[Video] Grindtime/BOLA3 - Hollow Da Don vs Okwerdz
Kan folk sluta säga att Okwerdz är överskattad nu?
Galet bra battle men Okwerdz tog det på ett ganska övertygande sätt enligt mig.. Hans stil är mer finslipad och han hade de hårdaste/bästa personliga dissarna. Hollow är sjuk med dock.
daaaaaamn fuck okwerdz varit en av minna favoriter sen jag började titta på stagebattles / grindtime. och han bevisade igen att han är tööööng, hollow kom sjuuukt fet också men det är nånting med hans stil som jag inte gillar vet inte vad men okwerdz to denna 2-1 imo!
B
Okwerdz, odiskutabelt.
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."
okwerdz wtf! gillar inte hollow alls, massa jävla nödrim hela tiden. och konstigt delivery
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hollow är ett monster asså, han freestyler helt sjukt.. Fick in 2 bra flips.. Men OKwerdz aggresva stil är tung..
Highfive anyone, anyone?
Grym battle. Båda är galna, men jag tycker att Hollow tog hem detta. Han är mycket mer underhållande.
Grym battle. Båda är galna, men jag tycker att Okwerdz tog hem detta. Han är mycket mer underhållande.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
så skummt 95% av alla jag frågad /formuen har tyckt att Hollow tog det 2-1 men alla ni säger att okwerdz tog det.
B
På rapmusic.com leder ju Hollow omröstningen ganska klart.
Hoodnegrer.
det hollow sa om okwerdz pappa dock wooh det är on some 9DM shit alltså det var mer elakt en roligt.
B
Skivsamlare
2010-02-02 21:06
Haha galet! Tycker Hollow sken i sista ronden, men överlag tycker jag Okwerdz tog det.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
App, och du är en blekfis, så?
Tycker "Now ain't karma a bitch?" var raden som träffade överlägset hårdast.. Haha, Hollow framstår ju som en riktig pajas. :D
Sjuukt bra battle, verkar som åsikterna är otroligt spridda. På grindtimes egna hemsida har hallow en stor majoritet utav rösterna men jag tycker att Ok tog det, ingen utklassning men jag tyckte ändå han vann.
nazeem, du misstolkar nog, min kommentar var en 'förklaring' till varför så många verkar vara för hollow. urltv är inte direkt grindtime, och många som tuggar för hollow på forumen hade sagt att okwerdz vann det där om han bara varit svart. elajt, han sa ju inget alls typ, att han skulle jobba i ett methlab (OH NEJ!). Som jag ser det så låtsades han att han skulle våga säga nåt fucked up men mesade ur. Okwerdz introbars i rond 1 golvade mig totalt. BOOO! WHY DOES HE WRITE THIS STUFF?
Okwerdz första vers tappar lite inverkan när man går tillbaka och kollar på hans ansiktsuttryck under Passwurdz/Hollow-battlen. Ganska billigt också hur han använder hemmapubliken när han säger saker som "I yell out Fresh Coast, and they all go crazy". Galen jävla battle dock, kan inte avgöra vem som vann.
PS. Your cunt is in the sink
Kan någon förklara T-rex grejen, han nämns flera ggr.. Wuzup with that?
Highfive anyone, anyone?
okwerdz 'utmanade' t-rex i en battle, t-rex svarar med att han vill ha pengar, 5k dollar okwerdz fixar fram cashen t-rex vågar fortfarande inte slutsats, t-rex är en pussy
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Överfet battle.. Jag diggar Hollow som fan men hans stil funkar inte så bra mot västkust-rappare på västkusten.. Hollow hade iofs de hårdaste raderna men om man går på publiken så va det ju självklart Okwerdz
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
App sluta muppa dig din tönt, och alla som anser att okwerdz vann är komplexfyllda bleka rövhål. Gör det inte till nån rasfråga när eminem blir en av världens största rappare, missförstå mig inte eminem är tyng som få men det går att vända på steken. Personligen tycker jag hollow är grind times fetaste rappare, mångsidig som fan e han och han tog hem det med millimeters marginal dock. Okwerdz är grym men jag har svårt att ta han på allvar.
JackDaniels - Så att om man anser att Okwerdz vann är man ett komplexfullt blekt rövhål? Vilken jävla idiot du måste vara haha. Sen säger du att Hollow är bäst i Grind Time och ändå lyckas han enligt dig bara vinna med en millimeters marginal mot en rappare som du inte ens kan ta på allvar. Intressant.
