I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Marshall Mathers LP 2 5 November.

Utländsk Hiphop - Allmänt

Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.

2013-08-30 16:00
Hmm, dom två första är jämnbra enligt mig. SS har högre toppar men också lite djupare dalar. Tycker kanske "If I had" å "My fault" är det absolut skönaste han gjort, iofs tätt följt av "Kill You" å "The way I am" på plattan efter, men fan det finns mycket bra på båda tycker jag.
Kanske MM är snäppet bättre då spåret "Cum on everybody" inte finns med på den.

Eventuellt kanske det absolut bästa han gjort är "Nail in the coffin", hans andra diss till Benzino. Hur fet som helst!

Just det, kanske off topic, men en polare spelade upp ett svar han hade spelat in till en disslåt nån hade gjort till D12 eller nåt. Har försökt hitta den, men inte lyckats. Är det nån som har lite koll? Tyckte den va tvärfet då iallafall, men detta va 10 år sen.
Ridå

2013-08-30 20:11
För runt tio år sen kom folk som knappt va inne på hiphop och sa att Infinte är Eminems bästa album... Dom va jävligt down haha... Jag respekterar åsikten, jag trodde dom bara inte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2013-08-30 21:39
Jag diggar SSLP och MMLP som fan, men bästa albumet han gjort är ju helt klart The Eminem Show.

2013-08-30 21:41
Infinite är hans bästa, tätt följt av MMLP och SSLP.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?

2013-08-30 21:57
Just det, kanske off topic, men en polare spelade upp ett svar han hade spelat in till en disslåt nån hade gjort till D12 eller nåt. Har försökt hitta den, men inte lyckats. Är det nån som har lite koll? Tyckte den va tvärfet då iallafall, men detta va 10 år sen.

den?

Skivsamlare

2013-08-31 07:17
Var det någon som på fullaste allvar menade att något som Eminem gjort kan kvalificeras som top 20 någonsin? Jag hoppas verkligen att du bara pratar om hiphop nu

Eminem var lite småkul när han slog igenom med SSLP där. Jag gillade my name is och dre fick till en del ok beats på den skivan. Allt efteråt var pubertal, white trash dynga. Tekniskt är han en grym rappare men fjortis-sounded i refrängerna pallar jag inte.

Inte mitt mest diplomatiska inlägg men det spelar ingen roll...

2013-08-31 11:34
VRGNHNS skrev:
För runt tio år sen kom folk som knappt va inne på hiphop och sa att Infinte är Eminems bästa album... Dom va jävligt down haha... Jag respekterar åsikten, jag trodde dom bara inte

Made me lol :)

Berzerk var inte alls bra. Förstår inte ... alltså.. nej tack. Och som många andra sagt: varför sätta den pressen på sig, genom att döpa plattan till MMLP2?! Som artist (antar jag?) att man vill överträffa sig själv hela tiden. Men då döper man inte sin nästkommande platta till en uppföljare av den bästa plattan man släppt. Fan, döp den till något annat och chocka oss. Nu blir förväntningarna skyhöga (nej, nu ljög jag ju, så klart, men ni fattar) och besvikelsen blir (antagligen, tänker inte säga något, men efter att ha hört Berzerk så...) mycket större - om inte total!

Ska väl lyssna på Survivor också.

Apropå Bad Meets Evil: Den blev jag riktigt besviken på. Hade förväntat mig att dom skulle köra som dom gjorde när dom faktiskt var Bad Meets Evil. Synd, för dom kan ju.

Everlast dissen är skön. Hade den som ringsignal ett tag. Lite awkward när den började ringa på lektionen och det första man hör är: YOUR MOTHER, YOU FUCKING FAGGET....
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2013-08-31 11:48
Survival*
- Dexter Morgan

2013-09-03 11:33
Tankar kring albumet.

Eminem is, without a doubt, one of Hip Hop’s greatest technicians, likely rivaled only by Pharoahe Monch in that respect. But ever since his reemergence from drug abuse in 2009 with “Forever” and its show-stealing double-time verse, Em’s been hell-bent on letting everyone know that he’s the rappingest rapper who every rappity-rapped. On every song. All the time.

