[Video] Tips på dokumentärer med rappare!

Utländsk Hiphop - Audio & Video

[Video] Tips på dokumentärer med rappare!

Tjena posta era tips om eller med rappare/gruppers biografier, dokumentärar eller liknande.

Saigon
Welcome to........Saigon

Lil Wayne
The Carter

enda jag kommer på just nu men fyll på gärna!

Puzzle Productions / puzzleprod.com
soundcloud.com/iloice
Användaren är inloggad Bling
Moneymaker
Detta är lite reklam för att finansiera driften av whoa. Om du blir medlemoch loggar in så slipper du denna reklam.
Beats, Rhymes & Life: The Travels of A Tribe Called Quest - ganska ny. Inte säker på om den ens kommit ut på DVD än. Inte sett den själv, men finns väl ingen anledning att inte se den när den väl är tillgänglig, känner jag.
mok vurban
Apt 3 Presents Mobb Legacy 10 Years Deep
Straight Outta Hunter's Point
Celly Cel - Rap Life Behind The Scenes
Herm Lewis - Ghetto Spokesman
Shabazz The Disciple The Dvd Vol 1 40 Lashes

Några jag har. Orka lista alla 2pac.

Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

För när folk håller med, får jag alltid en otäck känsla av att jag har fel. - Färska Prinzen
Meeeer mer!! :D
soundcloud.com/iloice
Detta kanske ska ligga i allmänt va? Ifall någon snäll mod eller admin vill och ser detta så får han eller hon gärna flytta över tråden dit! :)
soundcloud.com/iloice
Extremt dålig ljud-editing på den här, men kan vara sevärt om man är intresserad av ämnet.

DJ Screw - The Untold Story
Truthful words are not beautiful; beautiful words are not truthful. - Lao Tzu

För när folk håller med, får jag alltid en otäck känsla av att jag har fel. - Färska Prinzen
Tack för den, ska kolla in!

nån som vet var man kan få tag welcome to saigon?
http://duckdown82.tumblr.com/
Förvånade mig totalt att ingen har nämt The Games dokumentär, S.S.S.L (Stop snitchin stop lying)
Divine Fire: The story of Jedi Mind Tricks

Alla delar finns på youtube

Finns nog på youtube men finns även att tanka ner.

VH1's Behind The Music serien

bästa av alla musik dokumentärer, absolut! Ingen tvekan. De har börjat köra igen 2009

DMX
The Notorious B.I.G.
Busta Rhymes
Jay-Z
P. Diddy
Eve
Dr. Dre
Missy Elliott
LL Cool J
Nas
Nelly
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Det finns många dokumentärer/klipp när Nas och dem andra gör Illmatic, alla finns på YouTube
DJ 'Quiksilver' Quik is in tha motherfuckin' house! Straight outta Fonky city of Compton. Yeah I got that funky Jheri curl perm and House shoes on cuz. N thats real.
Soft tråd
Kom på en annan jag såg nyligen men den handlar om olika rappare:

Finns på youtube.

The Show Trailer: , var länge sedan jag såg den så kommer inte ihåg hur den var men den finns på Youtube.

Planet Rock, The Story of Hip Hop and the Crack Generation är en ny och riktigt bra dok om hip-hop och när crack kom, såg den nyligen och den är riktigt bra!
Rza, Raekwon, B-real & Snoop är med mm.

Hela finns på youtube, här är del 1: rekommenderas starkt.

Games beaf me 50..Stop snitching stop lyin
It´s all About the Benjamins