Följ mig på twitter! @grizzlymusik
Jag "gör det inte till en rasfråga", jag bara påpekar att olika människor tenderar att gilla olika saker och "hoodnegrer" , dvs folk som föredrar smack och urltv framför grindtime och använder termer som "white boy", "nerd" och "funny" varje gång dom pratar om vita battlare/grind time tenderar faktiskt att föredra "hårda" rader. Att sen alla coola niggas from the hood yo de facto är mjuka som jordgubbskräm allihop spelar ingen roll, bara dom kan säga saker som låter hårt och har rätt hudfärg så vinner dom. Sen påstås det ofta att dom skulle vara mer "lyrical" och grejer, vilket är totalt bullshit då dom ofta har så simpla jävla pissrader. Missförstå mig fel nu, jag tycker också att hårda rader är bra om dom FAKTISKT ÄR BRA också. För övrigt tycker jag att det här inte var jämnare än hollow vs pass alls, och där gav jag segern till pass med en hårsmån. Okwerdz introbars säger så mycket om hela hollows stil, han säger så mycket nonsens och får reaktioner ändå, dessutom tyckte jag att det var så jävla lamt när hollow skulle låtsas säga "hårda saker" om okwerdz farsa men fegade ur så in i helvete.
Hahahaha JackDaniels.. Pajas.
App tack för ett utvecklat svar, då är vi likasinnade på en del punkter. Men att påstå att du inte gör det till en rasfråga när dina argument mer eller mindre bygger på demografiska grunder är lite skevt. Du menar i princip att det är fler "hoodnegrer" på diverse forum som t ex Rapmusic, grindtimnow.com, än vad det är vita? Och därför får hollow fler röster?.Det kan inte vara så att hollow även får "vita/medeklass" röster, för att dom helt enkelt tycker han va snäppet vassare i denna battle..... oavsett referensramar? Jag vågar nästan påstå att Grind Time anhängarna består av MINST lika många vita som svarta. MEN jag håller med dig angående "streetrapparna" som generellt anser sig va så jävla lyrical med sin gunrhyme/punchline festival" för att citera okweezy.De faller mig inte i smaken alls. MEN som jag skrev så är hollow för mig ett undantag då jag tycker han e jävligt anpassningsbar och hanterar och balanserar stilarna jävligt träffsäkert. Han kan både va street och comedy, samtidigt som hans delivery är underhållande, Enligt Mig!. Det handlar ju trots allt inte bara om rader, de är ju lite teater över det hela också, vilket det ska vara! Grizzly ditt förbannade jävla kukhuvud, trodde ironin framgick men tydligen inte, får väl sluta överskatta folks uppfattningsförmåga på internet. Jag skrev även att jag tycker okwerdz är grym, han har hårda tunga rader, att jag har lite svårt att köpa hans tuffa fasad är en annan fiveish capishhh?? Och battlen var jämn, va är det intressanta med det om jag får fråga?, ditt satans misslyckade avskräde!
Du menar i princip att det är fler "hoodnegrer" på diverse forum som t ex Rapmusic, grindtimnow.com, än vad det är vita? Och därför får hollow fler röster?.Det kan inte vara så att hollow även får "vita/medeklass" röster, för att dom helt enkelt tycker han va snäppet vassare i denna battle..... oavsett referensramar? Tror nog han syftade på exempelvis URLTV och WSHH, inte dom andra sidorna du nämnde.. Givetvis är det många som anser att Hollow vann enbart för att han va bättre, men inte allt för sällan ser man kommentarer som "damn he killed that white faggot", "that cracker is lame" osv.. Detta är då folk som älskar Smack och street-rappare men mer eller mindre hatar Grind Time.
okwerdz vann, för han är en hoodneger. heuheu
dessutom tyckte jag att det var så jävla lamt när hollow skulle låtsas säga "hårda saker" Han dunkade något i Okwerdz ansikte som sagts i förtroende, att säga en sån sak inför en sån publik som att ena lirarns farsa är döende det räcker rätt bra så.
Han dunkade något i Okwerdz ansikte som sagts i förtroende, att säga en sån sak inför en sån publik som att ena lirarns farsa är döende det räcker rätt bra så. Det beror väl på hur man ser saken antar jag.
Dessutom TVIVLAR jag på att okwerdz skulle säga till hollow innan en battle att hans 'farsa var döende' om han nu faktiskt var det, eftersom hollow knappast är typen som skulle respektera det.
Hade han fortsatt efter "Han vill inte att jag ska säga nåt om hans pappa"
Med att FAKTISKT SÄGA NÅGOT OM HANS PAPPA som var kränkande eller 'hårt', så hade det varit en annan femma, när han nu bara säger "ey han vill inte att jag ska säga nåt om hans pappa, så det så" så blir det bara mesigt.