Em’s never been one to shy away from flaunting his emceeing abilities (check “Criminal” and “Soldier”), but in the earlier part of his career, he seemed to understand that not every verse needs to be rapid-fire, with eleven-syllable internal rhyme schemes. Sadly, as Relapse and Recovery can attest, post-Encore Shady’s albums fall victim to this almost-compulsive need to use overly-technical rhyme schemes and delivery all the time. Ironically, this was the very same flaw that Em clowned Canibus for—repeatedly (“‘Bis, come on, answer me, man, respond! / Tell me ‘bout the sun, rain, moon and stars! / Intergalactical metaphors from Mars!” he rapped on “Can-I-Bitch”). Think about tracks like “Lose Yourself,” “Cleaning Out My Closet,” and “Sing For The Moment.” On those songs, Em was preoccupied with telling a story, conveying emotion, and connecting with his fans. If Slim can pump the brakes a bit, and focus on making great music instead of stuffing every bar with as many syllables as possible, his project will benefit immensely.

Another bad habit Slim’s picked up over the years is his propensity to shout on damn near every song. It’s not like he’s in danger of dethroning Meek Mill in this respect, but there was a time when “Kim” and “Till I Collapse” were the exceptions rather than the rule, and were much more effective because of it.

http://www.hiphopdx.com/index/editorials/id.2172/title.the-marshall-plan-hopes-for-eminem-s-marshall-mathers-lp-2-

- --

Med andra ord. Vi vill inte att du skriker komplexa rhymes över oss som en gnällig liten bitch. Sen vill vi heller inte rockinfluerade pop-beats.

Berzerk var ju verkligen skit.

"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent

2013-09-03 15:06
Roethlisberger: Håller med om allting do quotade förutom att detta gällde Relapse. Visst relapse var sjukt complex i rimmen osv. men han gjorde det med ett lugnt, väl framfört delivery samtidigt som han faktiskt fick saker sagt. Innehållet var hur kul som helst. Men sen gick det utför, nästan direkt efter att Relapse släppts, tyvärr. Sen så hade Relapse inga vidare beats och låtarna "Beautiful", "Crack A Bottle" och "We Made You" skulle ersatts med dom mer passande och bättre låtarna från Refill "Music Box", "Buffalo Bill" och "Elevator".
Groupie

2013-09-05 09:35
För att vara liiite positiv så spelades Berzerk på gymmet igår och då var den helt okej...Men fortfarande inget jag skulle spela om jag fick välja själv, till skillnad från MMLP1 som är en av mina favoritplattor.

2013-09-05 20:50
Är riktigt off topic nu, men jag hittade den här på tuben åhhh herregud va sorgligt att en imitatör eller vafan han nu är rappar bättre om med mer rätt Eminem stil Än vad Eminem själv gör nu. Sorgligt.

Hoppas han har en riktigt fet skiva på G då han kör mer de stuket som tomten i den här videon kör..

2013-09-08 11:33

HAHAHAH Fan va jag garva först där, Ser så sjuk vilsen ut haha, Han ser sjukt mycket yngre ut blond också..

http://www.youtube.com/watch?v=2fBMR_FNveM

Den andra videon vet jag inte om ett fan gjort eller om den är officiel men hur som elst som finns de en tracklist i videon för MMLP2, Fake eller Riktigt vet jag inte.. 0.28 in i Videon.

2013-09-08 11:45

2013-09-08 12:56
haha inte mycket slår det ansiktsuttrycket

2013-09-09 18:21
Aa man kan ju säga vad man vill om hans musik nu men sällan de kommer en dålig video iaf..

2013-09-10 02:08
Får oldschool-eminem vibbar av videon, tråkigt att låten inte tar en tillbaka:)
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2013-09-10 11:16
Berzerk är verkligen inget som faller mig i smaken. Förklaring på detta känns aningen onödigt. Ni med lite vett i skallen förstår mig, åtminstone låter ni mig tycka vad jag vill. Alla "Stans", well.. Mmm..
"Popped a molly, I'm sweatin'.. WOOO!!"

