I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Letar efter episkt biggie beat! Kan någon hjälpa?

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-05-03 22:47

Letar efter episkt biggie beat! Kan någon hjälpa?

Yo, jag hörde för ett tag sedan en biggie låt med ett riktigt tungt dommedagsbeat. Kan nu inte finna det och undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig?

Beatet var orkesterliknande, byggdes upp säkert en minut innan det droppade över och blev sjukt tungt!

Vore fett om någon vet vilket jag menar!

peace!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-05-03 23:03
Kan bara rekommendera att du skummar igenom hans tre skivor för att hitta det.Av någon anledning kom jag att tänka på denna av din beskrivning..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2012-05-03 23:43
Hade också föreslagit den låten :) bra hjälpt ILLILI_DUDE
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.

2012-05-04 01:42
Yes, gjorde det men fann inte låten, så jag tror inte beatet var "original". Tyvärr inte rätt låt som blev länkar, även om den är fet.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Konsertbesökare

2012-05-04 12:10

Kan det vara denna du syftar på?

2012-05-04 15:15
Stämmer! Tack som fan!
Poet

2012-05-04 16:14
Klassisk sampling som i min åsikt användes som bäst till just "Victory".

Episk video också! :D
At the gates of Eternity...
Konsertbesökare

2012-05-04 16:37
Hade dock klarat mig utan Puffy på den låten.

BC99 P28

Har för mig att videon är en av dyraste hip hop videorna som någonsin gjorts.

Konsertbesökare

2012-05-04 16:38
Bill Conti samplingen från Rockys soundrack är grym.

Skivsamlare

2012-05-07 21:19
Den där låten är faktiskt en puffy låt (öppningsspåret om jag minns rätt). Busta rhymes refräng och biggies vers är hot shit och jag håller med BC, det klassiska domedagsstycket används bra här

2012-05-27 22:23
Jag visste att det var "Victory" så fort jag såg titeln :)

Relaterat: Royce da 5'9 använde beaten i första delen av "Who Got Bodied (Ask About Me)", disslåten till Mistah Fab för några år sen. Han kommer med sin Pac-inspirerade MONSTERröst och detta må vara olagligt att tycka men jag sätter Royce vers över Biggies här. Särskilt med tanke på vilken enorm OVERKILL hela den här disslåten var till stackars talanglöse Mistah Fab som hade skickat två väldigt mediokra låtar mot Royce. 7 minuter av total slakt och mot slutet fortsätter Royce bara att stampa ned honom ännu mer i graven och jag har aldrig hört en rappare bli så tillintetgjord som i den här låten, det är helt sjukt. Här är den:

dricker tanqueray direkt ur flaskan, alla vill veta om jag är galen