I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Exempel på album med massor av skits

Utländsk Hiphop - Allmänt

2012-11-18 13:59

Exempel på album med massor av skits

Sedan jag hörde Kendrick Lamars album good kid, m.A.A.d. city har jag känt för att gräva ner mig i album som är fyllda av skits. Har tidigare inte gillat skits särskilt mycket tidigare men nu just nu vill jag ha mer. Ge mig tips på bra album som är fyllda med skits.

Här är album som jag lyssnat på senaste tiden:

Masta Ace - Disposable Arts
Masta Ace - A Long Hot Summer
eMC - The Show
De La Soul - 3 Feet High and Rising
De La Soul - De La Soul Is Dead
Kanye West - The College Dropout
Outkast - Stankonia

Fyll gärna på.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe

2012-11-18 14:00
I tråden kan man ju också att passa på att diskutera om vad man tycker om skits i allmänhet.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2012-11-18 15:06
Redmans album innehåller många roliga skits, "Doc's Da Name 2000" är bra till exempel.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
DJ

2012-11-18 16:21
The Goats - Tricks Of The Shade
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2012-11-18 16:51
Jag har för mig att Ja Rules första skiva är fylld med skits.

Sen har ju Doggystyle av Snoop en hel del skits med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-11-18 16:52
Över lag tycker jag att skits oftast drar ner albumet de är på då de oftast är helt omotiverade och rätt dåliga.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
DJ

2012-11-18 20:48

2012-11-19 08:23
Gamla Wu-tang album ar fulla med skits. Raekwon - OBFCL, GZA - Liquid Swords. Ett annat album med sjukt mycket skits ar Guilty Simpsons, OJ Simpson. Avskyr for ovrigt alla former av skits....

2012-11-19 09:14
Styles P : A Gangster and a Gentleman.

2012-11-19 13:32
Redman Muddy Waters
http://duckdown82.tumblr.com/

2012-11-19 22:39
alla Biggie skits som dragit ner pa standarden pa plattorna overlag..
Skivsamlare

2012-11-21 09:09
Skits är ofta rätt värdelösa. Känns som att jag och rappare från US and A inte har riktigt samma humor.

Prince Paul: A Prince Among Thieves

Många bra låtar på den skivan men ush vad jobbigt att lyssna på allt trams. Historien är så kliché

2012-11-21 09:12
MF Doom - MM... Food

typ fyra skits efter varandra mitt i albumet :D
Producent

2012-11-21 10:54
Method Mans "Tical 2000: Judgement Day"
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2012-11-21 12:48
Rätta mig om jag har fel men är
De La Soul - 3 Feet High and Rising
det första albumet med skits någonsin? Så fruktansvärt bra album ska förstöras med denna trend. Har för mig att jag hört det någonstans, undra om det inte va Kärleksattacken
Skivsamlare

2012-11-21 15:42
^^
Kan mycket möjligen vara det första albumet med skits, i alla fall första hiphop albumet. Själv tycker jag att de la soul is dead är bättre men tror tusan att den skivan har ännu fler skits. Jag är glad att man äger dom skivorna på CD och kan programmera bort det

2012-11-26 22:42
Kendrick Lamar - good kid, m.A.A.D city har en del skits
Det finns 2 grupper av människor en som går före och presterar och en som kommer efter och kritiserar.