[Audio] Eminem - Not Affraid!!!
http://usershare.net/x4867fqlb70h
tack!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alldeles för generiskt beat, och sådär hook. Verserna är dock jävligt bra.
Hellre detta än massa kändis "dissande" och plojj som första singel, känns dock väldigt underligt att höra han "positiv" ...
känns dock väldigt underligt att höra han "positiv" ... Håller med, känns lite wierd. Men låten är bra :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Faaaaaann, sjuuuukt braaa :D
ja jag gillart, tycker om beatet med ;D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag riktigt längtar efter jeppehehe, Dizzy89 ska komma hem från skolan eller jobb eller whatever, och få läsa deras "jag-dör-så-hårt-för-eminem-så-det-gör-ont-i-rumpan" kommentarer .. och sen ska dem skriva ner texterna, och rätta dem, och sen lägga upp dem igen! jeppehehe, Dizzy89 ... ni skapar underhållning varje dag!
you wish you was me but woke up n' you was you again
lyssnat på den nu några gånger, blir bara bättre och bättre :)
mr-niz haha eller hur ^^. Men mest vill jag bara ha texten till låten :) Nej, nu blir det fokus i en kvart på låten, sen får jag väl slita mig.
mr-niz bara för det slänger jag upp lyricen först så får dom rätta om dom vill ;) (Hook) I’m not afraid to take a stand Everybody come take my hand We’ll walk this road together, through the storm Whatever weather, cold or warm Just let you know that, you’re not alone Hola if you feel that you’ve been down the same road (Intro) Yeah, It’s been a ride… I guess i had to go to that place to get to this one Now some of you might still be in that place If you’re trying to get out, just follow me I’ll get you there (Verse 1) You can try and read my lyrics off of this paper before I lay ‘em But you won’t take this thing out these words before I say ‘em Cause ain’t no way I’m let you stop me from causing mayhem When I say ‘em or do something I do it, I don’t give a damn What you think, I’m doing this for me, so fuck the world Feed it beans, it’s gassed up, if a thing’s stopping me I’mma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly And all those who look down on me I’m tearing down your balcony No if ands or buts don’t try to ask him why or how can he From Infinite down to the last Relapse album he’s still shit and Whether he’s on salary, paid hourly Until he bows out or he shit’s his bowels out of him Whichever comes first, for better or worse He’s married to the game, like a fuck you for christmas His gift is a curse, forget the earth he’s got the urge To pull his dick from the dirt and fuck the universe (Hook) I’m not afraid to take a stand Everybody come take my hand We’ll walk this road together, through the storm Whatever weather, cold or warm Just let you know that, you’re not alone Holla if you feel that you’ve been down the same road (Verse 2) Ok quit playin’ with the scissors and shit, and cut the crap I shouldn’t have to rhyme these words in the rhythm for you to know it’s a rap You said you was king, you lied through your teeth For that fuck your feelings, instead of getting crowned you’re getting capped And to the fans, I’ll never let you down again, I’m back I promise to never go back on that promise, in fact Let’s be honest, that last Relapse CD was “ehhhh” Perhaps I ran them accents into the ground Relax, I ain’t going back to that now All I’m tryna say is get back, click-clack BLAOW Cause I ain’t playin’ around There’s a game called circle and I don’t know how I’m way too up to back down But I think I’m still tryna figure this crap out Thought I had it mapped out but I guess I didn’t This fucking black cloud’s still follow’s me around But it’s time to exercise these demons These motherfuckers are doing jumping jacks now! (Hook) I’m not afraid to take a stand Everybody come take my hand We’ll walk this road together, through the storm Whatever weather, cold or warm Just let you know that, you’re not alone Holla if you feel that you’ve been down the same road (Bridge) And I just can’t keep living this way So starting today, I’m breaking out of this cage I’m standing up, Imma face my demons I’m manning up, Imma hold my ground I’ve had enough, now I’m so fed up Time to put my life back together right now (Verse 3) It was my decision to get clean, I did it for me Admittedly i probably did it subliminally for you So I could come back a brand new me, you helped see me through And don’t even realise what you did, believe me you I been through the ringer, but they can do little to the middle finger I think I got a tear in my eye, I feel like the king of My world, haters can make like bees with no stingers, and drop dead No more beef flingers, no more drama from now on, I promise To focus soley on handling my responsibility’s as a father So I solemnly swear to always treat this roof like my daughters and raise it You couldn’t lift a single shingle lonely Cause the way I feel, I’m strong enough to go to the club Put a ??? and lift the whole liquor counter up Cause I’m raising the bar, I shoot for the moon But I’m too busy gazing at stars, I feel amazing and (Hook) I’m not afraid to take a stand Everybody come take my hand We’ll walk this road together, through the storm Whatever weather, cold or warm Just let you know that, you’re not alone Holla if you feel that you’ve been down the same road
"So I (solidly/något annat) swear to treat this roof like my daughters and raise it" "I'm strong enough to go to the club or the corner pub and lift the whole liqueur cabinet up, cus I'm raisin the bar" I like!
