I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[REQ] Min bror vill lyssna på hiphop!

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
Rappare

2012-02-15 19:20

[REQ] Min bror vill lyssna på hiphop!

Hallå. Jag har en bror som är en bit över 30 och han frågade mig här om dagen om jag kunde rekommendera "nybörjar hiphop" (hans uttryck, inte mitt :D). Jag listade några artister såsom Wu-Tang, Jay-z äldre verk, Roffe Ruff, MBMA, Organismen, MF DOOM, Mos Def, Talib Kweli och liknande artister.

Hur som helst. Han hade satt sig ner och lyssnat 36 Chambers av klanen men det passade honom inte riktigt, han uttryckte sig så här: "Mm... Lyssnat på wu tang en del. Asså... Jag är för gammal medelsvensson för att lyssna på en hög svordomar på engelska. Det känns som något jag borde lyssnat på när jag var typ 18.
Musiken är dock jäkligt skön. "

Kan ju iofs hålla med honom lite, men jag behöver er hjälp av vad ni kanske skulle rekommendera som en introduktion till hiphopen, jag kanske gav han ett dåligt exempel som en förstagångslyssnare.

Ös på med tips, gärna hela skivor än enstaka låtar. Står still i huvudet på mig :)

Fridens.

Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress

"Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"