2013-09-21 12:21

2013-09-22 01:01
hmm.. hoppas verkligen där e låtar som verkligen är mer i stil med MMLP för berzerk är ju verkligen inte det.. covern ger ju en bra vibes, hoppas insidan e lika bra bara!
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Producent

2013-09-24 09:37
Fuckin' A! Den covern ger mig otroligt mycket hopp!

2013-10-07 01:23
Jag tänker inte hålla några förväntningar ELLER fördomar över detta album alls, tycker det är för tidigt.

Men en sak tycker jag folk borde klargöra för sig själv redan nu:
Att man släpper en "uppföljare" flera, flera, fleeeeeeeeeera år senare till ett lyckat album är liksom ingen nyhet. Sluta mata i er direkt att ni ska få höra en exakt nygjord kopia av MMLP år 2013 och sen spotta fradga ur munnen direkt efter första singeln innan albumet ens kommit.

Förstår att folk är skeptiska, och det får ni vara, jag själv tycker bara att man kanske borde hålla inne lite på fradgabomberna tills själva albumet kommit. :P
As I walk through the valley of the shadow of death, I can't sleep like i'm battling meth, the reaper creeps while i'm gasping for breath. I ask the lord to forgive me for debt, when death comes and my soul leaves my body to rest.

2013-10-11 01:47
http://www.eminem.com/new-album/mmlp2_tracklisting
Väldigt besviken på gästerna.

2013-10-11 03:47
Så han lever alltså fortfarande, haha
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Groupie

2013-10-11 07:55
Väldigt besviken på gästerna.

Det där var lite av en underdrift. Blir inte mycket sämre än det här.

Pallar inte en till jävla låt som överspelas på radion med Eminem och Rihanna...Sämsta skiten nånsin

2013-10-11 08:03

Pallar inte en till jävla låt som överspelas på radion med Eminem och Rihanna...Sämsta skiten nånsin

Ja lite av en underdrift var det faktiskt.

Albumet borde heta Recovery 2 känns det som. I alla fall om man kollar på tracklistan.

2013-10-11 16:17
Om man ska döpa den till MMLP kan man väl börja med att ha med lika många låtar och VAD FAN är det där för gästlista, fett med Kendrick dock

2013-10-11 17:34
mhhk skrev:

Ja lite av en underdrift var det faktiskt.

Albumet borde heta Recovery 2 känns det som. I alla fall om man kollar på tracklistan.

+1

jaojao_ skrev:
Om man ska döpa den till MMLP kan man väl börja med att ha med lika många låtar och VAD FAN är det där för gästlista, fett med Kendrick dock

+1

Alltså, vafan?
- Dexter Morgan

2013-10-11 23:42
Kunde han inte haft jay-z och gjort en renegade 2 eller vad fan som helst istället för rihanna..
Producent

2013-10-12 00:27
haha rihanna-låten är den enda jag har förväntningar på.. alltså det kan ju åtminstone vara en fräsch hit (tack vare henne då förstås)

resten av tracklisten gör ju att man nästan kokar av ilska.... hoppas verkligen att jag har fel men jag tror det kommer vara ungefär lika värdelöst som recovery :(
 https://soundcloud.com/jakkthemixer
Producent

2013-10-12 09:54
THE_JAKKHAMMER skrev:
haha rihanna-låten är den enda jag har förväntningar på.. alltså det kan ju åtminstone vara en fräsch hit (tack vare henne då förstås)

resten av tracklisten gör ju att man nästan kokar av ilska.... hoppas verkligen att jag har fel men jag tror det kommer vara ungefär lika värdelöst som recovery :(

Är du rolig eller? Rihanna låten är ju en väldigt stor anledning till att man tror att den kommer låta som Recovery. :S

2013-10-15 10:58
Hur kan man vara besviken på gästerna? Det finns en rap-gäst på skivan och det är K.Dot som faktiskt är bra nog att kanske tillföra något. I övrigt är det refräng-gäster och det känns som en Rihanna-refräng bland 16 låtar kan kvitta. Man köper väl för helvete inte en Eminem-skiva för gästernas skull, så jag tycker det är lovande med så få gäster och det är skönt att vi slipper 50 Cent och D12 numera.