Detta var bland det bästa jag någonsin hört av Eminem på länge.... sitter och har gåshud!
To focus soley on handling my responsibility’s as a father So I solemnly swear to always treat this roof like my daughters and raise it You couldn’t lift a single shingle lonely Cause the way I feel, I’m strong enough to go to the club Put a ??? and lift the whole liquor counter upflowet han har där... näe, öronorgasm på hög nivå
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
"So I (solidly/något annat) swear to treat this roof like my daughters and raise it" Solemnly.
jag riktigt längtar efter jeppehehe, Dizzy89 ska komma hem från skolan eller jobb eller whatever, och få läsa deras "jag-dör-så-hårt-för-eminem-så-det-gör-ont-i-rumpan" kommentarer Har du problem med att det finns snubbar som är fans eller? Den här scenen är så jävla beyond fucked.
Har du problem med att det finns snubbar som är fans eller? Den här scenen är så jävla beyond fucked. tack för du försvara man! :)
jag har inte ens lyssnat klart första gången, vet inte vad jag ska säga.
jag föredrar absolut detta före en skämtlåt som de brukar vara.
ska lyssna med lyriken någon postat nu snart.
I like this.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
btw, någon som har låten Utan ngn jobbig DJ ibland..?
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89
Dizzy89: High quality radio rip for now… CDQ coming very soon.
www.slackerz.se
jovars, klart jag gillade men känns ändå som beatet inte är eminem stil.. får hoppas på att recovery blir asfet.
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
maaayn, då måste jag ju få fråga; var någonting med låten "eminem stil" om man nu kan kalla någonting för det ;o
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
haha nej det har du rätt i, men just beaten var något jag kände lät lite mer mainstream-aktigt, klart dom flesta kör väl på det nu
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
But you won’t take this thing out these words before I say ‘em But you won’t take _THE STING_ out these words before I say ‘em
he’s still shit he’s still _SHITTING_
For that fuck your feelings For that fuck your _FILLINGS_ (Feelings) dubbelmening
There’s a game called circle _IT'S_ a game called circle (tidigare around and i aint playing aROUND)
But it’s time to exercise these demons But it's time to _EXORCISE_ (Exercise) these demons , dubbelmening igen
You couldn’t lift a single shingle lonely You couldn't lift a single shingle _ON IT_ (han talar om ROOF tidigare rad)
Put a ??? _OR THE CORNER PUB_
Sådär mata in orden där dom skall vara så har ni eran text så som den skall vara.
+ * Textmässigt är det så jävla bra. * Han distanserar sig från katastrofen Relapse och lovar att inte låta som en indier mer. Bara dem mest inbitna fansen kan försvara det albumet. - * Trots att beatet funkar fint ihop med Eminems rader så är det väldigt fjuttigt. * Refrängen är sådär Black Eyed Peas lökig.
"Efter att ordet spridit sig tog det en halvtimme/tre kvart sen var Crooked och Royce på plats tillsammans med Horse Shoe Gang-snubbarna, Crookeds brorsas gäng, C.O.B.-killarna och övriga kompisar till Crooked. Snubben har hela jävla LA som backar upp honom." - jeppehehe
Producent
2010-04-29 16:55
Jag blir fullkomligt galen på den där 808 snaren som slår hela jävla tiden, sjukt jävla hög och helt i vägen, sänker låten i helhet till en viss del. Em gör bra ifrån sig as usual :) Kul att höra att Em vidgar sina vyer ännu mer, riktigt spännande att få höra vad han kokat ihop till Recovery.
One Day.
Gåshud! Älskar den. Fyfan va jävla underbar, he's back. Jag tillhör en av dem som inte gillar Relapse alls förtum 2-3 låtar. Men denna, allt från verserna till hooken är jävla magiskt.
"Everybody's a thug now even Nick got a Cannon" - Jin the emcee
There’s a game called circle and I don’t know how I’m way too up to back down But I think I’m still tryna figure this crap out Thought I had it mapped out but I guess I didn’t This fucking black cloud’s still follow’s me around Så jävla grymt
Sådär.. 3/5.. Inte särskilt engagerande så det flöt mest ut efter någon halvminut..
