rent lyrical så är det här tveklöst OC's bästa platta sedan "Jewelz" för mig.. han är i otroligt bra form här, både rent flowmässigt och textförfattarmässigt. kan ta ett par lyssningar för några av låtarna innan man inser precis hur jävla vasst det egentligen är, men det är helt galet imo.
jag kan hålla med om att Apollo Brown kan göra väldigt lika beats och är inte på den nivån som många vill ha upp han till.. men när han får till det, så får han till helt otroliga bangers. Bara "Prove Me Wrong", "We The People", "The Formula", "Anotha One" och "Signs" gör skivan helt klart köpvärd, även om jag inte skippar något av spåren när jag lyssnar. jävligt synd att bonus spåret "The Biggest Loser" inte kom med annat än på Deluxe LP:n, eftersom megastore fuckade upp min beställning och jag fick köpa den vanliga 2xLP:n för 300 spänn, men men. helt klart ett av årets bästa släpp på hela året. det enda som saknas för mig är lite turntable work, känns som att flera låtar hade tjänat grovt på en scratch refräng. OC bär verkligen upp den här plattan.. ge den en chans till om ni är fans av OC, långt mycket bättre än t.ex. "Smoke & Mirrors" även om den också är rätt fet. tror det vore ett misstag att passa på denna medans den fortfarande finns i print.
"WE THE PEOPLE" är mycket möjligt årets bästa låt.. lite 9th wonder, ja. men 9th Woner på steroider!
http://www.claaa7.blogspot.com ^^ nyheter, recensioner, grymma tapes, m.m., uppdateras dagligen ^^
|