Det enda spåret som pajar ett album

Utländsk Hiphop - Allmänt

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Hello Brooklyn är ju skitfet!
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Graffare

2012-06-02 23:39
Wayne och Birdman

Finns många bra exempel och många har tagits upp här(håller inte med om alla, gillar msfatbooty och mathematics och drink away the pain)

men det största exemplet jag kan komma på är från Wale's mixtape about nothing "The Cliche Lil Wayne feature" hade inte så höga förväntningar när jag lyssnade på albumet men när den låten kom stängde jag av skivan(den är på slutet) och raderade skivan. Är allergisk mot lil wayne på riktigt JÄVLA FULT GJORT
Sen har vi ju Swizz-spåret på Nas kommande som verkligen bryter av på ett mkt negativt sätt...
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
Sen har vi ju Swizz-spåret på Nas kommande som verkligen bryter av på ett mkt negativt sätt...

Absolut, känns som Nas inte kan låta bli att slänga in sådana låtar.

Soul_Survivor_II skrev:
"Pajar" är en medveten överdrift. Men jag tänker på när en skiva känns nästan perfekt/klassisk men har ett enda spår som katten släpat in, som man bara vill sandpappra bort från vinylen? Extremt subjektivt givetvis, men kör som du själv tycker bara. Mina exempel:

Warriorz - Cold As Ice (töntig refräng och basgången är helt off, borde stannat på studiogolvet)

The Blueprint - Jigga That N*gga (hur tänkte han när han petade in sin kanske sämsta låt nånsin på ett av sina bästa album?)

Moment Of Truth - The Mall (proffs i gemet i tio år släpper plötsligt en låt som låter som nån random grupp på demostadiet)

Supreme Clientele - Cherchez La Ghost (har inget emot dansmusik och gillar t.o.m. en del av den så bespottade hip-housen, men här skär sig två goda ting som ketchup i filmjölk)

The Future Is Now - Dödsmetallremixen (motivation överflödig)

En av de bästa spåren på skivan enligt mig. Tyckte snarare Cult leader med MF Doom pajade.

Imalamp skrev:
En av de bästa spåren på skivan enligt mig. Tyckte snarare Cult leader med MF Doom pajade.

Beror väl kanske på vad man tycker om hårdrock generellt.
Trapped in the 90s hit och trapped in the 90s dit. Vad har 80-talet gjort för ont?
Rockz skrev:

Absolut, känns som Nas inte kan låta bli att slänga in sådana låtar.

Ändå positivt att han bara slängde in en sån den här gången. Men desto mer bryter den ju av iofs.
Soul_Survivor_II skrev:
Imalamp skrev:

Beror väl kanske på vad man tycker om hårdrock generellt.

Förmodligen.

Här är mina spår som förstör plattor:

The Green book: Bobby's dad. Urkass låt på en annars superb och underskattad platta från 2005.

Black Album: Justify my thug. Passade inte in för fem öre.

Strange Universe heter låten med DOOM. Cult Leader är det bara Ill Bill som rappar på.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!