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers
fan dissar han relapse för, gilla ju den skivan =)
obligatoriskt att dela med mig av rättad text, tack till brb2009 som snabbade upp processen! allt är inte 100% rätt kanske, hojta om du ser fel! :)Eminem - Not Afraid (Intro, hook in background) Yeah, It’s been a ride… I guess i had to go to that place, to get to this one Now some of you, might still be in that place If you’re trying to get out, just follow me I’ll get you there#1 You can try and read my lyrics off of this paper, before I lay ‘em But you won’t take the sting out these words, before I say ‘em Cause ain’t no way I’ma let you stop me from causing mayhem When I say ‘em or do something I do it, I don’t give a damn What you think, I’m doing this for me, so fuck the world Feed it beans, it’s gassed up, if it thinks it's stopping me I’ma be what I set out to be, without a doubt undoubtedly And all those who look down on me, I’m tearing down your balcony No if ands or buts, don’t try to ask him why or how can he From Infinite down to the last Relapse album he’s still shitin' Whether he’s on salary, paid hourly Until he bows out, or he shit’s his bowels out of him Whichever comes first, for better or worse He’s married to the game, like a fuck you for christmas His gift is a curse, forget the earth he’s got the urge To pull his dick from the dirt and fuck the universe(Hook) I’m not afraid (I'm not afraid) to take a stand (to take a stand) Everybody (everybody) come take my hand (come take my hand) We’ll walk this road together, through the storm Whatever weather, cold or warm Just let you know that, you’re not alone Holla if you feel that you’ve been down the same road#2 Ok quit playin’ with the scissors and shit, and cut the crap I shouldn’t have to rhyme these words in the rhythm, for you to know it’s a rap You said you was king, you lied through your teeth For that fuck your fillings, instead of getting crowned you’re getting capped And to the fans, I’ll never let you down again, I’m back I promise to never go back on that promise, in fact Let’s be honest, that last Relapse CD was “ehhhh” Perhaps I ran them accents into the ground Relax, I ain’t going back to that now All I’m tryna say is get back, click-clack BLAOW Cause I ain’t playin’ around it’s a game called circle and I don’t know how I’m way too up to back down But I think I’m still tryna figure this crap out Thought I had it mapped out, but I guess I didn’t This fucking black cloud’s still follow’s, me around But it’s time to exorcise, these demons These motherfuckers are doing jumping jacks now!(Hook) (Bridge) And I just can’t keep living this way So starting today, I’m breaking out of this cage I’m standing up, I'ma face my demons I’m manning up, I'ma hold my ground I’ve had enough, now I’m so fed up Time to put my life back together right now#3 It was my decision to get clean, I did it for me Admittedly, i probably did it subliminally, for you So I could come back a brand new me, you helped see me through And don’t even realise what you did, believe me you I been through the ringer, but they can do little to the middle finger I think I got a tear in my eye, I feel like the king of My world, haters can make like bees with no stingers, and drop dead No more beef flingers, no more drama from now on, I promise To focus soley on handling my responsibility’s as a father So I solemnly swear to always treat this roof, like my daughters and raise it You couldn’t lift a single shingle on it Cause the way I feel, I'm strong enough to go to the club or the corner pub and lift the whole liqueur counter up cus I'm raisin the bar, I shoot for the moon But I’m too busy gazing at stars, I feel amazing and(Hook) __________ för övrigt så vill jag ha den otaggade versionen utan en jävla DJ som skriker. put it up if you find it!
Producent
2010-04-29 17:21
Fy fan vad denna växer efter några lyssningar.. Vilken känsla han förmedlar, helt magiskt.
One Day.
FEEEET som fan! Men DJ:n fuckar up..
The only time you feel alive is when you're dead
Använd google så hittar ni låten utan DJ..Spoiler http://www.mediafire.com/?5tll2xgm5cx
Merci!
The only time you feel alive is when you're dead
Inte helt oväntat en riktigt bra låt. Eminem är #1. Bridgen och sista versen våldtar allt.
"To pull his dick from the dirt and fuck the universe" Haha i love it :)
STORT tack till mhhk som gav oss den utan tags! (Y) alltså, låten har stått på repeat nu en timme väl, och den växer verkligen för varje lyssning. texten e sjukt bra, och som många andra så diggar ja att han själv dissar Relapse, tänk då hur bra han själv tycker Recovery är? Bridgen råälskar jag, låter sjukt cleant. refrängen är speciell, jag älskar den, tror de finns många som inte riktigt faller för den, men så är det alltid med musik ju! det ja gillar är att den är lite Afrika inspirerad, typ tänk er ngt från Lejonkungen? ^^ fast bättre i denna låten då enligt mig ;) beatet är som ngn skrev väldigt, Mainstream. Men tänk efter, nästan alla kända där ute nu kör på beats av detta sound, men det är fan inte många som lyckas göra något såhär bra med det, right? han får ett egentligen "vanligt" beat till helt unikt. och sen så sa Jeppehehe en sak som fan stämmer; denna singeln kommer bli enorm, tänk hur stor "We made you" blev, och den suger något sjukt otroligt,speciellt emot denna! nej fan, denna låten ÄR underbar! kvittar om man älskar eller hatar eminem, man kan inte förneka att han e GOAT.
