I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2012-04-29 23:30

Wu-Tang!

Är just nu inne i en rätt djup Wu-Tang-period och undrar följande (för att förhoppningsvis få igång en diskussion):

Jag kan börja.

Vem är din favoritmedlem i Wu?

Står emellan RZA, Method Man och Inspectah Deck. RZA för hur hans förmåga att skapa kompletta, atmosfäriska skivor som ger ett helhets intryck, precis som om det vore en film eller någonting annat som har en linjär story. Det bästa exemplet är väl "Liquid Swords", där hans samplingar gör sig allra bäst enligt mig.

Method Man för hans odödliga flow, likt en surfare som flyger fram över en stor våg rappar Method Man på beatsen. Egentligen har han väl rätt keffa texter egentligen, men han kompenserar med sitt flow och attityd.

Inspectah Deck för sina sjukt jävla legendariska texter. Är nog medlemmen i Wu som droppat flest oförglömliga verser för mig. Ogillar i princip inte någonting han rappat, varav minst tre av hans verser tillhör mina "all time favourites".

Favoritskiva (jag räknar in diverse medlemmars soloplattor)?

Enter the Wu-Tang (36 Chambers) säger jag, även om det drar jävligt jämnt skägg emellan den och Wu-Tang Forever, en skiva som jag tycker får stå lite i skuggan av Enter the Wu, men som mer eller mindre håller samma höga kvalité. Samtliga medlemmar har även sagt att detta är deras bästa verk.

Favoritvers?

Tveklöst någon med "the Inspector". Drar till med hans inledning i "Triumph", även om hans inledning i "Protect Ya Neck" är hack i häl. Annars är Method Mans båda verser i "Shadowboxin'" sådana där verser jag kan lyssna på hur många gånger som helst i princip.