I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tråden om Black Hippy

Utländsk Hiphop - Allmänt

   

2012-05-24 22:40

Tråden om Black Hippy

Black Hippy is an American hip hop group, from South Central, Los Angeles, California, originally formed in 2009, and is composed of four artists, including: Kendrick Lamar, Jay Rock, Ab-Soul, and Schoolboy Q. Black Hippy is currently signed to Aftermath Records and Top Dawg Entertainment.

-Wiki

Det mest intressanta kollektivet på ett bra tag. De kan rappa OCH göra bra musik (till skillnad från många tråkiga punchline-rappers). Var bara sugen på att starta en tråd där man kan posta låtar, nyheter, skvaller etc om denna kvartett. Inte varit intresserad av att höra något från västkusten på ett bra tag, men nu känns den intressant för mig igen.

Har själv inte hunnit gräva superdjupt i deras diskografi, men har ändå hittat en hel del låtar jag gillar som jag kan posta för er som inte hört något från gruppen. Lägg gärna på fler. Tycker helt klart att Kendrick är den bäste av dem men de andra gör också riktigt bra grejer.

Blandat.





1.46 in.













Mer kommer..

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe