Battlerappare
2013-10-03 23:44
Riktigt spot-on faktiskt!
jäklar! riktigt genomtänkt där.
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>
Producent
2013-10-06 17:46
Eller hur, någon som har börjat med svenska m.c's redan? Petter är som Rederiet, ibland ute på djupt vatten. Man vet vad man får varje gång men det dyker upp nya aktörer och producenter emellan åt och rätt som det är så överraskar den.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Battlerappare
2013-10-06 21:25
Att jämföra en av världens sämsta poppartister med världens bästa tv-serie (the wire) är fan inte spot on någon stans haha
How can hip-hop be dead when wu-tang is forever?
du har ju tappat det om du anser Jay-Z vara en popartist för det första, och en av de sämsta för det andra.
The_Son_God: Nej jay-z är en värdelös popartist och kass rappare men många gillar ju sånt skräp. Av alla polare som lyssnar på hiphop och alla jag träffat som huvudsakligen gillar hiphop har jag aldrig träffat någon som gillar jay-z och kaney west, eller iaf inte vågat erkänna det. Men de flesta brats, tecno folk och homosexuella har några jay-z och kaney låtar i sin playlist. Har en kollega som är homo och han och hans homo vänner älskar jay-z, musik som gjord för bög klubb.
Du har ju också tappat det, jag gissar att du trollar totalt nu och tänker därför inte komma med en lång retaliation. Eller jag gissar inte. Du trollar.
Producent
2013-10-10 17:36
Do you fools listen to music or do you just skim through it?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Klart jag inte trollar!
Hur kan man ens kalla sånt här skit för hiphop?
Nä sånt där skräp får gärna bögarna skaka rumpan till, sj lyssnar jag på hiphop. Om jay-z är en bra rappare så är justin bieber det också!
Nu handlade inte trådan om att diskutera hurvida jay-z är bra i dagsläget eller inte. Men ja, Magna Carta, eller vad hans nya album heter, är så dåligt att jag inte ens skulle lyssna på det om jag fick betalt.
just nu är jag mest intresserad av vad homosexuella har med saker och ting att göra. Men visst, du slaskar upp lite låtar, på vilket sätt bevisar det din tes? Han kanske har fallit ihop lite bakom spakarna för tillfället, det gör honom absolut inte till en värdelös popartist. För övrigt verkar du ha riktigt keffa polare som inte har vett att skilja bra musik från dålig. Eller vänta, hur gammal är du? för jag kan förstå om du tycker Jay-Z är keff om du är typ 14 och aldrig har hört hans prime grejer.
sveningmar skrev: Klart jag inte trollar! Hur kan man ens kalla sånt här skit för hiphop? Nä sånt där skräp får gärna bögarna skaka rumpan till, sj lyssnar jag på hiphop. Om jay-z är en bra rappare så är justin bieber det också!Fortfarande 80% bättre en allt annat skit som släpps idag.
Gangsta rappers can't fight, so they rap about guns
The_Sun_God P25: De fucking ÄLSKAR jag-z och kaney, bara sånna och tecno/house folk typ som kan lyssna på skiten. Jag är äldre en dig och de flesta av mina polare ännu äldre. Jag har hört i princip allt av jay-z men har knappt kunnat genomlida hela låtarna. Visst har han haft riktigt jävla bra beats ibland men hans flow och delivery är värdelöst och rösten förmodligen den jobbigaste i hela hiphop världen.
Fortfarande 80% bättre en allt annat skit som släpps idag. Ja det är ju en definitionsfråga, på bögklubb håller de nog med. Länka gärna något som är sämre för jag kommer fan inte på att skit.
sveningmar Alrite. Vi testar en annan approach, vad rekommenderar du då? Förutom Ghostface? (f.ö har väl han gjort en hel radda skitlåtar med r&b douchebags?)
Jag kan såklart rabbla massa 90tals Golden era grejer men istället kan jag nämna låter från senare år jag tycker är riktigt fett. M.O.P - The fondation Sean p - Monkey barz Sean p - Mic Tyson Ghostface - Apollo Kids Raekwon - OB4CL2 Bara några favoriter på senaste år, allt ljusår bättre än någon gay kostym pop rappare med limpkin park samarbete. Ok blueprint kan jag erkänna hade bra beats men that's it.
sveningmar Jag är absolut inte den som hänger på låset till skivbutiken när jigga släpper en platta nu för tiden men lite sansade ska vi nog vara.
De fucking ÄLSKAR jag-z och kaney, bara sånna och tecno/house folk typ som kan lyssna på skiten. Du vill inte ändra på detta uttalandet? "bara sånna och tecno/house folk som kan lyssna på skiten"? Ok, vi säger det sålänge...
Nä sånt där skräp får gärna bögarna skaka rumpan till, sj lyssnar jag på hiphop. Om jay-z är en bra rappare så är justin bieber det också! Tänker väl egentligen inte bemöda mig alltför mycket att bemöta din slentrianhomofobi, det får förpassas till en annan tråd. Dock är det så nära man kan komma ett faktum, i en subjektiv värld av olika preferenser, att Jay är en bra rappare så med din logik är alltså Bieber det också. Tillåt oss vara oense på den punkten.
Nej jay-z är en värdelös popartist och kass rappare men många gillar ju sånt skräp. Av alla polare som lyssnar på hiphop och alla jag träffat som huvudsakligen gillar hiphop har jag aldrig träffat någon som gillar jay-z och kaney west, eller iaf inte vågat erkänna det. Men de flesta brats, tecno folk och homosexuella har några jay-z och kaney låtar i sin playlist. Har en kollega som är homo och han och hans homo vänner älskar jay-z, musik som gjord för bög klubb. +
M.O.P - The fondation Sean p - Monkey barz Sean p - Mic Tyson Ghostface - Apollo Kids Raekwon - OB4CL2 +
Av alla polare som lyssnar på hiphop och alla jag träffat som huvudsakligen gillar hiphop har jag aldrig träffat någon som gillar jay-z och kaney west, eller iaf inte vågat erkänna det. =
Reakwon on working with jay z, hinting he will make an appearance on Jays' comming album: It's about time... http://hiphop-n-more.com/2013/07/raekwon-talks-working-with-jay-z-on-mchg/ &
&
&
Och om du ännu är övertygad om att det "bara sånna och tecno/house folk" som skulle uppskatta jigga så kanske du har hört talas om följande som antingen gjort musik med, uttalat sig positivt om eller bägge dvs utöver de ovan nämnda;
Preemo, Rakim, Nas, Big L, Biggie, Jadakiss, Big Daddy Kane etc. Eller ja, nämn någon mer från det bedårande 90-talet som INTE gjort det. Prodigy såklart. Sen... inte så mycket mer.
Bara massa "sånna och tecno/house folk" som du ser.
www.fucksolar.com FUCK SOLAR