För övrigt, gå igenom hollows första runda bar för bar, vad säger han egentligen? Han har kanske 4 bra bars mot slutet.
Dom första 10 barsen om inte mer är throwaways.
Älskar när Okwerdz tar upp grejen med att T-rex (?) Sitter och snackar skit om Grindtime och Hollow var i samma rum men inte vågade säga något, ansiktsuttrycket i hollow har då SÄGER ALLT. Okwerdz vann.
http://blogg.streetsofgothenburg.se/
Zoom.. Kolla i gen.. Hollow säger klart o tydligt att han inte ens va i rummet.. Däremot så tyckte jag att Hollow rader om hur mycket Okwerdz får betala de olika gästerna på sin skiva är avgörande.. Det är en jävligt fattig comeback från Ok när han säger att han spelar in med Kool G Rap när Hollow e från Queens o när han dessutom har betalat Kool G för versen.. Jag kan oxå göra låtar med Eminem, Dr Dre, U2, Beyonce o Michael Jackson men det betyder inte att jag är respekterad av dom utan att jag har mycket pengar till övers
Nu finns all min musik samlad på ett ställe!! Givetvis gratis usershare.net/orismusik
tror nog inte att ENBART pengar är inblandade. stora artister har redan pengar, de gästar inte vem som helst. det förstår väl alla?
T2dafuckin: Jag vet givetvis inte om Okwerdz betalat för verserna, men Hollows redovisning känns oavsett inte så trovärdig då han i samma rader ljög om att Okwerdz betalade för sina battles mot Jaze och Arsonal.
"Han säger klart och tydligt att han inte var i rummet"? Tycker dock att den reaktionen han gör säger det motsatta.... Tycker Ok vann den faktiskt.
Däremot så tyckte jag att Hollow rader om hur mycket Okwerdz får betala de olika gästerna på sin skiva är avgörande.. Det är en jävligt fattig comeback från Ok när han säger att han spelar in med Kool G Rap när Hollow e från Queens o när han dessutom har betalat Kool G för versen..
Håller med, dom raderna måste ha svidit! Även om hollow inte va "personal"" hela vägen så vägde dom upp bra mycket. Trovärdigheten kan man diskutera absolut, men av Plex och Lush ansiktsuttryck att döma känns det som det låg en hel del sanning i det , när dom nästan skäms å okwerdz vägnar. Ganska talande om ni frågar mig. Dom lär ju ha nåt hum om hur det ligger till.
Nåt annat jag reagera kraftigt på är när hollow i sin första vers antyder att okwerdz tar sig själv på lite för stort allvar, som att man på östkusten ens ödslar nå större tankekraft på honom samt i sista versen nämner hur jävla tuff okwerdz är på hemmaplan och i sina videobloggar när han inte nog med att aldrig battlat där, inte ens dyker upp till bad blood. Är man så "personal" som okwerdz får man mycket att bevisa till slut. Så e det ju liksom.
Okwerdz hade kanske vunnit om han hade varit mer än ok with the werdz!
Off topic va fan gör Robinho mellan Plex och Lush?, haha
Svans.. Det e i princip bara pengar.. Numessiah.. Nä, men med tanke på hur han öppnar det.. Nånting med "Lush, correct me if im lyin.." Och även Lush o Plex reaktioner talar för sig själv.. Men jag ska inte sitta här o snacka som om någon blev krossad. Det va en FET battle och vinnaren ligger i betraktarens ögon.. Ok va den bättre rapparen men jag gilllar ändå Hollow o hans målbrotts-röst:) (no homo)
Öris när får vi se detta i Sverige då?, ser du som rappare nån potential för detta på svenska? Har vi personligheten och karisman som krävs tro?. Dom jag kan tänka mig skulle lämpa sig för detta är Sam E och shazaam, dom har ett lustigt delivery. Du och ågren skulle inte heller va så dumma kandidater. Ge oss en promo battle fan. hehe.
Öris när Nån borde sätta ihop en showcase och ställa dig och Organism mot varandra igen Öris, ni har ju redan vid ett par tillfällen visat att ni ej har något problem med det och känns som att ni bägge lär ha högvis med saker att kasta på varandra i en sådan situation.
"Du skrev inte hiphophoror föräns du blev dumpad av en" tog ju rätt bra sist.
