Tips på bra självbiografier?

Utländsk Hiphop - Allmänt

Tips på bra självbiografier?

Inne på det här med självbiografier. Undrar om någon sitter inne på ett bra tips om någon bra, läsvärd självbiografi skriven av någon rappare/DJ/producent? Läste precis The Tao of Wu av RZA och den var riktigt tung.

"It's like the jungle sometimes"
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Läs Common's "One day It'll all make sense"!!!!!!

Jay-Z: Decoded
Grandmaster Flash: The Adventures of Grandmaster Flash - My Life, My Beats

Sen är Cheo Hodari Cokers bok 'Unbelievable' om Biggie jävligt bra. Dock ingen självbiografi.
"Marx lära är allsmäktig, därför att den är sann" - V.I. Lenin
Producent

2012-07-06 12:03
Antar att du känner till Prodigy's "My Infamous Life" & Wu Tang Manualen av RZA.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Tack så mycket för tipsen. Alla böckerna verkar riktigt intressanta så jag börjar uppifrån, beställde nyss hem One day It'll all make sense samt Decoded!

@Dopeness

Har läst Manualen men har missat Prodigys. Den verkar jävligt bra.
Haha, fan, jag tänkte precis säga att du INTE skulle köpa One day... Common är en av mina favoritrappare men det var så mycket ytligt och tråkigt dravel i den att jag inte kan tänka på samma sätt om honom längre. :)
Hahaha, kanske får låta bli att öppna den då.. Common är även en av mina favoriter, vill inte få min bild av honom förstörd. Får väl läsa den lite försiktigt och lägga ifrån mig den om det börjar kännas jobbigt ;)