I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ab-Soul - Control System

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-05-12 15:36

Ab-Soul - Control System

Ab-Soul som ingår i Black Hippy kollektivet tillsammans med Kendrick Lamar, Jay Rock och Schoolboy Q släppte nyss ett soloalbum. Albumet är enligt mig årets hittills bästa. Det följer lite samma anda som Section 80 men är lite jämnare. Jag hoppar bara spår 1, annars är allt annat riktigt bra.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2012-05-12 16:53
TDE äger scenen just nu, upp till dom om dom någonsin vill ge den tillbaka.

2012-05-13 21:43
Sitter och lyssnar på skiten just nu. Spontant älskar jag produktionen. Har inte lyssnat igenom plattan särskilt många gånger än, men gissningsvis kommer den rulla väldigt många gånger den kommande veckan.

2012-05-17 14:59
The Book of Soul kan ju vara det bästa som gjorts det här decenniet. Sorgligt, men ack så mycket känsla.. Soul rappar som bara han kan, och Tommyblack (kuriosa: killen är svensk) har gjort sitt livs produktion.

Gillar albumet starkt även om jag tycker att det har lite toppar och dalar, men som sagt med en låt som the book of soul kan man leva med lite dalar.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2012-05-18 19:13
har bara lyssnat på snippets än. håller med om att tde håller fanan högt. kul att ab och q blommat ut nu också. jay rock och k dot har varit på rätt spår länge.

2012-08-13 14:29
Ärligt talat förstår jag inte varför detta albumet inte får mer uppmärksamhet här på whoa. Det är riktigt bra, Ab-Soul är en av få rappare i dagens ljus som presterar riktigt bra till skillnad ifrån den annars så ganska trendiga "hipsterrappen".

Riktigt bra låtar ifrån skivan:

Beautiful Death
Illuminate
Empathy
Terrorist Threat
The Book Of Soul
Bohemian Grove

Utöver musiken ser han ju förbannat skön ut: http://microphonebully.com/wp-content/uploads/2012/07/Ab-Soul1.jpg

Lyricist

2012-08-17 19:22
Det mesta Black Hippy har släppt har ju varit sinnes, men är inte ett dugg förvånad att whoaiterna sover på skiten. Deras förlust, har gått många varv i mina högtalare
Jag är inte offtopic, jag tycker bara att det jag hade o säga var snäppet viktigare...

2012-08-17 21:31
Jag sov på detta och ansåg det låta som aldeles för myckt som släpps idag, tils jag fick höra det vid rätt tillfälle,ibland diggar man itne nå´t förrän det är så ..förra helgen då vi satt fyra snubbar i en bil som vi körde fort genom ett soligt Göteborg och albumet gick i högtalarna. Ska ge det fleralyssningar och se om det blir en keeper för mig ..
Hip-hop is still cool at a party. But to me, hip-hop has never been strictly a party; it is also there to elevate consciousness. -Saul Williams

2012-08-18 11:25
Bra skiva, en av de basta som slappt hittils. Jag tycker dock att Ab-Soul kunde skippat ett par av latarna i slutet av albumet. Om man lyssnar pa skivan fran borjan till slut sa kanns det lite ojamnt.

2012-09-08 16:30
Bästa utländska plattan hittills i år. Frågan är om Kendrick Lamar slår det här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-09-14 03:03
Hmm jag kanske borde ge detta en chans till. Har lyssnat två gånger bara och inte riktigt fastnat. Jag gillade Longterm Mentality från förra året grymt mycket dock!