I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Oddisee - People Hear What They See

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-08-17 22:56

Oddisee - People Hear What They See

Ett av årets tveklöst bästa album. Något alla borde ge en chans.

Väntar på en recension/krönika av SoulSurvivorII för detta album. Du skrev väldigt bra om Rock Creek Park så jag hör gärna dina tankar om detta album. Vet att de finns på vinyl :)

Iallafall, sov inte på detta album.

Ni som har hört de. Tankar?

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Skivsamlare

2012-08-17 23:41
Kan även tillägga att special ed. utgåvan av vinylen ser sjukt bra ut.

DJ

2012-08-18 01:10
Jag var väldigt glad när jag hörde att han skulle komma med nytt album, så jag lyssnade en hel del via youtube osv. Men jag måste erkänna att jag inte klarar rappen alls. Många bra beats var det, men för mig pajas det av rappen. Skulle vilja höra fler instrumentala plattor/plattor han proddar åt andra i stället. Blir nog inte ens att jag köper den här faktiskt :/

2012-09-14 03:09
Jag har inte hört något med Oddisee sedan Traveling Man och glömde nästan bort honom innan min tjej nämnde att hon hörde någon låt som hon gillade och då var man ju självklart intresserad av vad detta var för låt...

Visade sig att det var från hans nya skiva och då var jag tvungen och kolla in den. Jag tror jag lyssnade på den fyra gånger i rad i helgen när jag först satte på den. Tyckte beatsen och rappen lät väldigt fräscha. Så jag rekommenderar!