Dom jag kan tänka mig skulle lämpa sig för detta är Sam E och shazaam, dom har ett lustigt delivery Är verkligen ett "lustigt delivery" det som krävs i battles? Min åsikt är kanske inte lika intressant som Öris, men nog fan finns det potential här och inte bara bland redan etablerade rappare - är det något GT och KOTD har lärt oss är det att battles kan både utföras och vinnas av folk som absolut inte är regelrätta MCs eller ens gör musik. Med det sagt så hade alla du skrev där varit kul att se i ringen.
Haha ok lustigt var väl kanske inte rätt ord, men förutom tunga rader, handlar det väldigt mycket om att ha en stark scennärvaro och ett fångande delivery. Jag vill inte se en massa muppar tro att det bara är att anmäla sig för att sen stå där o bara dra en massa skämt. Pinsamt fan. Och eftersom det är acapella som gäller vill jag inte heller höra nå lallare som vill impa med sitt flow genom att tro att han rappar till nåt beat på 140 bmp. Som jag hört i grind time nån gång också. T ex sam e och shazaam vet jag har det där deliveryt som ett acapella battle kräver därför blev dom nämda. Det finns säkert massa okända snubbar som också har det. hoppas jag iallafall.
Man måste ju börja någonstans. Visst kan väl en utav dessa muppar som inte kan rappa försöka sig på att battla en som verkligen kan rappa. Det är ju ändå domarna som bestämmer vem som vinner. Man måste börja någonstans i början kommer massa skit komma, sen så sållar man bort det bara. Sen när folk fattar att man menar allvar med alla battles så kommer ju bättre försöka sig på det också.
Jag kan oxå göra låtar med Eminem, Dr Dre, U2, Beyonce o Michael Jackson men det betyder inte att jag är respekterad av dom utan att jag har mycket pengar till övers och hur tänkte du att det här skulle gå till?
B
Kul att du framställer dig som vältalig när du "tackar app för hans utvecklade svar" och själv skriver som en kratta. Kul. Som någon annan sade i tråden "ligger i betraktarens ögon" word. Tyckte själv att okwerdz tog det av samma anledning som NuMessiah.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.
Jag tror att lush och plex reaktioner beror mycket på hollows tokiga delivery på dom raderna. "Paid for juce" - ingen reaktion "paid for arsonal" ingen reaktion sen börjar han räkna upp kool g, och mistah fab osv med ett HELT annat och rätt sjukt delivery och det är DÅ dom reagerar.
Haha, jag hade inte pallat trycket.. Hade sneat ur totalt om nån hade droppat nått personligt haha.. Men som en ball grej hade kanske vatt kul, jag vet iaf att jag hade varit EXTREMT otrevlig.. Vi snackar 9DM/Dizaster-otrevlig:) Däremot så vet jag att det kommer att arrangeras en event i ett grannland med en svensk rappare involverad(inte Ågren) i samma format som GT. 3 ronder med 5 domare osv.. Kanske kan starta nått, det hade vatt överfett.. Dock tycker jag inte att det e samma rappare som gör skivor som rappar då battlerappares plattor i 99 fall av 10 är bajs.. Hade vatt fett med en nordisk battle-scen med helt nya namn o stilar.. elajt.. Betala dom
Haha Du och Organism borde väl kunna hålla det på en Saurus/Illmaculate nivå dvs borderline?
9DM får det nog lite svettigt framöver eftersom han let slip att han har ett förflutet som b-boy häromdagen.
----------------------------------------------
2010 ser ut att bli det tyngsta ever med Mac Lethal tillbaka i ringen där han vill ha Concieted , Locksmith el Hollow sin första battle , The Saurus el Dumbfoundead sitt andra och Illmaculate el NoCanDo sitt tredje.
Skulle sätta en rätt saftig peng på att Mac skulle begrava både Con,Lock och Hollow utan några direkta svårigheter.
Haha, Mac Lethal är duglig men han skulle inte begrava någon av de du nämnde.. Tyvärr.
Haha Du kan ju sätta en saftig peng emot då, jag skulle utan problem lägga upp fyrsiffriga belopp på att Lethal begraver dom där tre.
Att säga att Lethal är "duglig" är ungefär som att säga att Eyedea är det, fan tom Storm spöade Locksmith och hade inte Diz chokat så hade han pissat på hans liv med det som återstod av hans tredje + fjärde vers.
Varför tror du Lethal har så enormt svårt att få nån att kliva upp trots att han är villig att lägga upp stacks?
Sage Francis skulle också mörda i ett sådant här format, drömmen vore att Sage och Eyedea ansluter sig tids nog med , flera månader att skriva och med deras förmåga? Det skulle bli något helt ruggigt.