Nya Rap God var kanske ingen höjdare men den bekräftar iallafall att vi slipper en hel skiva med skrik-rapen som han körde på Recovery, och som han kör i Survival och delvis i Berzerk.

www.plaingold.com
Moderator

2013-10-31 21:11
Nu har ju plattan läckt. Vad tycker ni? Själv har jag varit jävligt tveksam till det mesta sen MMLP (även om det självfallet har varit en del jävligt bra låtar både här och där) men nu känner jag mig inte ett dugg besviken. Den här skivan är fan jävligt tung!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2013-10-31 22:07
diggar skivan somfan
But i suppose anything goes when it comes to my flows Nothin' is off limits... except for michael's nose
DJ

2013-11-01 00:08
Bästa jag läst ang nya plattan:

""I woke up today, and I don't want to hear any of this album.

Eminem is so lost, there needs to be a university course following his Olympian arc from trailer park dropout, to underground battle rap champion, to being the face of America's largest new millenium rock & hip hop superstar... to bloated Elvis Presley-like caricature on a drug-fueled decline, to former shell of his previous world-class greatness... to finally becoming an utterly incomprehensibly warped and confused internationally-known sonic abomination dragging hip hop's trajectory into the most verbally and physically undesirable places.

The beats are fucked up.
The rhymes are fucked up.
His life is fucked up.

There's not a flicker of Dr. Dre's funk on this record.
No D-12. No 50 Cent. No mention of Slaughterhouse or Yelawolf, even though Drake, Kanye and Jay-Z get mentioned a few times, to show Eminem is "relevant" still. But: I'm thoroughly convinced Eminem simply has NO FRIENDS IN LIFE anymore. Fuck the money, this guy is a rap recluse on the level of solitary confined death row inmate. There are NO other human connections. Nowhere to be found on this album. Every guest spot literally could have been Skype'd in as he recorded this bastardized behemoth in his "K-Mart mansion".

Sure, he can kind of sing and sure, he can rap all kinds of interesting phrases together and come up with some ill wordplay.

this does NOT obscure the burning, blazing, exploding fact that, in 2013:

Marshall "Eminem" Mathers needs help. Badly."
Fuck That Serato MP3 shit! Keep It Dusty!!! THD KREW<br> http://www.myspace.com/dj_grass

2013-11-01 00:28
Sitter och lyssnar och hoppar singlarna. Det låter faktiskt helt okej so far. Inte gamla Eminem, helt, men han verkar dämpat ner den där förbannade dialekten han lagt på sig på sistone. Det är iallafall skönt :)

2013-11-01 01:37
Den här plattan är riktigt fet
You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.

2013-11-01 02:10
Som jag skrev i tråden som blev borttagen, det är skit..

Enda låten jag ens klarade av att lyssna hela var Evil Twin. Han har helt och hållet tappat hörseln och kan inte välja ett enda bra beat. Tror det var låten med Skylar Grey eller någon(?) som kan vara det sämsta jag hört nååågonsin!

MMLP2 nejtack.. Rihanna är fortfarande den som var bäst på skivan och det säger allt.

2013-11-01 02:23
DMAt skrev:

MMLP2 nejtack.. Rihanna är fortfarande den som var bäst på skivan och det säger allt.

Att du ens yttrar dig så är ju bevis på hur jävla lite tid och fokus du måste lagt på hela skivan.

jag rådiggar skivan i helhet, visst är där några refränger jag gärna bytt ut eller vissa beats, och såklart ställena han sjunger där de verkligen inte passar in. Första gångerna föll jag inte mkt för stronger than I was, men efter några lyssningar så är den faktiskt bättre, älskar rappen i 3e.
Annars älskar jag verkligen hur dom lekt med samplingar och verkligen gått all out med pröva nya saker, både inom beats och såklart rent flowmässigt.
förstår att vissa inte gillar denna snabba rappen så mycket som de används på skivan, men jag verkligen fascinerad utav det, tappar hakan på många låtar när man hör hur han lyckas böja ord och meningar och flyter perfekt över beatet samtidigt, förstår inte hur man kan blunda för de faktumet faktiskt. Är iaf glad att jag gillar det så mkt.