Men tänk efter, nästan alla kända där ute nu kör på beats av detta sound, men det är fan inte många som lyckas göra något såhär bra med det, right? han får ett egentligen "vanligt" beat till helt unikt. Att "alla andra gör det" är inte ett försvar för att man väljer ett halvdåligt och urvattnat beat till sin förstasingel, och i ärlighetens namn så lyckas han inte göra beatet till något helt unikt. Låten som helhet är bra, absolut. Men hade den varit X antal gånger så bra på ett annat beat? Ja.
denna singeln kommer bli enorm, tänk hur stor "We made you" blev, och den suger något sjukt otroligt,speciellt emot denna! "We made you" sålde ju dock väldigt mycket på dess trallvänliga lättillgänglighet och uppmärksammades pga kändisimitationer m.m. Bajsa inte på dig av förvåning om denna inte spelas ens en tredjedel så mycket.
Den som inte inser att den här låten kommer toppa alla listor och musikkanaler får vänligen hoppa ut genom ett fönster genast.
Låten som helhet är bra, och Eminems verser är helt otroliga, ändå fyller denna låten mig med oro inför Recovery. Eminems senaste collabs så vitt jag minns har varit med BoB (Airplanes 2), Lil Wayne (Drop the world) och Drake (Forever), och efter det så släpper han en singel på ett beat som osar betydligt mycket mer TI än Eminem, komplett med 808or och dirty southklingande synthmattor. Är detta den vägen han väljer att gå med hela albumet så kommer det gå åt helvete. Den stilen går på ångor just nu, och sannolikheten är att den hinner förpassas till historien helt innan Recovery släpps. Den kommer säkert sälja bra oavsett, men om det blir så så är Em i princip slut imo. Man kan inte släppa ett album som är "sådär" och säga att "nästa blir mycket bättre" utan att nästa blir riktigt bra. Fan vad mycket text det blev helt plötsligt.
Har du lyssnat på intervjun? Han har sagt att albumet inte kommer låta såhär, det kommer vara mycket mörkt och aggressivt också. Nyckelordet är "variation".
Nej, inte lyssnat. Har missat att det finns en intervju över huvud taget.
Låten som helhet är bra, och Eminems verser är helt otroliga, ändå fyller denna låten mig med oro inför Recovery. Eminems senaste collabs så vitt jag minns har varit med BoB (Airplanes 2), Lil Wayne (Drop the world) och Drake (Forever), och efter det så släpper han en singel på ett beat som osar betydligt mycket mer TI än Eminem, komplett med 808or och dirty southklingande synthmattor. Är detta den vägen han väljer att gå med hela albumet så kommer det gå åt helvete. Den stilen går på ångor just nu, och sannolikheten är att den hinner förpassas till historien helt innan Recovery släpps. Den kommer säkert sälja bra oavsett, men om det blir så så är Em i princip slut imo. Man kan inte släppa ett album som är "sådär" och säga att "nästa blir mycket bättre" utan att nästa blir riktigt bra. instämmer
kvittar om man älskar eller hatar eminem, man kan inte förneka att han e GOAT. det är din och mångas åsikt, men samtidigt är det många som inte håller med dig, däribland jag.
kvittar om man älskar eller hatar eminem, man kan inte förneka att han e GOAT. så tycker jag. Men ändå kan du inte formulera det så för det kommer alltid vara folk som säger emot. Det finns två olika sidor att se saker på på allting. Deal with it.
Det störande för folk måste nu ju vara att han släpper en sån hära låt som singel När han verkligen talar ut istället för att skämta runt med bra flow. Jag tycker själv att det är sjukt att höra han på detta sättet, inte som jag trodde när jag läste och såg låten. Men jag vet då ingen som jag har lyssnat på, som kan göra det lika bra som honom i mina öron.
Och vadå tveksam haha asså hans freestyle visar ju
Texten är ju bra, jag vill digga refrängen men det går inte. Hoppas iaf att Recovery låter mer som freestylen än dethär :)
Refrängen är ju kung :)