att denna platta är där uppe med Illmatic & 36 Chambers.

"We abouts to get hectic..."

Glömde nämna att Doggystyle är överlägset den skiva där Dre visar sin potential, IMO. Sedan håller jag 2001 som hans bästa verk efter Snoops debut. Can't wait for that Detox album...

Producent

2012-08-03 02:51
För att spinna vidare så vill jag slänga in Long Live the Kane, jävligt fett.

Onyx - The Way It Iz är en otroligt underskattad platta produktionsmässigt enligt mig.

Sen ett givet kort i beatleken: Madlib tidigt 00-tal. Instängd och stenad på kammarn, fantastiskt spännande lyssning. The Unseen, Lootpack, Madvillain, Jaylib, A Lil Light, listan går vidare.

Exiles plattor Below the Heavens och Boy Meets World är båda fantastiska och är kompletta. Väldigt bra helhetssound.
https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950