Hörde precis låtarna från Deluxe skivan och dom höjde skivan riktigt mkt, även där ngn reff jag inte direkt föll för men allt annat va precis i min smak.

Saknar verkligen ingen d12 collab eller 50cent. yela & slaughter saknades dock. Kendrick collaben är briljant i min mening.
trodde faktiskt fler skulle va negativa här men hittills är de övervägande positivt, får se hur länge de håller ;) äh, snart lägg sidan ner ändå.

2013-11-01 02:42
Jo, jag spenderar alltid mycket av min tid åt saker jag inte finner ett dugg intressant.. Klarar jag inte av dom första 20sekunderna av en låt, för att sedan skippa och finner att den inte blir bättre kommer jag inte att fortsätta nöta den.

Du verkar däremot inte förstå att folk tycker olika och i sista tråden bad du mig att inte yttra mig angående skivan eller eminem om jag inte gillar det?

Slaughterhouse hade gärna fått collaba hela skivan så hade det kanske varit bättre beats..

2013-11-01 10:21
Haha, trodde bara jag skulle lyssna på den typ en gång, men hoppar mellan låtarna faktiskt. Rätt skön platta.

2013-11-04 15:58
Kingsize recension: http://www.kingsizemagazine.se/recensioner/recension-eminem-the-marshall-mathers-lp-2-album/ . Visst Skivan är ingen toppen skiva, men den är iaf en 3:a och inte en 1:a.
How can hip-hop be dead if Wu-Tang is forever?

2013-11-08 10:45
skivan växer på en hela tiden! :)

2013-11-10 00:35
.C. skrev:
skivan växer på en hela tiden! :)

Håller med, jag digga mkt av den direkt, till skillnad från majoriteten här verkar de som. men måste säga att även låtar jag inte gillat blir bättre efter varje lyssning. kan oxå ha mkt att göra med att jag läst mkt intervjuer osv på sistone med eminem såklart men även bl.a rick rubin. och när man vet mer så blir de genast så mkt bättre imo. dock kunde han fortf gjort så mkt bättre refränger på vissa låtar.
Poet

2013-11-10 09:48
Jag har alltid varit så jävla upp och ner med Eminem. Köpte hans två första skivor utan att blinka. Men sen har han, i min åsikt, inte haft en solid platta sen dess. Han har haft solida låtar här och där (för att inte nämna att han dödat på diverse gästande han gjort) men i helhet... ja du?

Jag väntar nu på en corny singel som ackompanjeras av en fjantig video där han klär ut sig i diverse utstyrslar och rappar i larviga röster...
At the gates of Eternity...

2013-11-10 16:03
Jag tycker att låtarna blir sämre och sämre ju mer man lyssnar. Dock så är Bad Guy det fetaste han gjort sen...Stan :P

2013-11-11 12:02
Jag har lyssnat på skivan 2 gånger nu och den blir inte bättre. Några låtar är bra resten är skräp. Dom är långtråkiga och beatsen suger. Rappa kan han men det är nånting som saknas. Singlarna är dom sämsta som em har släppy på länge. Skivan får 2 av 5. Tycker att jays skiva är bättre.
Poet

2013-11-11 18:06
Bad Guy
Legacy
Headlights
Stronger than (trots sången så relaterar jag rätt hårt, annars hade den sugit kuk)
Survival
Rap God

Låten med who´s your daddy samplen är rutten, samma sak med låten som har country sample.

Många är meh men vissa är fantastiska, kunde ha blivit så mycket bättre men samtidigt otroligt mycket sämre.

Beatsen är aningen fucked up för det mesta, hade hellre hört mer traditionella Dre beats.

Gästartisterna är aningen skit, ingen Dre ingen D12 ingen Royce = Wut?
I.C.T.W
Ill be heading out soon