I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blu & Madlib - UCLA - vad tycker ni?

Utländsk Hiphop - Allmänt

   
Producent

2012-05-07 12:03

Blu & Madlib - UCLA - vad tycker ni?

En av mina favoritrappare som debuterat under 2005-, blu, släpper omasterade plattor lika snabbt som Grekland gör av med sina pengar. När jag såg att han skulle släppa ett album med en av mina favoritproducenter blev jag minst sagt exalterad.

Efter ett par varv står jag minst lika kluven som efter det första, gillar jag eller ogillar jag?
Beatsen är bra och vissa är riktigt feta såsom giv m up, cut up och dodger stadium.
Även Blus prestation är allt annat än medioker, riktigt bra enligt mig.
Det stora problem för mig är väl som ovan säger att plattan är helt omasterad, något som resulterar i en rätt kass upplevelse till och från (speciellt då vissa versers vocals låter förjävligt, som inspelat med en iphone på en fest).
Vilket är jävligt synd då detta skulle kunna varit ett av 2012 års bästa släpp enligt mig, något jag kommit fram till genom att försöka föreställa mig en bra masterad version av låten, svårt nog.

Vad tycker ni andra som hört plattan? Gav ni den fler varv eller lades den i högen bland alla andra "halvbra" plattor?

https://soundcloud.com/macdusty - SP1200/S950